لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

کاربرد میلگرد در بتن و ساختمان سازی

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۲/۷
تعداد بازدید ۴۳ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ١۰ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

میلگرد آجدار در ساخت سازه های بتنی و ساختمان سازی بسیار با اهمیت بوده و کاربرد های زیادی دارد. از میلگرد آجدار در ستون ها، سقف و فونداسیون ساختمان ها استفاده میشود. بیشترین استاندارد مورد استفاده میلگرد در ساختمان سازی استاندارد A3 است. بیشترین کاربرد میلگرد در سازه های بتنی، افزایش مقاومت کششی هست. زیرا بتن مقاومت فشاری بالایی دارد اما به علت مقاومت پایینی که در برابر نیروی های کششی دارد باعث میشود تا استحکام و پایداری سازه بتنی کم باشد. 

با افزودن میلگرد در سرتاسر بتن، مقاومت کششی سازه بتنی به مقدار زیادی بیشتر میشود. همچنین استفاده از میلگرد در بتن باعث جلوگیری از ترک خوردگی بتن در برابر تغییرات دمایی میشود. تا انتهای این مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا با اهمیت میلگرد در ساختمان سازی و استفاده های مختلف از انواع میلگرد در سازه های بتنی بیشتر آشنا شوید. شما میتوانید جهت اطلاع از قیمت انواع میلگرد و قیمت آهن آلات با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

آشنایی با کاربرد میلگرد در بتن و ساختمان سازی

به استفاده از میلگرد آجدار در طول بتن، میلگرد راستا گفته میشود که برای افزایش مقاومت کششی بتن و استحکام و دوام ساختمان کاربرد دارد. آرماتورهای عرضی که به دور آرماتورهای طولی و اصلی در شناژها بسته می‌شوند خاموت نام دارند. میلگرد خاموت برای جلوگیری از بیرون زدگی آرماتورهای طولی در اثر کمانش و تحمل نیروهای برشی و جلوگیری از گسترش ترک استفاده میشود.

استفاده از میلگرد در همبندی ساختمان

میلگرد همبندی کاربرد زیادی در از بین بردن اختلاف پتانسیل الکتریکی بین قسمت های فلزی سازه ها و ساختمان ها دارد. قرار گرفتن در معرض یک اختلاف پتانسیل الکتریکی برای انسان بسیار خطرناک است و با همبندی میلگرد در واقع تمام قسمت های تماس ولتاژ را هم پتانسیل کرده تا از بروز خطر ناشی از اختلاف پتانسیل الکتریکی جلوگیری شود.

در همبندی ساختمان میتوان از هادی های الکتریکی که از جنس مس یا استلنس استیل هستند استفاده کرد اما به علت هزینه کمتر اجرایی همبندی با میلگرد در کشور ما برای همبندی معمولا از میلگرد استفاده میشود. استفاده از میلگرد برای همبندی معایبی هم دارد مثل هدایت الکتریکی کم و طول محدود میلگرد و نداشتن پوشش سطحی که باعث افزایش اتصالات همبندی با میلگرد برای ساختمان خواهد شد.

همبندی تکمیلی یا همبندی اضافی در محیط های مرطوب و مکان‌هایی که احتمال برق‌گرفتگی بالایی دارند اجرا میشود. همبندی تکمیلی شامل اتصال تمامی وسایل الکترونیکی و تجهیزات با بدنه فلزی داخل و خارج ساختمان مثل وسایل آشپزخانه، بیمارستان، دستگاه های برقی و قسمت های فلزی درون سازه به شبکه همبندی ساختمان است.

در همبندی اسکلت های فلزی نیازی به همبندی در دیگر طبقات نیست و اجرای شبکه همبندی در پایین ترین قسمت سازه و سطح بالای فونداسیون ساختمان و اتصال آن با بست به میلگرد و آرماتور های فونداسیون کفایت میکند اما در اسکلت های بتنی، شبکه همبندی باید همانطور که در فونداسیون اجرا شده و با بست متصل است، در دیگر طبقات نیر اجرا شود و به صورت یک شبکه متصل به هم باشد. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید.

کاربرد میلگرد در همبندی ساختمان

استفاده از میلگرد در ساخت تیرچه های ساختمان

تیرچه یکی از اجزای بسیار مهم در ساختمان سازی است که باعث افزایش میزان استحکام ساختمان و سازه ها میشود. تیرچه شکلی شبیه به یک استوانه و یا مکعب مستطیل گوشه دار است که معمولا تشکیل شده از ترکیب انواع میلگرد با بتن، ورق، نبشی و دیگر مقاطع فولادی و مصالح ساختمانی بوده و اتصالات تیرچه از طریق انواع جوشکاری یا قلاب زنی ساخته میشود. تیرچه ها در قسمت های حامل بار ساختمان مثل ستون ها و پایه ها، قسمت های زیر بنا و سقف کاربرد زیادی دارند. 

از پر استفاده ترین انواع تیرچه میتوان به تیرچه های بتنی و تیرچه های صنعتی و تیرچه های کرومیت و فلزی اشاره کرد. تیرچه های بتنی از ترکیب بتن و آرماتور های فولادی ساخته میشوند و شکل ظاهری شبیه به حرف T انگلیسی حجمی و طولانی دارند. از تیرچه های بتنی در برابر فشار های افقی در کف و سقف ساختمان استفاده میشوند. تیرهای T شکل بتنی به هم چسبیده و مجاور هم در سقف، لنگر خمشی حاصل از بارهای عمود بر سقف را تحمل کرده و به تیرهای اصلی یا تکیه گاه ها با استفاده از اتصالات منتقل می کنند. برای آشنایی بیشتر با کاربرد انواع تیرچه کلیک کنید.

تیرچه کرومیت یکی از پر استفاده ترین تیرچه های فلزی محسوب میشود. در ساختار تیرچه کرومیت از بتن استفاده نمیشود. از تیرچه کرومیت استفاده زیادی در سقف میشود. با توجه به قیمت بالاتر تیرچه های کرومیت، در نهایت هزینه کمتری نسبت به استفاده از تیرچه های بتنی دارد زیرا هر تیرچه کرومیت نسبت به تیرچه بتنی پوشش بیشتری بر سقف ایجاد میکند و این تفاضل نه تنها جبران قیمت بالاتر را کرده بلکه در مجموع هزینه کمتر انجام میشود. استحکام بالاتر و عدم نیاز به شمع بندی و سرعت بالای اجرایی کردن سقف با تیرچه کرومیت و مصرف کمتر بتن از بزرگترین مزیت های این تیرچه محسوب میشود. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید. 

ساخت تیرچه های ساختمانی و بتنی با میلگرد

استفاده از میلگرد در ساخت خرپا

میلگرد زیگزاگ را با نام خرپا یا تیرچه زیگزاگ هم میشناسند. میلگرد زیگزاگ به طور استاندارد تشکیل شده از اتصال 3 میلگرد آجدار و 2 میلگرد ساده است. میلگرد زیگزاگ در جلوگیری از ترک خوردن بتن و ساخت انواع سقف بتنی کاربرد بسیاری دارد و تشکیل شده از دو میلگرد آجدار استاندارد A3 موازی با هم در پایین و یک میلگرد آجدار A3 در بالا و اتصال میلگرد ساده بین میلگرد های آجدار پایینی و بالایی به وسیله جوشکاری یا قلاب زنی است.

به دلیل استفاده وسیعی که از میلگرد زیگزاگ یا خرپا در ساختمان سازی میشود، با نام میلگرد عرضی هم شناخته میشود. برای تولید خرپا گاهی از نبشی و یا تسمه فولادی به جای میلگرد های زیرین خرپا استفاده میشود. کیفیت میلگرد زیگزاگ تولید شده در روش اتوماتیک نسبت به روش دستی بالاتر بوده زیرا نیروی انسانی به صورت مستقیم دخالت نمیکند و خطاهای انسانی وجود ندارد. از دیگر مزایای تولید میلگرد زیگزاگ به روش اتوماتیک میتوان به زمان کمتر برای ساخت میلگرد زیگزاگ اشاره کرد.

در تولید میلگرد زیگزاگ به روش دستی، تمام جوشکاری هایی که در نقطه های اتصال میلگرد ساده با میلگرد های آجدار انجام میشود به صورت دستی و توسط نیروی انسانی جوشکار انجام میشود. روش دستی در تولید میلگرد زیگزاگ زمان بسیار زیادی نیاز دارد و البته از هیچ ماشین و دستگاهی به صورت اتوماسیون استفاده نمیشود. توجه داشته باشید که یک شاخه میلگرد را به تنهایی میتوان به شکل خرپا استفاده کرد که به آن میلگرد خرک گفته میشود و با میلگرد عرضی یا زیگزاگ متفاوت است که در ادامه مطلب به بررسی این موضوع میپردازیم. با سفیران آهن همراه باشید.

ساخت میلگرد زیگزاگ و خرپا و کاربرد در ساختمان سازی

استفاده از میلگرد به شکل خرک 

میلگرد خرک به صورت مستقیم در ساختمان سازی به عنوان یک بخش مستقل کاربردی ندارند و اهمیت آن در استفاده از آن در فونداسیون ساختمان به منظور تقویت و پایداری بیشتر است. میلگرد خرک برای قرار دادن دو شبکه ی متوالی افقی با فاصله ی معین در داخل قالب در بتن ریزی های کف و فونداسیون کاربرد زیادی دارد. معمولاً در فونداسیون‌ها، برای ایجاد فاصله بین مش‌های بالا و زیرین از این نوع از میلگردها استفاده می‌شود. برای اطلاع از قیمت میلگرد کلیک کنید.

میلگرد های مورد استفاده در فونداسیون ساختمان به طور کلی به دو بخش میلگرد های مش تحتانی و میلگرد های مش فوقانی تقسیم میشوند که بیشترین کاربرد و استفاده از میلگرد به شکل خرک برای ثابت نگه داشتن میلگرد های مش فوقانی و ایجاد فاصله مناسب بین میلگرد های مش تحتانی و فوقانی نسبت به هم میباشد که باعث تقویت استحکام فونداسیون و سازه میشود.

کاربرد میلگرد به شکل خرک در فونداسیون ساختمان

استفاده از میلگرد به شکل رکابی

از میلگرد رکابی برای در امتداد نگه داشتن آرماتورهای طولی یا عمودی در بتن ریزی دیوارها استفاده میشود. میلگرد رکابی در واقع نوعی آرماتور U شکل است که از طریق فرآیند خمکاری، قلاب‌هایی در دو سر آن ایجاد می‌شود. آرماتور هایی که به صورت طولی و قائم در دیوار قرار میگیرند توسط میلگرد رکابی به هم متصل میشوند. ایجاد فاصله مشخص بین دو شبکه آرماتوری یکی دیگر از کاربرد های میلگرد رکابی است.

استفاده از میلگرد رکابی در نگهداری پایه های بالابر و همچنین مهار کردن قالب بندی در دیوار یکی دیگر از کاربرد های میلگرد رکابی است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت انواع میلگرد ساده و آجدار از تمامی کارخانه های ایران و مشاوره رایگان با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید یا به صفحه قیمت میلگرد آجدار وارد شوید.

کاربر میلگرد به شکل رکابی در دیوار های ساختمان

جمع بندی

در این مطلب به بررسی اهمیت و کاربرد انواع میلگرد و سازه ها و آرماتور های ساخته شده توسط میلگرد و استفاده آن در ساختمان سازی و سازه های بتنی پرداختیم. قبل از خرید هر نوع میلگرد یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب میلگرد یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت محصولات فولادی و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص اهمیت و کاربرد میلگرد در سازه های بتنی و ساختمان سازی افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

جدول اشتال میلگرد میلگرد همبندی چیست؟ تیرچه چیست؟ آشنایی با انواع تیرچه آشنایی با میلگرد زیگزاگ و خرپا
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا