لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

آشنایی با عوامل موثر بر قیمت میلگرد

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۰/۶
تعداد بازدید ۴١ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۸ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

عوامل زیادی در تعیین قیمت میلگرد موثر هستند. از آنجا که میلگرد در انواع مختلف و در استاندارد ها و گرید های متفاوتی تولید میشود، در این مطلب به عوامل اصلی که بر روی قیمت تمامی میلگرد ها موثر هستند میپردازیم. به طور خلاصه این عوامل شامل عرضه و تقاضا بازار میلگرد، قیمت مواد اولیه، هزینه های فرآیند تولید میلگرد، صادرات و واردات میلگرد و مواد اولیه، نوسانات نرخ ارز و بورس هستند.

اگر شما از فعالان بازار فولاد هستید و یا در حوزه خرید و فروش میلگرد فعالیت دارید، قطعا درباره عواملی که بیشترین تاثیر را در تعیین قیمت میلگرد دارند کنجکاوید. به شما پیشنهاد میکنم 5 دقیقه از وقت ارزشمند خود را به خواندن این مطلب اختصاص دهید تا درباره عوامل موثر بر قیمت انواع میلگرد اطلاعات بیشتری بدست آورید.

قیمت میلگرد و عوامل موثر بر آن

قیمت میلگرد و عرضه و تقاضا

به طور کلی عرضه و تقاضا در هر بازاری بر قیمت محصول مورد نظر اثر مستقیمی میگذارد. در رابطه با قیمت میلگرد میتوان گفت هنگامی که عرضه میلگرد بیش از نیاز بازار باشد (بیشتر از تقاضای میلگرد)، باعث کاهش قیمت میلگرد میشود و وقتی که بازار با کمبود میلگرد مواجه شود، باعث افزایش قیمت میلگرد میشود، یعنی میزان تقاضای میلگرد بیشتر از عرضه باشد. تاثیر عرضه و تقاضا در قیمت میلگرد بسیار گسترده است که میتواند شامل مواردی باشد که با تاثیر بر میزان عرضه و تقاضا میلگرد، باعث افزایش یا کاهش قیمت میلگرد شوند.

صادرات و واردات میلگرد میتواند مثال خوبی بر این موضوع باشد. به بیان ساده تر هنگامی که صادرات میلگرد افزایش یابد، میزان عرضه میلگرد در بازار داخلی کم شده و هنگامی که مقدار میلگرد کمتری برای عرضه در بازار باشد، میلگرد با قیمت بالاتری به فروش میرسد زیرا ارزشمندتر است.

قیمت میلگرد و مواد اولیه

قیمت میلگرد ارتباط مستقیمی با قیمت مواد اولیه آن دارد. اگر مواد اولیه جهت تولید میلگرد، با قیمت بالاتری به دست کارخانه تولید کننده میلگرد برسد، قطعا میلگرد تولید شده قیمت بالاتری خواهد داشت همچنین اگر مواد اولیه با قیمت پایین به فروش برسد، قیمت میلگرد تولید شده هم کمتر میشود. از مهمترین مواد اولیه که در قیمت میلگرد موثر هستند، به ترتیب میتوان به سنگ آهن یا شمش آهنی، منگنز، کربن و گورگرد و فسفر اشاره کرد که بین این مواد اولیه، قیمت شمش آهن بیشترین تاثیر را در تعیین قیمت میلگرد میگذارد زیرا در گرید های مختلف میلگرد (A1, A2, A3, A4) آهن بیشترین سهم آلیاژ میلگرد را دارد.

قیمت میلگرد و تاثیر قیمت مواد اولیه بر آن

قیمت میلگرد و صادرات و واردات

صادرات و واردات میتواند به شکل های مختلفی بر قیمت میلگرد تاثیر داشته باشد. که بیشترین میزان تاثیر آن از طریق اثرگذاری بر عرضه و تقاضای بازار داخلی میلگرد است. صادرات میلگرد باعث افزایش قیمت میلگرد می‌‌شود زیرا بازار با کاهش موجودی میلگرد روبرو میشود و میلگرد های موجود در بازار ارزش بیشتری پیدا میکنند. همچنین صادرات مواد اولیه لازم برای تولید میلگرد، باعث افزایش قیمت مواد اولیه شده و همانطور که پیش تر گفته شد، با افزایش قیمت مواد اولیه، شاهد افزایش قیمت میلگرد خواهیم بود.

همچنین میتوان انتظار داشت که واردات میلگرد باعث کاهش قیمت میلگرد شود زیرا بازار با افزایش موجودی میلگرد روبرو شده و میلگرد های موجود در بازار ارزش کمتری پیدا میکنند زیرا کمیت بیشتری دارند. همچنین واردات مواد اولیه لازم برای تولید میلگرد، باعث کاهش قیمت مواد اولیه شده و با کاهش قیمت مواد اولیه، قیمت میلگرد نیز کمتر میشود. در ادامه به بررسی تاثیر نوسانات نرخ ارز و هزینه های فرآیند تولید بر قیمت انواع میلگرد می‌پردازیم. با سفیران آهن همراه باشید.

ارتباط قیمت میلگرد و نوسانات ارز و بورس

نوسانات قیمت دلار و شاخص بورس از جنبه های گوناگونی بر روی قیمت میلگرد تاثیر میگذارد. اولین و سریع ترین تاثیری که این نوسانات بر قیمت میلگرد میگذارد را میتوان جنبه روانی آن دانست که بر روی فعالان بازار فولاد اثر گذاشته و باعث تغیراتی در خرید و فروش میلگرد توسط این افراد می‌شود. مورد تاثیر روان شناختی این نوسانات، کاملا بستگی به استراتژی افرادی دارد که در بازار فولاد فعال هستند و نوسانات نرخ ارز و شاخص بورس، تاثیر مهمی بر تصمیم این افراد به خرید یا فروش عمده میلگرد دارد.

نوسانات نرخ دلار و شاخص بورس میتواند منجر به تغییراتی در صادرات و واردات شود که پیش تر به طور مختصر درباره تاثیر صادرات و واردات بر بازار میلگرد پرداختیم. زیرا تغییرات قیمت ارز میتواند منجر به تغییر عملکرد بازرگانان شود و به طور مستقیم بر واردات و صادرات میلگرد اثر بگذارد.

تاثیر نوسانات ارز و بورس بر قیمت میلگرد

قیمت میلگرد و هزینه های فرآیند تولید

تاثیر هزینه های فرآیند تولید میلگرد بر قیمت میلگرد جدای از قیمت مواد اولیه آن، از جمله مواردی است که با نوسان کمتر روبرو بوده و تقریبا قابل پیشبینی است. زیرا روش های خیلی زیاد و بسیار متفاوتی برای تولید میلگرد وجود ندارد و میتوان برای آن ها شیوه فرآیند تولید تقریبا مشخصی در نظر گرفت. با توجه به این موضوع، و البته نوع خط تولید میلگرد (نورد سرد، نورد گرم، ترمکس، آلیاژسازی) میتوان به هزینه ای تقریبا مشخص دست یافت که بر قیمت میلگرد افزوده میشود.

جمع بندی

در این مطلب به عوامل موثر بر قیمت انواع میلگرد پرداخته شد. قبل از خرید میلگرد آجدار یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب نوع و سایز میلگرد یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید انواع میلگرد انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص خرید میلگرد هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

انواع میلگرد چگونه تولید میشوند؟
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا