لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

جوشکاری ورق های فولادی

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۰/۳۰
تعداد بازدید ۵۰ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۸ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

ورق های فولادی کاربرد گسترده ای در صنایع گوناگون و ساخت سقف و سوله دارند و همچنین در تولید انواع لوله، پروفیل، نبشی و ناودانی به مقدار زیادی استفاده میشوند. در حالت های مختلف استفاده از ورق، نیاز به انجام جوشکاری بر سطح یا لبه ورق است. اهمیت جوشکاری ورق های فولادی برای تولید دیگر محصولات و استفاده های مختلف زیاد بوده و به شیوه های متفاوتی انجام میشود. تا پایان این مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا با هم به بررسی اهمیت جوشکاری بر ورق های فولادی و روش های مختلف انجام آن بپردازیم. جهت استعلام قیمت کلیه مقاطع فولادی میتوانید با شماره 91001040-031 تماس بگیرید و یا درخواست خود را از طریق بخش پشتیبانی سایت به اطلاع ما برسانید.

جوشکاری ورق های فولادی

جوشکاری ورق های فولادی چه کاربردی دارد؟

معمولا از جوشکاری به روش های مختلف در اتصال دو سر ورق به یکدیگر استفاده میشود که بیشترین کاربرد آن را میتوانید در فرآیند تولید لوله و پروفیل مشاهده کنید. از طریق جوشکاری ورق فولادی میتوان ورق های مختلفی را با ساختار های متفاوت به یکدیگر جوش داده و قطعات فلزی که مناسب نیاز هر پروژه باشد را تولید کرد. همچنین در تولید دیگر محصولات فولادی، جوشکاری ورق جزو یکی از مهمترین بخش های این فرآیند محسوب میشود و اطمینان از صحت و کیفیت انجام عملیات جوشکاری لازم است تا از کیفیت نهایی محصول اطمینان حاصل شود که در انتهای مطلب به بررسی روش های کنترل کیفیت جوشکاری بر ورق های فولادی میپردازیم. باسفیران آهن همراه باشید.

روش های مختلف جوشکاری ورق را بشناسید

روش های مختلفی برای جوشکاری ورق های فولادی وجود دارد. برای اتصال ورق های فولادی به یکدیگر بر حسب نیاز، معمولا از روش های MIG و TIG استفاده میشود و همچنین تکنیک ها و ترفند هایی برای بهبود کیفیت و اطمینان بیشتر از صحت انجام جوشکاری وجود دارد که در ادامه به آنها پرداخته میشود.

جوشکاری ورق به روش MIG

جوشکاری MIG با نام جوش قوس کوتاه هم شناخته میشود و MIG از ابتدای حروف کلمات Metal Inert Gas به معنی گاز خنثی (بی اثر) فلزی گرفته شده است. در جوشکاری ورق به روش MIG با نزدیک کردن الکترود به قطعه کار (ورق فولادی) انتقال نیروی الکتریسیته بین الکترود جوش و قطعه مورد نظر ایجاد میشود و سرعتی در بازه 20 تا 200 بار در ثانیه دارد. 

جوشکاری ورق به روش MIG

جوشکاری به روش TIG مزایای زیادی دارد که از مهمترین آنها میتوان به امکان جوشکاری در مدت زمان طولانی، سرعت بالای جوشکاری و دود کم و بهینه بودن این روش از لحاظ اقتصادی و از همه مهم تر، مناسب بودن این روش برای جوشکاری ورق های نازک اشاره کرد. راه ها و تکنیک های زیادی در خصوص افزایش بازدهی و کیفیت جوشکاری هایی که به روش TIG استفاده میشود وجود دارد که در ادامه به بررسی مهم ترین این تکنیک ها میپردازیم. 

تکنیک های جوشکاری ورق به روش MIG

یکی از تکنیک هایی که در جوشکاری ورق های فولادی به روش MIG به کار میرود استفاده از سیم الکترود نازک است. زیرا هر چه سیم الکترود نازک تر باشد، نیاز به جریان و گرمای کمتری دارد تا به ذوب شدن برسد و خود به خود باعث کنترل راحت تر مهره جوش و محل جوش مورد نظر میشود.

یکی از روش هایی که بازدهی جوشکاری MIG را افزایش داده و باعث صرفه جویی در زمان لازم برای جوشکاری میشود استفاده از گاز های مبتنی بر گاز آرگون است. این کار به دلیل گرمای کمتری که نسبت به دی اکسید کربن دارد و پاشش کمتری است که در حین استفاده از این گاز در جوشکاری به کار میرود استفاده میشود. تا انتهای مطلب با سفیران آهن همراه باشید.

جوشکاری ورق به روش TIG

در جوشکاری ورق های فولادی به روش TIG از گاز های بی اثر مانند آرگون یا هلیوم استفاده میشود و به همین دلیل با نام جوش آرگون یا Tungsten Inert Gas به معنی گاز بی‌اثر تنگستن شناخته میشود. این روش برعکس روش MIG که میتواند به صورت اتوماسیون شده انجام شود، باید به صورت دستی صورت پذیرد که به مقدار زیادی به مهارت فرد جوشکار مربوط میشود زیرا در این روش فاصله الکترود و ورق فولادی باید بسیار کم باشد.

جوشکاری ورق به روش TIG

جوشکاری ورق به روش TIG زمان بسیار بیشتری را نسبت به روش MIG میبرد و کاربرد زیادی در جوشکاری فلزات سخت در ضخامت های گوناگون دارد. در حین جوشکاری ورق به روش TIG بهتر است ابزار هایی مثل سیلندر گاز محافظ، شلنگ و بست‌های گاز و الکترود تنگستن و سیم جوش موجود باشد تا از درستی و صحت کار اطمینان حاصل شود.

جوشکاری ورق به روش SMAW

جوشکاری ورق های فولادی با روش SMAW که با نام جوشکاری الکتریکی هم شناخته میشود دارای مزایای زیادی مثل سادگی و قابلیت استفاده در شرایط دشوار و همچنین مقاومت این فرآیند در برابر باد و باران است اما در مقابل معایبی هم دارد. از بزرگترین عیوب جوشکاری به روش الکتریکی میتوان به زمان زیاد انجام آن نسبت به روش MIG و TIG و همچنین ایجاد خرابی و ترک های زیاد بر ورق فولادی اشاره کرد. در ادامه با سفیران آهن همراه باشید تا به بررسی معایب جوشکاری بر ورق های فولادی بپردازیم.

معایب جوشکاری ورق کدامند؟

انجام عملیات جوشکاری بر سطح ورق های فلزی در کنار کاربرد ها و مزایایی که دارد، یکسری معایب هم دارد مثل ایجاد سطح ناهمواری جوش بر ورق، تغییراتی در مقاومت ورق بر فشار و دما، احتمال ایجاد انواع ترک شامل ترک‌های حرارتی، ترک‌های سرد و ترک‌های خوردگی باشند که جز معایب جوشکاری بر سطح ورق هستند.

جوشکاری ورق به روش SMAW

جمع بندی

در این مطلب درباره اهمیت جوشکاری ورق های فولادی در صنعت و تولید دیگر محصولات فولادی به همراه روش های انجام آن و مهم ترین تکنیک ها پرداخته شد. قبل از خرید ورق فولادی یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب ورق فولادی و تعرفه خدمات مقاطع فولادی و جوشکاری آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خدمات جوشکاری ورق انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص روش های جوشکاری ورق فولادی هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

تاثیر ورق فولادی بر دیگر آهن آلات روش ها و دستگاه های خمکاری ورق های فولادی آشنایی با ماشین آلات برشکاری ورق های فولادی
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا