لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

عوامل موثر بر قیمت انواع پروفیل

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۰/۲۸
تعداد بازدید ۴۲ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۸ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

قیمت انواع پروفیل همواره در حال تغییر است که به دلایل مختلفی بستگی دارد. در این مطلب به بررسی عوامل که بیشترین تاثیر را در ایجاد نوسانات قیمت پروفیل دارند می‌پردازیم. قیمت پروفیل و عواملی که بیشترین تاثیر را بر آن میگذارند برای فعالان بازار آهن و افرادی که در زمینه ساختمان سازی فعالیت گسترده دارند اهمیت زیادی دارد. انواع پروفیل و قوطی در اشکال و آلیاژ های مختلف کابرد های گوناگونی در ساخت درب و پنجره، ستون و سقف، بدنه ماشین آلات و لوازم خانگی دارند. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با هم به بررسی مهمترین دلایلی که میتواند بر قیمت پروفیل های فولادی اثر گذار باشد بپردازیم. برای اطلاع از قیمت پروفیل میتوانید با مجموعه سفیران آهن به شماره 91001040-031 تماس بگیرید.

عوامل موثر بر قیمت انواع پروفیل

تاثیر قیمت مواد اولیه بر قیمت پروفیل

ماده اولیه پایه برای تولید انواع پروفیل، ورق های فولادی هستند که به روش مستقیم یا غیر مستقیم، در نهایت به پروفیل فولادی تبدیل میشوند. در روش مستقیم ورق مستقیما در طی یک فرآیند توسط خمکاری به حالت پروفیل درآمده و در نهایت جوش میخورد و در روش غیر مستقیم ابتدا ورق به پروفیل تبدیل شده و سپس پروفیل را گوشه دار کرده و به پروفیل تبدیل میکنند. نکته مهم در این خصوص ماده اولیه لازم برای تولید پروفیل است که در هر دو روش یکسان بوده و ورق های فولادی میباشد. پس قیمت ورق فولادی تاثیر مستقیمی بر روی قیمت پروفیل دارد.

اگر بخواهیم عمیق تر بررسی کنیم، قیمت ورق های فولادی نیز به مقدار زیادی به قیمت مواد اولیه لازم برای تولید ورق بر میگردد که از مهمترین آنها میتوان به سنگ آهن و قیمت شمش های فولادی اشاره کرد که طی فرآیند نورد به ورق تبدیل میشوند و میتوان گفت که قیمت سنگ آهن به صورت غیر مستقیم اما موثر بر قیمت انواع پروفیل تاثیر میگذارد. 

نسبت عرضه و تقاضای بازار پروفیل

عرضه و تقاضا از عواملی است که در تعیین قیمت هر چیزی در بازار موثر است. مهمترین عامل تعیین کننده ی قیمت هر محصولی که قابل خریداری باشد، حجم عرضه و تقاضای محصول مورد نظر است. تاثیر عرضه و تقاضا به حدی است که دیگر عوامل موثر بر قیمت پروفیل، از طریق اثرگذاری روی میزان عرضه و تقاضا، روی قیمت انواع پروفیل فولادی تاثیر میگذارند. به این صورت که با افزایش تولید و عرضه پروفیل در بازار آهن، قیمت پروفیل کاهش و در مقابل با کاهش تولید و عرضه پروفیل، قیمت پروفیل افزایش پیدا می‌کند. 

در یک تعریف ساده تر هر چه خواهان و خریداران پروفیل بیشتر باشند و حجم سرمایه بیشتری برای خرید پروفیل وارد بازارشود، خود به خود باعث میشود تا موجودی پروفیل در بازار کاهش یافته و مقدار کم پروفیل مانده قطعا ارزش بالاتری دارد و باعث میشود تا فروشنده تصمیم بگیرد که پروفیل موجود در انبار خود را با قیمت بالاتر برای فروش بگذارد.

نسبت عرضه و تقاضای بازار پروفیل و قیمت پروفیل

قیمت پروفیل و نرخ ارز و بورس

نوسانات قیمت دلار و شاخص بورس از جنبه های گوناگونی بر روی قیمت انواع پروفیل تاثیر میگذارد. سریع ترین تاثیری که این نوسانات بر قیمت پروفیل میگذارد را میتوان جنبه روانی آن دانست که بر روی فعالان بازار فولاد اثر گذاشته و باعث تغیراتی در خرید و فروش پروفیل توسط این افراد می‌شود که باعث تغییراتی محسوس در نسبت عرضه و تقاضا میشود که پیش تر توضیح داده شد. مورد تاثیر روان شناختی این نوسانات، کاملا بستگی به استراتژی افرادی دارد که در بازار آهن فولاد مشغول به خرید و فروش هستند و نوسانات نرخ ارز و شاخص بورس، تاثیر مهمی بر تصمیم این افراد به خرید یا فروش عمده پروفیل دارد. در ادامه به بررسی دیگر دلایل موثر بر قیمت انواع پروفیل خواهیم پرداخت. تا انتهای مطلب با سفیران آهن همراه باشید.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل بر قیمت نهایی پروفیل تأثیر دارد. همانطور که می‌دانید، قیمت حمل و نقل بستگی به فاصله، وزن کالاها و نوع حمل و نقل دارد. هزینه حمل و نقل در داخل کشور برای انتقال پروفیل آنقدر در تعیین قیمت موثر نیست که از آن بتوان به عنوان عامل مهمی یاد کرد اما بخشی از هزینه حمل و نقل که میتواند مهم باشد مربوط به صادرات پروفیل و مسافت های طولانی است که در آن شرایط حتی جفرافیا و آب و هوای محل انتقال نیز در قیمت پروفیل تاثیر گذار هستند. همچنین وزن محصولات آهنی بر هزینه حمل و نقل و قیمت آن ها تاثیر دارد. از آن جا که هر محصولی را در بازار آهن بر اساس وزن و واحد کیلوگرم خرید و فروش میکنند، وزن پروفیل تاثیری زیادی بر قیمت پروفیل و هزینه حمل و نقل آن دارد.

قیمت پروفیل و نرخ ارز و بورس

قیمت پروفیل و هزینه های فرآیند تولید پروفیل

تاثیر هزینه های فرآیند تولید پروفیل بر قیمت پروفیل جدای از قیمت مواد اولیه آن، از جمله مواردی است که با نوسان کمتر روبرو بوده و تقریبا قابل پیشبینی است. میتوان برای روش های تولید پروفیل هزینه حدودی تقریبا مشخصی در نظر گرفت. با توجه به این موضوع، و البته روش تولید پروفیل میتوان به هزینه ای تقریبا مشخص دست یافت که بر قیمت پروفیل افزوده میشود.

تورم جهانی

تورم جهانی به افزایش غیر متناسب سطح عمومی پول و ارز در هر موردی مثل قیمت ها و هزینه ها و درآمد ها و افزایش حجم، تعداد و کمیت اسکناس ها و واحد پولی در سطح جهان گفته میشود که خود به خود باعث بی ارزش تر شدن هر واحد از هر ارزی به نسبتی مشخص می‌شود و یا به عبارتی دیگر باعث افزایش قیمت هر چیزی میشود که قیمت انواع پروفیل فولادی را تحت تاثیر قرار میدهد.

قیمت پروفیل و هزینه های فرآیند تولید پروفیل

جمع بندی

در این مطلب مهمترین عوامل موثر بر قیمت انواع پروفیل بررسی شد. قبل از خرید پروفیل یا هرگونه مقطع فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب پروفیل یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید پروفیل انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص عوامل موثر بر قیمت انواع پروفیل هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

نکات مهم در خرید قوطی پروفیل انواع پروفیل چگونه تولید میشوند؟ برترین کارخانه های پروفیل کدامند؟
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا