لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

هزینه ساخت سوله چقدر است؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١١/١۰
تعداد بازدید ۳۵ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۷ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

قبل از ساخت سوله و یا هر سازه و ساختمانی باید هزینه های لازم برای اجرای پروژه خود را به صورت دقیق محاسبه کنید تا نتیجه بهتر و قابل پیش بینی داشته باشید. در این مطلب به بررسی هزینه های مختلف برای ساخت سوله میپردازیم که بستگی به موارد زیادی دارد مثل محل و مساحت سوله، کاربرد و مواد مورد نیاز برای ساخت دارد. تا انتهای این مطلب از سفیران آهن با ما همراه باشید تا شما را با موارد مهم در خصوص محاسبات هزینه ساخت سوله آشنا کنیم. شما میتوانید جهت استعلام مقاطع فولادی لازم برای ساخت سوله و همچنین اطلاع از قیمت آهن آلات به شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

هزینه ساخت سوله

هزینه ساخت سوله به چه مواردی بستگی دارد؟

پیش نیاز شروع پروژه های صنعتی، تولیدی و بسیاری از موارد خدماتی، داشتن سوله ای برای اجرایی موارد لازم است. بنابراین مواردی که نقش کلیدی در هزینه های ساخت سوله دارند اهمیت زیادی دارد. از مهم ترین عواملی که در هزینه ساخت سوله بیشترین تاثیر را دارند شامل محل ساخت سوله و مساحت و اندازه سوله و نوع و کاربرد سوله و مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت سوله هستند که در ادامه مطلب به بررسی تاثیر هر کدام خواهیم پرداخت.

محل ساخت سوله و هزینه حمل و نقل

برای ساخت سوله نیاز است تا محل مناسبی در نظر گرفته شود. اگر محل مورد انتخابی شما برای ساخت سوله دور از انبار و یا کارخانه ای باشد که قرار است مواد اولیه مورد نیاز را تهیه کنید، قطعا قیمت حمل و نقل مصالح و مواد اولیه بیشتر میشود. همچنین بهتر است محلی را برای احداث سوله در نظر بگیرید که از طریق جاده و مسیر های ارتباطی مختلفی در دسترس باشد. همچنین اگر محصولات تولید شده از سوله و یا به هر جهت خدماتی که به عنوان خروجی سوله در نظر گرفته میشود، لازم است تا به طور مستمر به مکانی مشخص انتقال پیدا کند، بهتر است که محل انتخابی برای ساخت سوله، تا جای ممکن فاصله زیادی با آن نداشته باشد.

محل ساخت سوله و هزینه حمل و نقل

زمین ساخت سوله و وضعیت آب و هوا

زمینی که برای ساخت سوله انتخاب میکنید بهتر است تا جای ممکن شیب نداشته باشد و همچنین توجه داشته باشید که جنس خاک و تراکم خاک محل مورد نظر در محاسبه هزینه های نهایی ساخت سوله تاثیر زیادی دارند زیرا ممکن است نیاز به خاک برداری و مقاوم سازی خاک و دیگر موارد جهت داشتن زمین مناسب برای احداث سوله باشد که قطعا بر هزینه ساخت سوله تاثیر دارد. همچنین آب و هوای منطقه مورد نظر برای ساخت سوله را باید در نظر داشته باشید. میزان بارش برف و باران، شدت وزش باد، رطوبت هوا و... در مقاومت سوله و قیمت آن تاثیرگذارند. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا شما را با دیگر موارد موثر در محاسبه هزینه ها آشنا کنیم.

مساحت و متراژ سوله

مشخص است که هر چه مساحت سوله بیشتر باشد، ساخت سوله مورد نظر هزینه بیشتری خواهد داشت. به طورکلی می‌توان گفت که هزینه ساخت سوله در تاریخ انتشار این مقاله، به ازای هر متر مربع از 600 هزار تومان شروع می‌شود و این رقم تا متری 1 میلیون و 500 هزار تومان و بیشتر نیز بسته به شرایط و مواد مورد استفاده می‌رسد. البته توجه داشته باشید این ارقام حدودی هستند و احتمال کم یا زیاد شدن در زمان محاسبه و همچنین محل مورد نظر وجود دارد.

قیمت مقاطع فولادی مورد نیاز

برای ساخت سوله نیاز به محصولات فولادی است که براساس کاربرد سوله و مساحت و میزان بودجه مشخص میشود. نکته مهم در این خصوص تصمیم کارفرما برای تعیین نوع پوشش و ساختار و متریال سقف، دیوار و کف است. به طور معمول قیمت ورق، قیمت تیرآهن، قیمت پروفیل و قیمت عایق و تجهیزات پوششی و همچنین قیمت لوله و قیمت ساندویچ پانل و پشم شیشه تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده سوله دارند. شما میتوانید برای استعلام قیمت کلیه مقاطع فولادی و ساختمانی به صفحه لیست قیمت آهن آلات بروید و یا با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید.

زمین ساخت سوله و وضعیت آب و هوا

چگونه هزینه ساخت سوله را محاسبه کنیم؟

برای محاسبه قیمت سوله ابتدا مواردی که در ادامه گفته میشود را با توجه به محل و اندازه و کاربری سوله را باید مشخص کرده و سپس با یک جمع بندی ساده و در نطر گرفتن احتمالات و ضریب خطا، به یک بازه قیمتی مشخص برای ساخت سوله دست پیدا کنیم. در ابتدا باید نوع کاربری سوله را مشخص کنید و بنا بر آن مواد اولیه مورد نیاز را تعیین کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که میزان و حجم مواد اولیه مورد نیاز ارتباط مستقیمی با متراژ و مساحت سوله دارد. همچنین با افزایش یا کاهش مساحت سوله، تعداد تیرها و ستون های آن تغییر پیدا می کند. تغییر در تجهیزات داخلی مانند سیستم تهویه، روشنایی، برق، حمل و نقل و… از جمله موارد دیگری هستند که متناسب با فضای سوله متغیر می شوند.

به غیر از مواردی که گفته شد، باید توجه زیادی به ارتفاع سوله و وزن مصالح و مقاطع فولادی مورد استفاده داشته باشید زیرا تاثیر زیادی در هزینه ها دارد. همچنین نوع کاربری سوله تاثیر زیادی در تعیین بازه ارتفاع سوله دارد. به عنوان مثال هزینه ساخت یک سوله به عنوان انبار جهت نگهداری هر گونه محصولی نسبت به سوله ای که قرار است به عنوان ورزشگاه در نظر گرفته شود کمتر است زیرا ارتفاع سوله ای که به عنوان انبار استفاده میشود کمتر از ارتفاع سوله ای است که برای کاربری ورزشگاه ساخته میشود.

چگونه هزینه ساخت سوله را محاسبه کنیم؟

جمع بندی

در این مطلب به بررسی هزینه های ساخت سوله و نحوه محاسبه هزینه های ساخت سوله پرداختیم. قبل از خرید هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه جهت ساخت سوله می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب مقاطع فولادی مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت محصولات فولادی و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص اطلاع از هزینه های ساخت سوله افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

چرا قیمت آهن آلات نوسان دارد؟ آشنایی با دستگاه گیوتین و روش های برشکاری با آن انواع شمش فولادی و قیمت هر کدام
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا