لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

تاثیر ورق فولادی بر دیگر آهن آلات

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١١/۳
تعداد بازدید ۴۷ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ١۰ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

ورق های فولادی در ابعاد و انواع گوناگون کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارند و از اهمیت ویژه ای در فرآیند تولید دیگر آهن آلات نیز برخوردارند. ورق های فولادی به عنوان عنصر پایه و اساسی در صنعت فولاد شناخته میشوند. در این مطلب درباره علت تاثیرات مختلف ورق های فولادی بر دیگر آهن آلات پر استفاده در بازار آهن خواهیم پرداخت. نوسانات قیمت ورق های فولادی بر محصولات زیادی از بازار آهن تاثیر میگذارند. تا انتهای این مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا شما را با اثرات مختلف ورق های فولادی بر آهن آلات و اهمیت ویژه ای که در صنایع دارند بیشتر آشنا کنیم. شما میتوانید جهت استعلام قیمت ورق به شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

تاثیر ورق فولادی بر دیگر آهن آلات

چرا ورق های فولادی اهمیت زیادی دارند؟

انواع مختلف ورق های فولادی در صنایع گوناگون کاربرد های زیادی دارند و به شکل های مختلفی استفاده میشوند. همچنین ورق های فولادی ماده اولیه اصلی جهت تولید بسیاری از دیگر آهن آلات هستند. از مهم ترین محصولات آهنی که ماده اولیه پایه آنها ورق است میتوان به انواع لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی اشاره کرد. 

نحوه استفاده از ورق های فولادی برای تولید دیگر محصولات کاملا به روش تولید و فرآیند مرتبط با تولید دیگر آهن آلات بستگی دارد. به عنوان مثال، پروفیل را میتوان به روش غیر مستقیم تولید کرد که حاصل گوشه دار کردن لوله و در نهایت تبدیل آن به پروفیل است که در این صورت، ورق فولادی به شکل غیر مستقیم ابتدا به لوله و سپس به پروفیل تبدیل شده است. نکته ای که باید به آن توجه شود این است که در هر صورت ورق فولادی، ماده اولیه اصلی برای تولید این محصولات است و تفاوتی که وجود دارد تنها در فرآیند های مختلفی است که به واسطه آنها دیگر آهن آلات تولید میشود.

فرآیند تبدیل کردن ورق های فولادی به دیگر آهن آلات توسط روش های خمکاری ورق و برشکاری ورق و برای تولید لوله و پروفیل در بخشی از فرآیند از جوشکاری ورق های فولادی استفاده میشود. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا شما را با کاربرد های ورق های فولادی در صنایع گوناگون کشور آشنا کنیم.

کاربرد ورق های فولادی در صنعت چیست؟

از انواع مختلف ورق های فولادی بستگی به ویژگی های هر کدام، در صنایع سازندگی و ساختمان سازی، راه سازی، لوازم خانگی، سقف و سوله سازی، تولید لوله و پروفیل و نبشی و ناودانی، بدنه ماشین آلات صنعتی، صنایع نفتی و پتروشیمی، اتاق سازی و بدنه خودرو و ماشین سنگین و ... استفاده زیادی میشود. در ادامه به تفضیل به بررسی کاربرد های ورق های فولادی بر اساس نوع و ویژگی های هر کدام خواهیم پرداخت. با سفیران آهن همراه باشید.

کاربرد ورق های فولادی در صنعت و دیگر آهن آلات

ورق سیاه را میتوان پر استفاده ترین ورق در صنایع مختلف دانست. به علت سادگی تولید و هزینه های فرآیند تولید کم و خصوصیاتی که دارد، کاربرد زیادی در ساخت بدنه کشتی و ماشین آلات، خودروسازی، ساخت استادیوم‌های ورزشی، ساختمان‌ها و آسمان‌خراش‌ها و ساخت پل‌ها و اتصالات تقویت‌ کننده و انواع ماشین‌آلات سنگین و بولدوزر و همچنین مخازن تحت‌فشار و تجهیزات دریایی و صنعت کشاورزی و ساخت مجسمه و آثار تزئینی و بدنه دستگاه های مونتاژ و صنعت پتروشیمی، تجهیزات دریایی، گارد ریل و تجهیزات ترافیکی و جاده سازی درون و برون شهری و همچنین انواع ناودانی و نبشی و قوطی، چهار چوب و بدنه‌ی سازه های نسبتا کوچک و متوسط، همچنین مخازن ذخیره سازی نفتی دارد.

یکی دیگر از ورق هایی که کاربرد زیادی دارد ورق گالوانیزه است. بیشترین کاربرد های ورق گالوانیزه به طور کل در مکان هایی است که ورق با رطوبت و آب در تماس است. ورق گالوانیزه در صنعت کابینت سازی، لوازم خانگی مثل یخچال و فریزر، ماشین لباس شویی، سقف سازی سالن های بزرگ و سوله ها مخصوصا در مکان هایی با شرایط بارانی و رطوبت بالا، ساخت انواع لوله و پروفیل، نرده ها و جداکننده ها، سقف های کاذب و درب های کرکره ای، تجهیزات کشاورزی مثل مخازن حمل آب، سمپاشی، و سیلو ها و در امور تبلیغاتی مثل تابلو ها و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر و در دستگاه های صنعتی مانند کمپرسور ها و کپسول ها، دستگاه های تهویه هوا، بدنه‌ی ماشین آلات صنعتی تولیدی و همچنین بدنه محصولات تولیدی از جنس فلز مقاوم اشاره کرد.

ورق های رنگی را تحت عنوان ورق گالوانیزه رنگی هم میشناسند و در مکان هایی که نیاز به مقاومت بالا در برابر زنگ زدن و خوردگی به همراه ضخامت کم و ظاهر زیبا باشد کاربرد زیادی دارند. بخشی از کاربردهای ورق رنگی در بدنه خودرو، سقف آلاچیق، سقف ویلا، بخش های تزیینی ویلا و ساختمان ها، کانتینر های کشتی باربری، لوازم خانگی، بدنه دستگاه های صنعتی، سقف کاذب، کابینت و آبگرمکن و طراحی داخل خانه است. جهت خرید ورق رنگی و گالوانیزه میتوانید به وبسایت سفیران آهن مراجعه کنید.

ورق های روغنی یکی دیگر از ورق های پر استفاده در صنعت هستند. از ورق های روغنی در مواردی به عنوان ماده اولیه استفاده میشود. از کاربردهای ورق روغنی میتوان در خودروسازی، لوازم خانگی، مبلمان، ساختمان سازی، اجرای طرح های زینتی روی سازه ها، تولید انواع دیگر ورق های فولادی مثل ورق گالوانیزه و ورق رنگی استفاده میشود که به همین دلیل بر قیمت ورق رنگی و قیمت ورق گالوانیزه اثرگذار است. در ادامه به بررسی پر استفاده ترین ورق های فولادی در صنعت خواهیم پرداخت. تا انتهای مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا به بررسی خصوصیات و ویژگی های هر کدام از ورق های فولادی پر استفاده در صنعت بپردازیم.

خصوصیات و ویژگی های ورق های فولادی

خصوصیات و ویژگی های ورق های فولادی را بشناسید

قطعا کاربردی که ورق های فولادی دارند و استفاده ای که از ورق های فولادی میشود ارتباط مستقیمی با خصوصیات و ویژگی های هر کدام دارد. ورق سیاه دارای ظاهری خشن و رنگی مات دارد که به علت فرآیند نورد گرم است. ورق سیاه ارتجاع پذیری بالایی دارد و همچنین احتمال بالایی دارد که دچار زنگ زدگی و خوردگی شود.

بزرگترین مزیت ورق گالوانیزه را میتوان قابلیت ضد زنگ زدگی و خوردگی دانست که به علت پوشش گالوانیزه که حاصل فرآیند گالوانیزاسیون است می‌باشد. ورق رنگی، ورقی گالوانیزه شده است که بر روی سطح خود، پوششی از رنگ دارد که ضخامت این پوشش رنگی بین 15 الی 20 میکرون است. ورق های رنگی در رنگ های آبی، بنفش، سفید، سبز، قرمز و قهوه ای، زرد و بسیاری رنگ های دیگر هستند. ورق های رنگی گالوانیزه با انواع پوشش های پلی استر، پلی وینیلیدین و پلی استر های اصلاح شده با سیلیکون رنگ آمیزی میشوند.

ورق روغنی دارای سطحی صاف بوده و در 3 دسته بندی ورق روغنی معمولی (st12) با کشش پایین تر و ورق روغنی کششی (st13) با قابلیت قابلی خم شدن تا حدود 90 درجه و ورق روغنی فوق کششی (st14) که میتوان آن را تا حدود 180 درجه خم کرد. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا به بررسی تاثیرات قیمت ورق فولادی بر قیمت دیگر آهن آلات بپردازیم.

قیمت ورق چه تاثیری بر بازار آهن دارد؟

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، نمیتوان از اهمیت و کاربرد فراوان ورق های فولادی در تولیدات دیگر محصولات آهنی و ساخت و ساز های گوناگون غافل شد. مشخص است که با تغییرات قیمت ورق های فولادی، گستره‌ی محصولاتی که به واسطه آنها تولید میشود نیز مستقیما با نسبتی مشخص به میزان نوسان قیمت ورق دستخوش تغییراتی در قیمت میشوند. به این شکل که با افزایش قیمت ورق سیاه، بخشی از محصولاتی مثل نبشی و ناودانی و قوطی و پروفیل که توسط ورق سیاه تولید میشوند حداقل به همان نسبت دچار افزایش قیمت میشوند. برای اطلاع بیشتر در خصوص عواملی که بر روی قیمت انواع ورق به خصوص ورق سیاه که خود در تولید دیگر ورق ها کاربرد دارد پیشنهاد میکنم مقاله عوامل موثر بر قیمت ورق سیاه را مطالعه کنید.

تاثیر قیمت ورق بر قیمت دیگر آهن آلات

جمع بندی

در این مطلب درباره اهمیت ورق های فولادی در صنعت و تاثیراتی که بر دیگر آهن آلات دارند پرداخته شد. قبل از خرید ورق فولادی یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب و خرید ورق فولادی و قیمت انواع ورق آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت ورق و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید انواع ورق انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص اهمیت ورق فولادی در صنعت و تاثیرات ورق های فولادی بر دیگر آهن آلات هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

جوشکاری ورق های فولادی روش ها و دستگاه های خمکاری ورق های فولادی آشنایی با ماشین آلات برشکاری ورق های فولادی
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا