لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

آشنایی با انواع لوله فولادی و کاربرد هر کدام

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: 1402/9/28
تعداد بازدید 18 بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: 8 دقیقه
تعداد نظر 0 نظر

لوله های فولادی انواع مختلفی دارند که با توجه به ویژگی هر کدام در صنایع مختلفی استفاده میشوند. لوله های فلزی با ابعاد و ضخامت ها و آلیاژ های گوناگون وجود دارند که کاربرد های زیادی در انتقال سیالات، ساخت سازه های فلزی، تولید لوازم خانگی و اتصالات دارند. در این مقاله ابتدا به بررسی انواع لوله فولادی و سپس کاربرد هر کدام می‌پردازیم.

انواع لوله فولادی به همراه کاربرد و قیمت هر کدام

لوله فولادی چیست؟

لوله فولادی یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین مقاطع فولادی در بازار آهن است که با سطح مقطع دایره شکل و به صورت استوانه ای توخالی است که دو سر آن باز بوده و مانند یک ورق خمیده به صورت دایره و متصل از دو طرف ورق به یکدیگر است. لوله های فولادی معمولا برای انتقال گاز یا مایعات مختلف و یا تحمل فشار استفاده میشود. هر چه ضخامت لوله بیشتر باشد، در کنار وزن بیشتر، قدرت بیشتری در تحمل در برابر فشار دارند و به همین دلیل با فشار و سرعت بیشتری میتوان سیالات را انتقال داد. طول انواع لوله های فولادی معمولا 6 یا 12 متر است.

انواع لوله فولادی را بشناسید

انواع لوله های فولادی بر اساس کاربرد، آلیاژ، وجود یا عدم داشتن درز، به انواع مختلفی تقسیم میشوند که در ادامه به بررسی مهمترین و پر استفاده ترین انواع لوله های فولادی میپردازیم. همچنین شما میتوانید جهت مشاهده ابعاد و اندازه های انواع لوله های فولادی به همراه قیمت هر کدام از تمامی کارخانه های کشور به صفحه قیمت لوله وارد شوید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان برای خرید لوله فلزی مورد نیاز پروژه خود با شماره 031-91001040 تماس بگیرید. با سفیران آهن همراه باشید.

لوله صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

لوله صنعتی یک لوله فولادی از آلیاژ با کربن بالا است و به همین دلیل سختی بیشتر و تحمل بالاتری در برابر فشار دارد. صخامت دیواره لوله های صنعتی نسبت به دیگر لوله ها بیشتر بوده و مقاومت بالاتری دارد. لوله های صنعتی به دو صورت بدون درز و درز دار تولید میشوند. از لوله های صنعتی در ساخت سازه های فلزی بزرگ مثل پل ها و خرپا ها که نیاز به مقاومت بالا می‌باشد استفاده میشوند.

همچنین در انتقال حجم زیاد سیالات مثل نفت و گاز، با فشار بالا و در صنایع و سازه ها و ماشین آلات پتروشیمی کاربرد زیادی دارند. لوله های صنعتی قابلیت جوش پذیری خوبی دارند و در انتقالات سیالات در مسافت های زیاد استفاده میشوند. برای مشاهده قیمت لوله صنعتی کلیک کنید.

لوله صنعتی چه ویژگی هایی دارد

لوله گازرسانی چه ویژگی هایی دارد؟

لوله گازرسانی یا لوله گازی همانطور که از نامش مشخص است مخصوص انتقال گاز تولید و استفاده میشوند و به همین منظور جنس لوله های گازی از گالوانیزه بوده و به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد. لوله های گازرسانی در دو نوع روکار و توکار برای استفاده های متفاوت تولید میشوند که نوع توکار این لوله ها مقاوم تر بوده و قابلیت ضد خوردگی قوی تری دارند. لوله های گازی بر اساس آلیاژ به دسته بندی های زیر تقسیم میشوند.

• لوله گازی برنجی

• لوله گازی مسی

• لوله گازرسانی پلی‌اتیلن

بهتر است بدانید از لوله های گازی توکار برای انتقال گاز در مسافت های طولانی بین شهری و از نوع توکار برای انتقال سیالات درون شهری و ساختمانی استفاده میشود. همچنین قیمت لوله های گازرسانی با توجه به مواردی که گفته شد بر اساس وزن و آلیاژ و نوع و دیگر موارد متفاوت است. برای مشاهده قیمت انواع لوله گاز رسانی در ابعاد و اندازه های گوناگون به صفحه قیمت لوله گازرسانی وارد شوید.

لوله داربست چه کاربردی دارد؟

انواع لوله های داربست در دو نوع سبک و سنگین بوده و برای تحمل فشار، تولید و استفاده میشوند. بیشترین کاربرد و استفاده از لوله های داربست به عنوان نگهدارنده در هنگام ساخت و ساز های گوناگون و برای دسترسی راحت تر به مناطق مختلف ساختمان استفاده میشود. لوله فولادی داربستی 6 متر طول و حداکثر ضخامت 3.5 و تا سایز 3.4 اینچ بوده و دارای انواع مختلفی هستند. برای مشاهده قیمت لوله داربست کلیک کنید.

قیمت انواع لوله فولادی، قیمت لوله داربست

لوله مانیسمان 

لوله مانیسمان، لوله فولادی بدون درزی هستند که استحکام و قدرت بالایی در برابر تحمل فشار های مختلف دارد. لوله مانیسمان کاربرد زیادی در صنایع پتروشیمی و کشتی سازی دارند همچنین قسمت هایی که نیاز به استفاده از لوله در دما و فشار زیادی باشد استفاده زیادی دارند. لوله مانیسمان با نام لوله بدون درز هم شناخته میشوند و بر اساس آلیاژ به کار رفته در آن ها، استاندارد های مختلفی برای تولید دارند. لوله مانیسمان قیمت بالاتری نسبت به سایر لوله ها دارد. جهت مشاهده قیمت لوله مانیسمان کلیک کنید.

لوله مبلی

لوله مبلی جز سبک ترین لوله های فولادی محسوب میشود و همانطور که از نامش مشخص است در تولید اسکلت مبل کاربرد زیادی دارد. نکته قابل توجه تحمل وزن زیاد در عین وزن سبک لوله مبلی است و همچنین انعطاف پذیری مناسب و قابلیت جوش پذیری بالا از ویژگی های لوله های مبلی است. لوله مبلی را با نام لوله روغنی هم میشناسند زیرا دارای دارای سطحی شفاف است. جهت مشاهده قیمت لوله مبلی کلیک کنید.

لوله مبلی یا لوله روغنی چیست و چه قیمتی دارد؟

جمع بندی

در این مطلب به بررسی انواع لوله فولادی و کاربرد هر کدام در صنایع گوناگون پرداختیم. قبل از خرید هر نوع لوله فولادی یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب لوله فولادی یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید انواع لوله فولادی انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص انواع لوله فولادی هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا