لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,427,900 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 62,219 دلار

بورس: 2,229,403

تمام سکه: 37,995,000 تومان

نیم سکه: 23,600,000 تومان

ربع سکه: 15,000,000 تومان

تتر: 61,592 تومان

یورو: 66,190 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

کاربرد انواع لوله داربست

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۲/۲۲
تعداد بازدید ۳١ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۸ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

داربست یکی از رایج ترین سازه های فلزی است که قطعا همگی آن را اطراف سازه ها و ساختمان های در حال ساخت دیده اید. با استفاده از لوله داربست به همراه بست و اتصالات مخصوص به خود میتوان انواع مختلفی از داربست ها را برای کاربرد های مختلف ساخت. در این مطلب به بررسی انواع لوله داربست به همراه تجهیزات و کاربرد هر کدام خواهیم پرداخت و سپس به بررسی مشخصات و جدول وزنی لوله های داربست میپردازیم. شما میتوانید جهت استعلام قیمت لوله داربست و قیمت آهن آلات و مشاوره رایگان خرید لوله داربست با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

کاربرد و مشخصات انواع لوله داربست

لوله داربست چه کاربردی دارد؟

لوله های داربست را میتوانید در هر خیابان و یا هر ساختمان نیمه کاره مشاهده کنید. لوله های داربست با اتصال به یکدیگر توسط پیچ و بست، سازه ای با استحکام نسبی بالا به وجود می‌آورند که برای ساختمان سازی و انتقال نیروی انسانی از قسمتی از سازه به قسمتی دیگر کاربرد زیادی دارند. لوله های داربست باید از استحکام و مقاومت قابل قبولی برخوردار باشند و در ضخامت و آلیاژی تولید شوند تا هم به راحتی به دیگر لوله های داربست متصل شوند و هم دوام بالایی در برابر فشار بخش های مختلف سازه و وزن وارد شده بر خود داشته باشند.

از لوله های داربستی در انتقال سیالات استفاده نمیشود و همانطور که از نام این لوله مشخص است بیشترین کاربرد آن برای ساخت داربست بوده که در جهت تکمیل ساخت هر گونه سازه و همچنین محافظت جانی افراد در برابر خطراتی که ممکن است در حین ساختن ساختمان به وجود آید. لوله های داربست با اتصال به لوله های همسان خود باعث میشوند تا دسترسی افراد به ارتفاعات بلند و قسمت های غیر قابل دسترس ممکن شود. در زیر برخی از مهمترین کاربرد ها و رایج ترین موارد استفاده از لوله های داربستی را میخوانید:

• در ایجاد سکو و سازه هایی که برای مدیریت بهینه فضای کاری استفاده میشوند از لوله های داربستی استفاده میشود.

• از لوله های داربست برای ساخت انواع داربست جهت دسترسی نیروی انسانی به نقاط مختلف و خارج از دسترس جهت انجام بازسازی، نقاشی و رنگ آمیزی، تزیینات و تعمیرات استفاده های زیادی میشود.

• در صنایع هوا و فضا از لوله های داربست برای ساخت داربست هایی که برای ساخت قطعات موشکی و فراهم کردن فضای مناسب برای کار بر روی ایستگاه های فضایی هستند استفاده زیادی میشود.

• در بعضی موارد از لوله های داربستی در صنعت خودرو سازی جهت استحکام بخشیدن به فریم و شاسی خودرو و در صنایع دریایی و کشتی سازی در ساخت سازه های دریایی و کشتی سازی به علت مقاومت این لوله در برابر شرایط دریایی و آب شور استفاده میشود.

• در قسمت های مختلف لوله کشی به خصوص در لوله کشی هایی که در صنایع نفت و گاز انجام میشود جهت بهبود در کیفیت و دقت انجام کار از لوله های داربستی برای دسترسی آسان و کنترل شده و نگهداری از سیستم های لوله کشی استفاده میشود.

در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا به بررسی انواع لوله داربست بپردازیم. جهت اطلاع از قیمت انواع لوله داربست با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

کاربرد ها و موارد استفاده از لوله های داربستی

آشنایی با انواع لوله داربست

لوله داربست در دو نوع سبک و سنگین تولید میشود که هر کدام در طول حداقل 2 و حداکثر 6 متر بوده و بر اساس استاندارد EN93 تولید میشوند. لوله های داربست در دسته لوله های صنعتی قرار میگیرند و جزو لوله های درز دار هستند. لوله های داربستی از ورق سیاه تولید میشوند و قیمت ورق سیاه تاثیر مستقیمی بر قیمت لوله داربست دارد. 

در ابتدا ورق های سیاه را برش داده با فشار به ترتیب به شکل U و سپس به شکل O تبدیل میکنند. شباهت زیادی بین خصوصیات و جنس لوله داربست با ویژگی و استاندارد های رول ورق سیاه وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با ورق سیاه به شما پیشنهاد میکنم مقاله ورق سیاه چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه کنید.

با استفاده از لوله های داربستی و اتصالات مختلف، داربست هایی در اشکال و اندازه های مختلفی ساخته میشوند. سه مدل رایج و پر استفاده از داربست ها شامل داربست مثلثی، سکه‌ای و ستاره‌ای هستند. داربست مثلثی حالت کلی شبیه به یک مثلث داشته، به سادگی نصب شده و نیازی به تخصص برای ساخت و نصب آن وجود ندارد. 

داربست سکه ای معمولا بیرون از ساختمان استفاده میشوند که تشکیل شده از تعدادی پایه عمودی و مقدار بیشتری پایه افقی، برای مهار فشار و افزایش استقامت است.

داربست های ستاره‌ای دقیقا شبیه به داربست های سکه‌ای هستند اما با این تفاوت که مهندسی ساختار داربست ستاره‌ای است که باعث میشود تا از هر گونه مهار بی نیاز شوند و به همین علت از داربست های ستاره‌ای در ارتفاع های زیاد استفاده میشود. استفاده از انواع مختلف لوله های داربستی در قطر های مختلف جهت ساخت و نصب داربست مستلزم اتصال صحیح لوله ها با بست و اتصالات مخصوص به خود هستند.

در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا به بررسی بست ها و اتصالات لوله های داربست بپردازیم. جهت اطلاع از قیمت انواع لوله داربست با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

انواع لوله داربست و مشخصات مربوط به هر کدام

آشنایی با بست و اتصالات لوله داربست

هر یک عدد لوله داربست به تنهایی کاربردی ندارد و با اتصال این لوله های داربستی به یکدیگر میتوان سازه های فلزی کاربردی در جهت انتقال مصالح و نیروی انسانی در جهت تکمیل ساخت انواع ساختمان و سازه استفاده کرد. به طور استاندارد فاصله لوله داربستی نسبت به ساختمان در حدود 1 تا 5 سانتی متر است و حداکثر ارتفاع داربست ها 3 متر است. 

اجزای تشکیل دهنده داربست شامل لوله داربست، بست داربست، کفشک پایه و آهنی است. بست های داربست در انواع مختلفی تولید میشوند تا امکان اتصال های مختلف لوله های داربستی در اندازه های گوناگون به یکدیگر را فراهم کنند. از کفشک های پایه در مواردی که کفشک های فلزی داربست بر روی سطوح ناهموار قرار میگیرند استفاده میشوند. کفشک های پایه از جنس چوبی هستند و کفشک های آهنی، فلزی بوده که در قسمت انتهای لوله های داربست که با بست به یکدیگر متصل هستند قرار میگیرد.

بست های داربست در سه نوع دو پیچ، چهار پیچ و گردان تولید میشوند. با وجود انواع مختلف بست امکان ساخت و نصب انواع داربست با استفاده از لوله های داربستی بر یک سازه فراهم میشود. جنس و آلیاژ بست های داربست از چدن داکتیل بوده و وزن هر کدام در بازه 1300 تا 1650 گرم است و معمولا در استاندارد های مطابق با قطر و سایز لوله های داربستی تولید میشوند. 

پر استفاده ترین و رایج ترین نوع بست مورد استفاده جهت ساخت داربست، بست های چهار پیچ هستند. بخش های انواع بست با پیچ به یکدیگر متصل میشوند و باید تا حدی محکم شوند که مانع از حرکت لوله داربستی از میان آنها گردد. اتصال لوله های داربستی با ترکیب صحیح بست ها به لوله با یکدیگر از حرکت های افقی و عمودی لوله ها از درون بست ها جلوگیری میکند. 

در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا به بررسی مشخصات ابعاد و اندازه و جدول وزنی لوله های داربست بپردازیم. جهت اطلاع از قیمت انواع لوله داربست با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

آشنایی با بست و اتصالات داربست ها و لوله های داربستی

جدول وزنی لوله داربست

لوله های داربستی با توجه به سایز، طول و ضخامت خود وزن های متفاوتی دارند. یکی از مهمترین موارد در خرید لوله داربستی و کلیه محصولات فولادی توجه به فاکتور وزن است زیرا تمامی خرید و فروش های آهن آلات بر اساس وزن انجام میگیرد بنابراین وزن لوله داربست تاثیر مستقیمی بر قیمت لوله داربستی دارد.

قطر خارجی لوله داربست (میلی متر)طول لوله داربست (متر)ضخامت لوله داربست (میلی متر)وزن (کیلوگرم)
48.32 - 6 2.7518.53
48.32 - 6 320.11
48.32 - 6 3.221.35
48.32 - 6 3.623.81
48.32 - 6 3.7524.72
48.32 - 6 3.825.02
48.32 - 6 426.22
48.62 - 6 2.114.45
48.62 - 6 2.215.1
48.62 - 6 2.315.76
48.62 - 6 2.416.41
48.62 - 6 2.517.5
48.62 - 6 2.617.7
48.62 - 6 2.718.34
جدول وزنی و ابعاد و اندازه لوله داربست

جمع بندی

در این مطلب شما را با لوله داربست به همراه کاربرد ها و ابعاد و اندازه و وزن آن آشنا کردیم. قبل از خرید هر نوع لوله داربست یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب لوله داربست یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید لوله داربست انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص مشخصات و کاربرد های لوله داربست افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

لوله مانیسمان چه کاربرد و ویژگی هایی دارد جدول اشتال انواع لوله فولادی لوله اسپیرال چه کاربرد و ویژگی هایی دارد؟ راهنمای خرید لوله گازی + نکات مهم
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا