لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

انواع پروفیل چگونه تولید میشوند؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۰/١١
تعداد بازدید ۵۴ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ١۰ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

انواع قوطی و پروفیل کاربرد زیادی در ساختمان سازی و صنایع گوناگون ساخت و ساز دارند و به طور کلی انواع پروفیل به دو روش مستقیم یا غیر مستقیم تولید میشوند. انواع پروفیل و قوطی در اشکال و آلیاژ های مختلف کابرد های گوناگونی در ساخت درب و پنجره، ستون و انواع سقف، بدنه ماشین آلات و لوازم خانگی دارند. ماده اولیه پایه برای تولید انواع پروفیل، ورق های فولادی هستند که به روش مستقیم یا غیر مستقیم در نهایت به پروفیل فولادی تبدیل میشوند. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا شما را با روش های رایج تولید پروفیل و مراحل هر کدام آشنا کنیم.

نحوه تولید انواع پروفیل

اندازه و استاندارد های تولید پروفیل را بشناسید

معمولا از ورق های فولادی با استاندارد ST37 برای تولید پروفیل استفاده می‌شود. اما استاندارد های دیگری هم مثل G3132 و JIS3131 وجود دارند که به میزان کمتری استفاده میشود. نکته مورد توجه در انتخاب استاندارد ورق برای تولید پروفیل، ترکیبات شیمیایی ورق است. معمولا از پروفیل هایی که با ورق های با ضخامت 0.5 میلی متر در تجهیزات سبک و کوچک که به مقاومت و اندازه کوچکی نیاز است استفاده میشود. به همین ترتیب از پروفیل های با ضخامت ورق 2 میلی متر تا 3 میلی متر در ساختمان سازی و سازه ها و اسکلت های فلزی و از ضخامت های بالای 4 میلی متر که مقاومت و وزن بالایی دارند و ضخیم محسوب میشوند در ماشین آلات بزرگ و تجهیزات صنعتی و به عنوان ستون های حامل بار استفاده میشود. برای آشنایی بیشتر با انواع پروفیل و کاربرد هر کدام به شما پیشنهاد میکنم مقاله پروفیل چیست و چه کاربردی دارد؟ را مطالعه کنید.

آشنایی با روش های تولید انواع پروفیل

روش های مختلفی برای تولید پروفیل با اندازه و ابعاد و ضخامت های گوناگون وجود دارد. نقطه مشترک تمامی روش های تولید پروفیل، ماده اولیه آن هاست که ورق میباشد. در واقع تفاوت روش های مختلف تولید پروفیل در فرآیند تبدیل ورق به پروفیل است. از رایج ترین روش ها در تولید انواع پروفیل روش مستقیم و غیر مستقیم در استقاده از ورق فولادی برای تولید پروفیل است که در ادامه به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

 روش های تولید انواع پروفیل

فرآیند تولید پروفیل به روش مستقیم

تولید پروفیل به روش مستقیم یکی از روش‌های پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است. این روش برای تولید تعداد بالایی از پروفیل‌ها بسیار اقتصادی است. در فرآیند تولید پروفیل به روش مستقیم، به طور خلاصه در طی یک فرآیند پیوسته، ورق فولادی به شکل پروفیل درآمده و در همان فرآیند به طور خودکار جوش میخورد و نیازی به جوش کاری مجزا یا دستی نیست. به پروفیل های تولید شده توسط روش مستقیم پروفیل باز هم میگویند. برای اطلاع از قیمت روزانه انواع پروفیل از همه کارخانه ها به صفحه قیمت پروفیل وارد شوید.

نکات مهم در خصوص تولید پروفیل با روش مستقیم

نیاز به مواد اولیه با کیفیت

تولید پروفیل به روش مستقیم مستلزم استفاده از مواد اولیه با کیفیت بسیار بالاست. هر گونه ناهمواری یا عیب در مواد اولیه می‌تواند باعث عیب در پروفیل‌های ساخته شده شود. بنابراین، انتخاب مواد اولیه با کیفیت بسیار مهم است.

کنترل کیفیت با دقت بالا

پروسه تولید پروفیل به روش مستقیم نیاز به کنترل کیفیت با دقت بالایی دارد. هر گونه اختلال در مراحل تولید می‌تواند باعث عیب در پروفیل‌های ساخته شده شود. بنابراین، نیاز به کنترل کیفیت دقیق در هر مرحله از تولید وجود دارد. برای کنترل کیفیت با دقت بالا، از دستگاه‌های کنترل کیفیت پیشرفته استفاده میشود. این دستگاه‌ها قابلیت کنترل کیفیت با دقت بالایی را دارند و می‌توانند هر گونه ناهمواری را تشخیص دهند.

ابعاد و شکل‌های مختلف

یکی از چالش‌های تولید پروفیل به روش مستقیم، تولید پروفیل‌های با ابعاد و شکل‌های مختلف است. هر گونه تغییر در شکل و ابعاد پروفیل می‌تواند زمان‌بر و هزینه‌بر باشد. برای تولید پروفیل‌های با ابعاد و شکل‌های مختلف، از ابزارهای جانبی مانند قالب‌های سفارشی و دستگاه‌های خم‌کاری استفاده میشود. این ابزارها کمک می‌کنند تا پروفیل‌های با ابعاد و شکل‌های مختلف تولید شوند.

فرآیند تولید پروفیل به روش مستقیم

تولید پروفیل به روش غیر مستقیم

روش غیر مستقیم در تولید پروفیل‌ها از مزایای بسیاری برخوردار است. نام دیگر این روش، On line است. با استفاده از این روش، زمان تولید کمتر می‌شود. برای ساخت پروفیل به روش غیر مستقیم، ابتدا توسط ورق فولادی، لوله تولید میشود و سپس لوله تولید شده را توسط دستگاه‌های پرس زوایا و اشکال موردنظر را ایجاد کرده و گوشه دار شده و در نهایت به پروفیل تبدیل میشود. نکته ای که باید در ساخت پروفیل به روش غیر مستقیم به آن توجه کرد، آن است که لوله را باید با مساحت پروفیل مورد نیاز تولید کرد. پروفیل های تولید شده به روش غیر مستقیم در نهایت به اندازه طولی مورد نیاز برش میخورند.

مزایا و معایب روش غیر مستقیم در تولید انواع پروفیل

یکی از بزرگترین مزیت های تولید پروفیل از روش غیر مستقیم در قیسمتی از فرآیند تولید است، هنگامی که لوله توسط ورق تولید شد، میتوان دستگاه فرم سایزینگ را تغییر داد و اقدام به تولید اشکال و ابعاد گوناگونی از انواع پروفیل کرد. از دیگر مزیت های این روش سرعت بالاتر تولید نسبت به روش مستقیم است. از معایب روش غیر مستقیم میتوان به کیفیت و دقت پایین تر فرآیند تولید و همچنین نداشتن لبه های گوشه دار و دقت کمتر در جوشکاری و فاصله ضلع های پروفیل است.

تولید پروفیل به روش غیر مستقیم

جمع بندی

در این مقاله به بررسی روش های تولید انواع پروفیل به همراه نکات مربوط به هر روش پرداخته شد. همچنین به طور مختصر درباره کاربرد در صنایع گوناگون پرداختیم. قبل از خرید پروفیل یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب پروفیل یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید پروفیل انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص خرید پروفیل هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

برترین کارخانه های پروفیل کدامند؟
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا