لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

قیمت لوله فولادی به چه عواملی وابسته است؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۰/۲۷
تعداد بازدید ۷۲ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ١۰ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

قیمت لوله های فولادی به عوامل زیادی بستگی دارد. لوله های فولادی با ابعاد و ضخامت ها و آلیاژ های گوناگون وجود دارند که کاربرد های زیادی در انتقال سیالات، ساخت سازه های فلزی، تولید لوازم خانگی و اتصالات دارند. اگر جز فعالان بازار آهن باشید و یا مشغول به فعالیت در حوزه خرید و فروش آهن آلات باشید، به شما پیشنهاد میکنم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با هم به بررسی مهمترین دلایلی که میتواند بر قیمت لوله های فولادی اثر گذار باشد بپردازیم. برای اطلاع از قیمت لوله میتوانید با مجموعه سفیران آهن به شماره 91001040-031 تماس بگیرید.

عواملی که بر روی قیمت انواع لوله فولادی بیشترین تاثیر را دارند

قیمت مواد اولیه تاثیر زیادی دارد

مواد اولیه لازم برای تولید لوله با توجه به چگونگی فرآیند تولید لوله متفاوت است اما لوله های فولادی توسط هر فرآیندی که تولید شوند در استفاده از یکسری مواد اولیه پایه یکسان هستند. این موارد شامل قیمت سنگ آهن و شمش فولادی میشود. در ادامه به بررسی تاثیر قیمت مواد اولیه برای تولید لوله توسط دو فرآیند ریخته گری و نورد خواهیم پرداخت.

تاثیر قیمت ورق در تولید لوله به روش نورد

در روش نوردگرم یا اکستروژن، ورق های فلزی گرم شده و از طریق غلتک هایی عبور داده می شوند تا به شکل استوانه درآیند. سپس در یک فرآیند پیوسته، لبه های استوانه به هم جوش داده می شود تا لوله تشکیل گردد. روش نورد سرد، دقیقا مثل روش نوردگرم است با این تفاوت که در دمای اتاق فرآیند نورد انجام میشود. به همین دلیل قیمت ورق ST مورد استفاده برای تولید لوله ارتباطی مستقیم با قیمت نهایی لوله دارد. برای بررسی دقیق تر عواملی که بر روی قیمت ورق تاثیر گذارند کلیک کنید. با سفیران آهن همراه باشید.

تاثیر قیمت شمش و سنگ آهن در روش ریخته‌گری

یکی از رایج‌ترین روش‌های تولید لوله‌های درزدار، ریخته‌گری است. در روش ریخته گری، ابتدا مواد اولیه مانند آهن، فولاد و آلیاژهای مختلف ذوب شده و سپس داخل قالب هایی به شکل داخلی لوله، ریخته می شوند و پس از سرد شدن و جامد شدن، لوله از قالب خارج می گردد. همچنین میتوان از شمش های فولادی برای تولید لوله به روش ریخته گری استفاده کرد. در واقع قیمت شمش های فولادی به صورت مستقیم بر قیمت لوله های تولید شده توسط فرآیند ریخته گری و به صورت غیر مستقیم بر قیمت لوله های تولید شده توسط فرآیند نورد تاثیر میگذارند.

تاثیر قیمت مواد اولیه بر قیمت لوله فولادی

نسبت عرضه و تقاضای بازار لوله

عرضه و تقاضا از عواملی است که در تعیین قیمت هر چیزی در بازار موثر است. مهمترین عامل تعیین کننده ی قیمت هر محصولی که قابل خریداری باشد، حجم عرضه و تقاضای محصول مورد نظر است. تاثیر عرضه و تقاضا به حدی است که دیگر عوامل موثر بر قیمت لوله، از طریق اثرگذاری روی میزان عرضه و تقاضا، روی قیمت انواع لوله فولادی تاثیر میگذارند. در خصوص لوله، با افزایش تولید و عرضه لوله در بازار آهن، قیمت لوله کاهش و در مقابل با کاهش تولید و عرضه لوله، قیمت لوله افزایش پیدا می‌کند. در یک تعریف ساده تر هر چه خواهان و خریداران لوله بیشتر باشند و حجم سرمایه بیشتری برای خرید لوله وارد بازارشود، خود به خود باعث میشود تا موجودی لوله در بازار کاهش یافته و مقدار کم لوله مانده قطعا ارزش بالاتری دارد و باعث میشود تا فروشنده تصمیم بگیرد که لوله موجود در انبار خود را با قیمت بالاتر برای فروش بگذارد.

قیمت لوله و نرخ ارز و بورس

نوسانات قیمت دلار و شاخص بورس از جنبه های گوناگونی بر روی قیمت لوله تاثیر میگذارد. سریع ترین تاثیری که این نوسانات بر قیمت لوله میگذارد را میتوان جنبه روانی آن دانست که بر روی فعالان بازار فولاد اثر گذاشته و باعث تغیراتی در خرید و فروش لوله توسط این افراد می‌شود که باعث تغییراتی محسوس در نسبت عرضه و تقاضا میشود که پیش تر توضیح داده شد. مورد تاثیر روان شناختی این نوسانات، کاملا بستگی به استراتژی افرادی دارد که در بازار فولاد مشغول به خرید و فروش هستند و نوسانات نرخ ارز و شاخص بورس، تاثیر مهمی بر تصمیم این افراد به خرید یا فروش عمده لوله دارد.

تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم عرضه و تقاضا بر قیمت لوله

انواع لوله های پر استفاده در صنعت را بشناسید

لوله صنعتی یک لوله فولادی از آلیاژ با کربن بالا است و همچنین صخامت دیواره لوله های صنعتی نسبت به دیگر لوله ها بیشتر بوده که به همین دلیل سختی بیشتر و تحمل بالاتری در برابر فشار دارد.

لوله داربست برای تحمل فشار، تولید شده و بیشترین کاربرد و استفاده از لوله های داربست به عنوان نگهدارنده در هنگام ساخت و ساز های گوناگون استفاده میشود. 

لوله مانیسمان استحکام و قدرت بالایی در برابر تحمل فشار و دما های بالا دارد و قیمت بالاتری نسبت به سایر لوله ها دارد. 

لوله مبلی جز سبک ترین لوله های فولادی محسوب میشود و دارای انعطاف پذیری مناسب و قابلیت جوش پذیری بالا و همچنین تحمل فشار زیاد است. 

لوله گازرسانی مخصوص انتقال گاز تولید و استفاده میشوند. جنس لوله های گازی از گالوانیزه بوده و مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد.

لوله‌های درزدار یکی از پرکاربردترین انواع لوله در صنعت هستند. این لوله‌ها به دلیل داشتن درز طولی، قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارند و می‌توان آن‌ها را خم کرد. لوله‌های درزدار معمولا از فولاد، مس، آلومینیوم و پلی‌اتیلن ساخته می‌شوند.

لوله های بدون درز یکی از تکنولوژی های پیشرفته در صنعت لوله سازی هستند. این نوع لوله ها بدون جوش و درز تولید می شوند. به عبارت دیگر، در طول ساخت این لوله ها، قطعات فولادی به صورت یکپارچه تشکیل می شوند.

انواع لوله و ویژگی های هر کدام

جمع بندی

در این مطلب به بررسی مهمترین عوامل موثر بر قیمت لوله های فولادی پرداختیم که که از مهمترین آنها میتوان به قیمت مواد اولیه، روش تولید لوله، عرضه و تقاضای بازار لوله و نرخ ارز و بورس و هزینه حمل و نقل اشاره کرد. قبل از خرید هر نوع لوله یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب لوله یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت لوله فولادی و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خرید لوله را بی واسطه تجربه کنید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص عوامل موثر بر قیمت لوله افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

کاربرد انواع لوله داربست لوله مانیسمان چه کاربرد و ویژگی هایی دارد جدول اشتال انواع لوله فولادی لوله اسپیرال چه کاربرد و ویژگی هایی دارد؟
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا