لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

آشنایی با میلگرد زیگزاگ و خرپا

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١١/۸
تعداد بازدید ۳۴ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۶ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

میلگرد زیگزاگ یکی از محصولات پر استفاده در ساختمان سازی است. میلگرد زیگزاگ را با نام خرپا یا تیرچه زیگزاگ هم میشناسند. میلگرد زیگزاگ به طور استاندارد تشکیل شده از اتصال 3 میلگرد آجدار و 2 میلگرد ساده است. میلگرد زیگزاگ در جلوگیری از ترک خوردن بتن و ساخت انواع سقف بتنی کاربرد بسیاری دارد. تا انتهای این مطلب از سفیران آهن با ما همراه باشید تا شما را با کاربرد و روش تولید میلگرد زیگزاگ آشنا کنیم. شما میتوانید برای استعلام قیمت انواع میلگرد و کلیه مقاطع فولادی با شماره 91001040-031 از سفیران آهن تماس بگیرید یا توسط لیست قیمت آهن آلات از قیمت مقاطع فولادی مطلع شوید.

آشنایی با میلگرد زیگزاگ

مشخصات و اجزای میلگرد زیگزاگ

میلگرد زیگزاگ تشکیل شده از دو میلگرد آجدار استاندارد A3 موازی با هم در پایین و یک میلگرد آجدار A3 در بالا و اتصال میلگرد ساده بین میلگرد های آجدار پایینی و بالایی است. در اکثر میلگرد های زیگزاگ این اتصال بین میلگرد آجدار و ساده، حاصل جوشکاری است. اما در بعضی مواقع از قلاب به جای جوشکاری استفاده میشود. 

میلگرد های آجدار پایینی که به صورت موازی هستند بهتر است از روش نوردگرم تولید شده باشند اما برای میلگرد آجدار بالایی اهمیت زیادی بین نوردسرد و گرم وجود ندارد. خاصیت کششی در میلگرد های پایینی از اهمیت بالایی برخوردار است. از میلگرد های آجدار با قطر 6 تا 16 میلی متر میتوان به عنوان میلگرد های آجدار پایینی استفاده کرد. معمولا میلگرد آجدار بالایی با دو میلگرد آجدار پایینی، در استاندارد و نوع میلگرد متفاوت است.

لازم به ذکر است که در مواردی در تولید میلگرد زیگزاگ از نبشی به جای میلگرد های کششی(پایین) و بالایی استفاده میشود. همچنین در مواردی از تسمه های فولادی هم ممکن است استفاده شود. محاسبه میزان کشش و تحمل فشار احتمالی که به تیرچه وارد میشود میتواند در تشخیص نیازمندی ما در تعیین استفاده از انواع میلگرد زیگزاگ کمک کننده باشد. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا با هم به بررسی کاربرد های میلگرد زیگزاگ در ساختمان سازی بپردازیم.

میلگرد زیگزاگ چه کاربردی دارد؟

میلگرد زیگزاگ در ساختمان سازی و سازه های بتنی کاربرد زیادی دارند. استفاده از میلگرد زیگزاگ باعث جلوگیری از ترک خوردن بتن میشود. بیشترین کاربرد میلگرد زیگزاگ در سازه های بتنی به علت افزایش مقاومت کششی بتن است. به علت کاربرد وسیع میلگرد زیگزاگ در ساختمان سازی آن را تحت نام میلگرد عرضی هم میشناسند. کاربرد های مختلف در استفاده از میلگرد زیگزاگ باعث شده تا بخشی از میلگرد های زیگزاگ تولید شده به جای میلگرد های آجدار پایینی و بالایی از نبشی استفاده شود. لازم به ذکر است که بسیاری از کاربرد های میلگرد زیگزاگ مربوط به استفاده از آن در سقف سازه های و ساختمان است. برای مشاهده قیمت میلگرد کلیک کنید.

میلگرد زیگزاگ چه کاربردی دارد

میلگرد زیگزاگ چگونه تولید میشود؟

همانطور که میدانید میلگرد زیگزاگ از اتصال میلگرد ساده به صورت زیگزاگ در میان یک میلگرد آجدار در بالا و دو میلگرد آجدار در پایین ساخته میشود. دو روش برای تولید میلگرد زیگزاگ وجود دارد، روش دستی و روش اتوماتیک که استفاده از قلاب تنها در روش دستی تولید میلگرد زیگزاگ انجام میشود. روش قلاب کردن باعث افزایش زمان تولید و البته افزایش وزن میلگرد زیگزاگ میشود. در ادامه با سفیران آهن همراه باشید تا به بررسی هر یک از روش های تولید میلگرد زیگزاگ بپردازیم.

تولید میلگرد زیگزاگ به روش دستی

در تولید میلگرد زیگزاگ به روش دستی، تمام جوشکاری هایی که در نقطه های اتصال میلگرد ساده با میلگرد های آجدار انجام میشود به صورت دستی و توسط نیروی انسانی جوشکار انجام میشود. روش دستی در تولید میلگرد زیگزاگ زمان بسیار زیادی نیاز دارد و البته از هیچ ماشین و دستگاهی به صورت اتوماسیون استفاده نمیشود. در ادامه مراحل تولید میلگرد زیگزاگ به روش دستی را توضیح میدهیم.

1. مرحله برش میلگرد، شامل تعیین اندازه میلگرد های آجدار و علامت زدن و سپس برش میلگرد توسط دستگاه های برشکاری است.

2. مرحله شکل دهی میلگرد ساده، شامل تعیین اندازه میلگرد ساده برای حالت زیگزاگ، علامت زنی، برش میلگرد ساده و سپس شکل دادن به میلگرد ساده به صورت زیگزاگ برای قرارگیری میان خرپا است.

3. مرحله تنظیم و قرارگیری، شامل قرار دادن میلگرد های ساده و آجدار به صورت یک میلگرد زیگزاگ آماده شده است، تا برای عملیات جوشکاری آماده شود.

4. مرحله جوشکاری، شامل جوش دادن قسمت های منحنی و خمیدگی میلگرد ساده بر میلگرد های آجدار بالایی و پایینی است. معمولا برای این کار نقطه شروع و پایانی میلگرد زیگزاگ را جوش میدهند تا اجزای میلگرد زیگزاگ دارای ثبات شوند و سپس به جوشکاری نقاط اتصال میانی پرداخته میشود.

در ادامه به بررسی روش تولید میلگرد زیگزاگ به صورت اتوماتیک و مکانیزه شده میپردازیم. با سفیران آهن همراه باشید.

تولید میلگرد زیگزاگ به روش دستی

تولید میلگرد زیگزاگ به روش اتوماتیک

در روش اتوماتیک برای تولید میلگرد زیگزاگ، بدون دخالت نیروی انسانی و امورات دستی میلگرد زیگزاگ تولید میشود. کیفیت میلگرد زیگزاگ تولید شده در روش اتوماتیک نسبت به روش دستی بالاتر بوده زیرا نیروی انسانی به صورت مستقیم دخالت نمیکند و خطاهای انسانی وجود ندارد. از دیگر مزایای تولید میلگرد زیگزاگ به روش اتوماتیک میتوان به زمان کمتر برای ساخت میلگرد زیگزاگ اشاره کرد. همچنین تولید میلگرد های زیگزاگ بلند و طولانی عموما توسط روش اتوماتیک تولید میشوند. در ادامه روش تولید اتوماتیک میلگرد زیگزاگ را به صورت مرحله به مرحله توضیح میدهیم.

1. ابتدا میلگرد های مورد نیاز برای تولید میلگرد زیگزاگ توسط دستگاه مخصوص صاف میشوند.

2. در مرحله ایجاد خم، میلگرد های ساده میانی را به صورت منحنی رفت و برگشتی به شکل V توسط دستگاه خمکاری میشوند.

3. در مرحله جوش، ابتدا میلگرد ها به شکل صحیح در کنار هم قرار میگیرند و جوشکاری خودکار به روش الکتریکی بر نقاط اتصال انجام میشود.

تولید میلگرد زیگزاگ به روش اتوماتیک

جمع بندی

در این مطلب به بررسی میلگرد زیگزاگ و روش های تولید آن به همراه کاربرد و مشخصات مربوط به ساختار خرپا پرداختیم. قبل از خرید هر نوع میلگرد یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب میلگرد یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت محصولات فولادی و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص میلگرد زیگزاگ و خرپا افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

آشنایی با عوامل موثر بر قیمت میلگرد انواع میلگرد چگونه تولید میشوند؟
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا