لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,496,700 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 63,645 دلار

بورس: 2,237,431

تمام سکه: 38,320,000 تومان

نیم سکه: 23,800,000 تومان

ربع سکه: 15,300,000 تومان

تتر: 61,552 تومان

یورو: 66,265 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

پروفیل C چیست؟ (کاربرد، مشخصات و روش تولید)

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۲/۲۴
تعداد بازدید ۲۹ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۸ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

پروفیل C یا پروفیل سی پرلین یکی از انواع پروفیل های باز محسوب میشود که کاربرد ها و ویژگی های خاصی دارد. پروفیل های C ظاهری شبیه به ساختار ناودانی پرسی یا فابریک دارند اما تنوع ابعاد، اندازه و اشکال آنها بیشتر بوده و نباید با ناودانی های پرسی اشتباه گرفته شوند. در این مطلب شما را با انواع پروفیل C به همراه کاربرد هر کدام آشنا کرده و سپس به بررسی ویژگی ها و مشخصات و ابعاد و اندازه با استفاده از جدول استاندارد و جدول وزنی پروفیل C خواهیم پرداخت. شما میتوانید جهت اطلاع از قیمت پروفیل C و قیمت آهن آلات با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

پروفیل C و کاربرد و ویژگی ها

پروفیل C چه کاربرد و ویژگی هایی دارد؟

معمولا از پروفیل C در سازه های کوچک و به خصوص در قسمت های سقف، ستون ها و دیوار های سازه استفاده میشود که در ادامه به بررسی نقشی که پروفیل C در هر قسمت ساختمان سازی دارد خواهیم پرداخت.

در ساختمان سازی دیوار هایی وجود دارند که وزن بیشتری را نسبت به دیگر دیوار های سازه تحمل میکنند که علت آن به تقسیم وزن سقف و نقشه کشی و محاسبات معماری برمیگردد. از پروفیل C در ساخت آنها برای تحمل مطمئن تر وزن به صورت عمودی و ایستاده استفاده میشود.

در سازه هایی که از ستون ها به عنوان حامل بار های اصلی استفاده میشود و فاصله زیادی با هم دارند، جهت افزایش مقامت ستون ها در تحمل بار با ترکیب و اتصال پروفیل C به نبشی و ورق ها با استفاده از پیچ های متعدد در ستون ها استفاده میشود.

در سقف های شیب دار که معمولا سقف سوله ها و کارگاه های کوچک و بزرگ، سقف قسمت های تولیدی و کارخانه ها هستند برای افزایش استحکام بیشتر سقف در برابر نیرو های مختلف استفاده میشود.

انواع پروفیل C را بشناسید

انواع مختلف پروفیل C در ابعاد، ضخامت و اندازه های گوناگون ساده و مشبک برای کاربرد های مخصوص به خود تولید میشوند. طول پروفیل های C معمولا در شاخه های 6 متری برش میخورند و به بازار عرضه میشوند. پروفیل C با استفاده از ورق های فولادی در ضخامت های 2، 2.5، 3 و 4 میلی متر تولید شده و حدود ارتفاع پروفیل های C در بازه 160 تا 240 میلی متر است. وزن هر پروفیل C بستگی به ضخامت و سایز در بازه‌ بین 20 تا 60 کیلوگرم است. 

پروفیل C ساده هیچ قسمت برش خورده و خالی بر روی بدنه خود ندارند اما معمولا برای استفاده هایی که از پروفیل C میشود و نیاز به اتصال آسان و سریع تر وجود دارد با ایجاد برش هایی به شکل دایره یا مستطیل بر قسمت بدنه پروفیل باعث ایجاد شبکه های خالی بر پروفیل شده که هم به کاربرد و مورد استفاده از آن برای اتصال با پیچ کمک میکند و هم به مقدار کمی بر کاهش وزن بار پروفیل C تاثیر میگذارد. در ادامه با سفیران آهن همراه باشید تا با هم به بررسی مشخصات پروفیل C با استفاده از جدول استاندارد و جدول وزنی پروفیل C بپردازیم.

کاربرد ها و روش تولید پروفیل C

جدول استاندارد پروفیل C

ضخامت (میلی متر)وزن (کیلوگرم)طول (متر)ارتفاع (میلی متر)
3236160
3456180
3486200
3556240
3516220

جدول وزنی پروفیل C

ارتفاع فلنج پایین (میلی متر)ارتفاع فلنج بالا (میلی متر)ضخامت کل (میلی متر)ارتفاع کل (میلی متر)وزن (کیلوگرم)
33152602.16
33152.5602.59
40152802.74
40152.5803.34
40153.5803.92
401521003.05
40152.51003.74
401531004.39
40152.51204.13
401531204.86
40152.51405.33
401531405.90

پروفیل C چگونه تولید میشود؟

ماده اولیه برای تولید پروفیل C ورق های فولادی هستند. تعیین جنس ورق فولادی بستگی به این دارد که پروفیل C مورد نظر از جنس گالوانیزه، آلولمینیوم و یا آلیاژ های دیگر باشد. برای تولید پروفیل C ابتدا ورق فولادی مورد نظر در ابعاد مشخص برش میخورد و توسط روش ها و دستگاه های خمکاری باعث ایجاد زاویه های 90 درجه و ایجاد لبه ها بر روی ورق شده تا در نهایت پروفیل C با ابعاد و شکل ظاهری مورد نظر تولید شود. برای تولید پروفیل C مشبک میتوان قبل از انجام فرآیند خمکاری با استفاده از دستگاه برش لیزری قسمت های شبکه ای را از سطح ورق برش داده و جدا کرد و سپس اقدام به انجام خمکاری بر سطح ورق نمود. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا به بررسی عوامل موثر بر قیمت و راهنمای خرید پروفیل C بپردازیم.

جدول استاندارد و وزنی پروفیل C به همراه روش تولید

عوامل موثر بر قیمت پروفیل C کدامند؟

قیمت تمامی آهن آلات بستگی به مواردی کلی مشخص دارند که عوامل موثر بر قیمت پروفیل C هم از این دلایل جدا نیست. عواملی که بیشترین تاثیر را بر قیمت پروفیل C میگذارند شامل قیمت ورق و مواد اولیه، نسسبت عرضه و تقاضای بازار خرید و فروش پروفیل C، تغییرات نرخ ارز و نوسانات شاخص بورس، قیمت سنگ آهن و شمش فولادی، هزینه حمل و نقل و هزینه های فرآیند تولید هستند.

آشنایی با نکات مهم در خرید پروفیل C 

مهمترین موردی که باید قبل از خرید پروفیل C و همچنین کلیه آهن آلات در نظر داشته باشید دقت شما در تشخیص نیازمندی پروژه خود به پروفیل C است. این موارد هستند که تعیین میکنند شما به چه نوع پروفیل C با چه ضخامت و جنس و ابعادی و به چه مقدار نیاز دارید. پس از تعیین دقیق نیازمندی خود باید خرید خود را از بهترین فروشنده با اعتبار بالا و قیمت پایین با روش های مختلف پرداخت و تضمین اصالت و سلامت پروفیل C و حداقل هزینه انتقال بار و زمان رسیدن محصول به دست شما باشد انجام دهید.

عوامل موثر بر قیمت پروفیل C به همراه نکات مهم در خرید پروفیل

جمع بندی

در این مطلب شما را با روش تولید پروفیل C به همراه کاربرد ها و ابعاد و اندازه آن آشنا کردیم. قبل از خرید هر نوع پروفیل C یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب پروفیل C یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید پروفیل C انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص مشخصات و ویژگی های پروفیل C افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

آشنایی با پروفیل مبلی جدول اشتال پروفیل پروفیل زد (آشنایی با کاربرد و ویژگی ها) عوامل موثر بر قیمت انواع پروفیل
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا