لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

لوله اسپیرال چه کاربرد و ویژگی هایی دارد؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۲/۵
تعداد بازدید ۲١ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۷ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

لوله اسپیرال تولید شده از ورق های فولادی است که به صورت مارپیچی به هم متصل شده اند. لوله اسپیرال کاربرد زیادی در صنایع نفت و گاز و به خصوص انتقال سیالات دارد. در این مطلب به بررسی کاربرد ها و ویژگی های لوله اسپیرال به همراه روش تولید و برترین تولید کنندگان این لوله پرکاربرد خواهیم پرداخت. شما میتوانید جهت استعلام قیمت لوله اسپیرال و قیمت آهن آلات و مشاوره رایگان خرید لوله اسپیرال با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

آشنایی با لوله اسپیرال به همراه کاربرد و ویژگی ها

لوله اسپیرال چگونه تولید میشود؟

برای درک بهتر خصوصیات و ویژگی لوله های اسپیرال بهتر است ابتدا از روش های تولید آن مطلع شویم. لوله های اسپیرال از جوش دادن لبه های کناری ورق های فولادی تولید میشوند. لوله های اسپیرال معمولا از جنس ورق گالوانیزه و یا آلومینیوم هستند. لوله های اسپیرال قابلیت سفارشی شدن را در روند تولید خود دارند که میتوانند با آلیاژ های فولاد ضد زنگ، برنج و مس تولید شوند. لوله های اسپیرال غیر فلزی در جنس های فایبرگلاس، کامپوزیت و پلاستیک انعطاف پذیر تولید میشوند. 

لوله های اسپیرال در ضخامت های گوناگونی تولید میشوند که بستگی به محل و نوع استفاده و حداکثر میزان فشار قابل تحمل لوله دارد. پس از تولید لوله اسپیرال، سطوح داخلی و خارجی لوله را با مواد ضد خوردگی میپوشانند. از مهمترین مواد ضد خوردگی میتوان به پلی اتیلن، بیتوسیل و اپوکسی اشاره کرد. در تولید لوله های اسپیرال برای انتقال آب از استاندارد AWWA-C200 و در تولید لوله های اسپیرال برای صنایع نفت و گاز از استاندارد API-5l یا IPS-MPI190 یا PLD III استفاده میشود. 

لوله اسپیرال در ایران معمولا با طول 12 و 6 متر تولید میشوند تا حمل و نقل به آسانی انجام شود. لوله های اسپیرال در دو روش تک مرحله ای و دو مرحله ای تولید میشوند که تنها تفاوت روش دو مرحله ای در شکل دهی ورق و جوشکاری اتوماتیک بوده که در این روش از داخل و خارج لوله توسط چندین دستگاه جوش زیر پودری انجام میشود. سرعت تولید لوله اسپیرال در روش دو مرحله ای به دلیل اتوماسیون بودن آن چهار برابر روش تک مرحله ای است. برای درک بهتر چگونگی تولید لوله های اسپیرال پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید و با روش تک مرحله ای تولید لوله اسپیرال آشنا شوید.

بررسی روش های تولید لوله اسپیرال

تولید لوله اسپیرال به روش تک مرحله ای چگونه است؟

مرحله اول تولید لوله اسپیرال شامل صاف کردن ورق فولادی است که در ادامه با استفاده از آن لوله اسپیرال تولید میشود. صافکاری ورق فولادی به کمک غلتک انجام میشود که در این مرحله لبه های ورق هم از ضایعات و برجستگی های جزیی پاک میشوند.

مرحله دوم تولید لوله اسپیرال شامل جوش دادن ابتدای ورق های فولادی به هم بوده که در این مرحله مجددا دور لبه ها صاف شده و ایجاد یک خم بر لبه ورق باعث جلوگیری از به وجود آمدن برآمدگی های غیر قابل پرس بر لبه ورق میشود.

مرحله سوم تولید لوله اسپیرال شامل جوشکاری زیرپودری لبه‌ی داخلی ورق و سپس لبه‌ی خارجی آن است که لازم به ذکر است زمان زیادی در روند تولید لوله اسپیرال به روش تک مرحله ای به دلیل سرعت پایین جوشکاری زیرپودری است. 

مرحله چهارم تولید لوله اسپیرال شامل برش دادن لوله برای داشتن ابتدا و انتهای صاف لوله است. همچنین در صورت سفارش مشتری در طول های متفاوت، برشکاری سفارشی در همین مرحله انجام میشود. تا انتهای مطلب با سفیران آهن همراه باشید.

تولید لوله اسپیرال به روش تک مرحله ای

لوله اسپیرال چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از ویژگی های برجسته لوله های اسپیرال استحکام و مقاومت بالای آنها در برابر شکستن و ترک خوردن است که به علت جوش خوردگی های مارپیچی لبه های ورق فولادی است. لوله های اسپیرال را در صنایع مختلف با نام لوله جوش پیچشی هم میشناسند. یکی از ویژگی های مهم این لوله قابلیت تحمل بالای فشار سیالات درون لوله است.

لوله های اسپیرال سطح داخلی صاف و یکدستی دارند و به همین علت برای انتقالات سیالات کمترین اصطکاک را دارند. تولید لوله های اسپیرال به خصوص با روش تولید دو مرحله ای که مکانیزه شده است با سرعت بالایی انجام میشود. لوله های اسپیرال قابلیت نصب و استفاده ساده تری نسبت به دیگر انواع لوله های فولادی دارند.

لوله های اسپیرال چه کاربردی دارند؟

از لوله های اسپیرال با ضخامت و آلیاژ های مختلف استفاده های زیادی در صنایع گوناگون میشود. اما بیشترین موارد استفاده از لوله های اسپیرال در صنایع نفت و گاز و آب و فاضلاب است که به دلیل انتقال راحت سیالات با استفاده از لوله های اسپیرال است. از لوله های اسپیرال در ساخت سازه های فلزی و پل ها به علت استحکام بالا استفاده میشود. از کاربرد های لوله های اسپیرال در صنایع میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• در سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع ساختمان های بزرگ مثل مراکز بزرگ اداری، بیمارستان ها و انبار ها.

• در جا به جایی و بارگیری از انبار و وسایل نقلیه انتقال بار به علت استحکام بالای لوله های اسپیرال استفاده میشود.

• انتقال گاز بین شهری در نقاط مختلف کشور و همچنین سیستم های تصفیه آب و لوله کشی های انتقالات آب و فاضلاب.

معمولا از لوله های اسپیرال تولید شده به روش تک مرحله ای در لوله های انتقال آب و فاصلاب درون و برون شهری استفاده میشود و از لوله های اسپیرال تولید شده به روش دو مرحله ای در صنایع نفت و گاز و انتقالات آن استفاده میشود. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا با هم به بررسی مزایا و معایب لوله های اسپیرال به همراه برترین تولید کنندگان بپردازیم.

ویژگی ها و کاربرد های مختلف لوله های اسپیرال در صنایع گوناگون

مزایا و معایب لوله های اسپیرال را بشناسید

لوله های اسپیرال مزایای بسیاری دارند که از مهمترین آنها میتوان به استحکام و مقاومت بالا در برابر فشار، ترک خوردگی و شکستن و همچنین هزینه پایین تر تولید نسبت به لوله های درزجوش اشاره کرد. دیگر مزایای لوله اسپیرال شامل موارد زیر میشود:

• امکان تولید لوله های اسپیرال در قطر های بالا تا 120 اینچ و همچنین عدم محدودیت تولید در طول لوله.

• شکل پذیری بالای لوله اسپیرال و نشت هوای کمتر که باعث اندازه گیری راحت تر جریان هوا هم میشود.

• امکان تولید سفارشی لوله اسپیرال در جنس و آلیاژ های مختلف به دلیل سادگی فرآیند تولید وجود دارد.

• سطح داخلی صاف و یکدست لوله های اسپیرال باعث انتقال بهتر و کم اصطکاک تر جریان سیالات میشود.

• تولید سریع تر لوله اسپیرال نسبت به دیگر لوله های فولادی از دیگر مزایای لوله های اسپیرال به شمار میرود.

معایب لوله اسپیرال شامل ایجاد چروکیدگی بیشتر بر روی سطح لوله نسبت به لوله های درزجوش و امکان شکل گرفتن سطح مقطع به صورت بیضی شکل در هنگام تولید اشاره کرد. 

برترین تولید کنندگان لوله اسپیرال در ایران کدامند؟

لوله های اسپیرال به علت فرآیند نسبتا ساده تولید به واسطه استفاده از ورق های فولادی در کارخانه ها و بخش های تولیدی زیادی ساخته میشوند. قیمت لوله های اسپیرال ارتباط مستقیمی با قیمت ورق های فولادی دارد. از مطرح ترین این تولید کنندگان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• کارخانه لوله سازی خلیج فارس

• کارخانه ایران اسپیرال

• کارخانه آریا نورد خلیج فارس

• تولیدی لوله اسپیرال سلفچگان

• تولیدی لوله اسپیرال کالوپ

• تولیدی لوله اسپیرال اصفهان

برترین تولید کنندگان لوله اسپیرال و مزایا و معایب استفاده از آن

جمع بندی

در این مطلب شما را با روش تولید لوله اسپیرال آشنا کردیم و به بررسی ویژگی ها و کاربرد های لوله های اسپیرال در صنایع مختلف و برترین تولید کنندگان لوله اسپیرال در ایران پرداختیم. قبل از خرید هر نوع لوله اسپیرال یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب لوله اسپیرال یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید لوله اسپیرال انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص روش تولید و ویژگی های لوله اسپیرال افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

راهنمای خرید لوله گازی + نکات مهم قیمت لوله فولادی به چه عواملی وابسته است؟ معرفی برترین تولید کنندگان لوله فولادی آشنایی با روش های تولید لوله
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا