لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

میلگرد همبندی چیست؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١١/۳۰
تعداد بازدید ۲١ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ١۰ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

میلگرد همبندی کاربرد زیادی در از بین بردن اختلاف پتانسیل الکتریکی بین قسمت های فلزی سازه ها و ساختمان ها دارد. قرار گرفتن در معرض یک اختلاف پتانسیل الکتریکی برای انسان بسیار خطرناک است و با همبندی میلگرد در واقع تمام قسمت های تماس ولتاژ را هم پتانسیل کرده تا از بروز خطر ناشی از اختلاف پتانسیل الکتریکی جلوگیری شود. تا انتهای این مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا شما را با همبندی و انواع آن آشنا کرده و با هم به بررسی روش های اجرا و نکات مربوطه بپردازیم. شما میتوانید جهت استعلام قیمت انواع میلگرد برای همبندی و قیمت آهن آلات با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

نکات میلگرد همبندی و اهمیت آن در ساختمان

همبندی چیست؟

برای درک بهتر میلگرد همبندی بهتر است ابتدا به تعریف همبندی و اهمیت آن در ساختمان بپردازیم. در صورتی که در یک ساختمان، تجهیزات فلزی و بخش های رسانای الکتریسیته به یکدیگر متصل نباشند، باعث به وجود آمدن اختلاف پتانسیل الکتریکی شده و ممکن است منجر به برق گرفتگی شود. پتانسیل بزرگ و یکسان برای انسان خطرناک نیست زیرا انتقال انرژی الکتریکی انجام نمیشود اما اختلاف پتانسیل الکتریکی بین بخش های ساختمان منجر به عبور انرژی الکتریکی بین قسمت هایی از ساختمان که با هم اختلاف پتانسیل دارند شده و باعث برق گرفتگی میشود.

همبندی به معنای یکسان کردن پتانسیل الکتریکی میان تجهیزات فلزی ساختمان از طریق اتصال بخش های فلزی ساختمان به یکدیگر به واسطه یک هادی الکتریکی است تا به این طریق از شکل گیری اختلاف پتانسیل زیاد و عبور جریان الکتریکی جلوگیری شود. هادی الکتریکی در انواع همبندی باید مقاومت الکتریکی کمی داشته باشد. هادی های الکتریکی که در همبندی استفاده میشوند میتوانند سیم مسی، میلگرد، تسمه و تیر های فلزی باشند. 

میلگرد همبندی چیست؟

میلگرد همبندی از رایج ترین روش اجرای همبندی در سازه ها است و البته میتوان از اجسام دیگری به جز میلگرد برای اجرای همبندی و یکسان کردن پتانسیل الکتریکی در بخش های مختلف فلزی ساختمان استفاده کرد. از هادی های الکتریکی که از جنس استلنس استیل یا مس هستند میتوان استفاده کرد اما در کشور ما به علت آن که هزینه اجرای همبندی با میلگرد به عنوان هادی الکتریکی کمتر است، استفاده از میلگرد های فولادی به عنوان هادی الکتریکی متداول تر است.

در میلگرد همبندی میتوان از هر دو نوع میلگرد آجدار و ساده برای همبندی استفاده کرد. میلگرد های مورد استفاده برای همبندی در دو نوع ساده و آجدار باید حداقل سایز 8 باشند تا برای از بین بردن اختلاف پتانسیل و عبور جریان الکتریکی مناسب باشند. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید.

میلگرد همبندی در سازه های فلزی و بتنی

تفاوت میلگرد همبندی در سازه های فلزی و بتنی چیست؟

در همبندی اسکلت های فلزی نیازی به همبندی در دیگر طبقات نیست و اجرای شبکه همبندی در پایین ترین قسمت سازه و سطح بالای فونداسیون ساختمان و اتصال آن با بست به میلگرد و آرماتور های فونداسیون کفایت میکند اما در اسکلت های بتنی، شبکه همبندی باید همانطور که در فونداسیون اجرا شده و با بست متصل است، در دیگر طبقات نیر اجرا شود و به صورت یک شبکه متصل به هم باشد.

تفاوت اجرای میلگرد همبندی قبل و بعد از بتن ریزی چیست؟

بر اساس نحوه اجرای همبندی، میلگرد همبندی به دو مرحله قبل از بتن ریزی و بعد از بتن ریزی تقسیم میشود. قبل از بتن ریزی و همزمان با اجرای فونداسیون ساختمان، تمامی ستون های اصلی ساختمان و ستون های راه پله و ستون های تمام طبقات و تیر های فلزی سقف و اجزای فلزی کف باید به یک دیگر متصل شوند. پس از بتن ریزی با استفاده از یک سیم مسی یا هادی کلاسیک با سطح مقطع مناسب بر روی سطح بتن اجرا شده و به نزدیک ترین شبکه همبندی متصل شود.

انواع همبندی میلگرد را بشناسید

انواع همبندی با توجه به موقعیت مکانی مورد استفاده و تجهیزاتی که شامل میشود به دو دسته همبندی اصلی و همبندی تکمیلی تقسیم میشود. همبندی اصلی شامل اتصال تمام تاسیسات و تجهیزات فلزی ساختمان مثل میلگرد های به کار رفته در اسکلت و ستون های بتنی و کابل های برق و لوله های آب و فاضلاب به یکدیگر توسط میلگرد یا هادی های کلاسیک میشود. همبندی تکمیلی یا همبندی اضافی در محیط های مرطوب و مکان‌هایی که احتمال برق‌گرفتگی بالایی دارند اجرا میشود. همبندی تکمیلی شامل اتصال تمامی وسایل الکترونیکی و تجهیزات با بدنه فلزی داخل و خارج ساختمان مثل وسایل آشپزخانه، بیمارستان، دستگاه های برقی و قسمت های فلزی درون سازه به شبکه همبندی ساختمان است. در ادامه با سفیران آهن همراه باشید تا شما را با معایب اجرای همبندی با میلگرد آشنا کنیم.

انواع همبندی میلگرد در ساختار و تجهیزات ساختمان

معایب استفاده از میلگرد برای همبندی چیست؟

استفاده از همبندی میلگرد مزایای بسیاری دارد و در جهت ایمنی بیشتر انجام میشود اما در برابر همبندی های هادی های کلاسیک که هزینه اجرایی بالاتری دارند معایبی دارد. از معایب میلگرد همبندی در برابر هادی های کلاسیک مثل هادی گالوانیزه گرم و هادی از جنس مس یا استیل به شکل های تسمه یا مدور استفاده میشوند، موارد زیر را شامل میشود:

هدایت الکتریکی کم میلگرد نسبت به هادی های کلاسیک مثل هادی های مسی از معایب میلگرد همبندی است زیرا قدرت هدایت الکتریکی در یک مقیاس مشخص از هادی مسی، 10 برابر فولاد است و این نشان دهنده مقاومت بیشتر میلگرد در برابر عبور جریان الکتریکی است.

نداشتن پوشش سطحی میلگرد نسبت به هادی های کلاسیک باعث افزایش ریسک خوردگی میلگرد میشود به خصوص برای قسمت هایی از همبندی میلگرد که روکش بتنی برای حفاظت از آنها در برابر خوردگی و زنگ زدگی وجود نداشته باشد.

طول محدود میلگرد نسبت به هادی های کلاسیک باعص میشود تا برای اجرای شبکه همبندی نیاز به اتصالات بیشتری باشد که قطعا بر زمان و هزینه اجرای همبندی تاثیر داشته و باعث افزایش مقاومت هدایت الکتریکی میشود اما هادی های کلاسیک به صورت کلاف در طول های بسیار بالا موجود بوده و در این صورت شبکه همبندی به صورت یکپارچه خواهد بود.

اتصالات بیشتر همبندی با میلگرد نسبت به اجرای شبکه همبندی با هادی های کلاسیک از دیگر معایب همبندی با میلگرد است. زیرا هر چه هادی پیوسته تر باشد و نقاط اتصال کمتری داشته باشد، ریسک افزایش تدریجی مقاومت بر اثر خوردگی در طی مسیر کمتر است که این ریسک در همبندی با میلگرد بیشتر از هادی های کلاسیک است. در ادامه با سفیران آهن همراه باشید تا شما را با مزایای اجرای همبندی با میلگرد و به طور کلی مزیت های اجرای هرگونه همبندی آشنا کنیم.

معایب میلگرد همبندی در مقایسه با همبندی با هادی های کلاسیک

استفاده از میلگرد همبندی چه مزایایی دارد؟

بزرگترین مزیتی که باعث میشود در کنار معایب گفته شده، همواره از میلگرد در همبندی های سازه ها استفاده شود هزینه کمتر اجرایی آن در اکثر پروژه ها است. از دیگر مزایای استفاده از میلگرد همبندی میتوان به موارد زیر اشاره داشت که به طور کلی از مزایای هر گونه همبندی به شمار می‌آید: 

ایمنی ساختمان در برابر آتش سوزی ناشی از برق و همچنین حفاظت از وسایل الکتریکی مثل تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی در برابر هر گونه آسیب دیدگی که به علت عبور برق و جریان مغناطیسی حاصل از آن رخ میدهد.

ایمنی ساکنین و افراد داخل ساختمان در برابر برق گرفتگی ناشی از تماس غیر مستقیم و اختلاف پتانسیل الکتریکی بین بخش های ساختمان و همچنین حفاظت از افرادی که مستقیما با وسایل الکتریکی مثل یخچال، ماشین لباسشویی، پریز برق و دیگر وسایل و تجهیزات فلزی در ارتباط هستند.

قیمت میلگرد همبندی

قیمت میلگرد همبندی ارتباط مستقیمی با قیمت میلگرد استفاده شده دارد و بستگی دارد که از چه سایز میلگرد به چه میزان و وسعتی و ساده یا آجدار بودن میلگرد استفاده شود. بیشترین عامل تاثیر گذار بر قیمت میلگرد همبندی، قیمت میلگرد مورد نظر برای استفاده در همبندی است. برای اطلاع از قیمت میلگرد همبندی مناسب برای پروژه خود و دریافت مشاوره رایگان میتوانید با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

قیمت میلگرد همبندی و عوامل موثر در قیمت آن

جمع بندی

در این مطلب به بررسی میلگرد همبندی و شیوه اجرا به همراه اهمیت و کاربرد و نکات مربوطه پرداختیم. قبل از خرید هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب مقاطع فولادی مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت انواع میلگرد و محصولات فولادی و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص همبندی میلگرد افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

تیرچه چیست؟ آشنایی با انواع تیرچه آشنایی با میلگرد زیگزاگ و خرپا آشنایی با عوامل موثر بر قیمت میلگرد انواع میلگرد چگونه تولید میشوند؟
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا