لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

آشنایی با دستگاه گیوتین و روش های برشکاری با آن

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۰/١۰
تعداد بازدید ۶۹ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ١۳ دقیقه
تعداد نظر ۲ نظر

برش ورق با گیوتین یکی از روش های برشکاری انواع ورق فلزی با استفاده از دستگاه گیوتین است. دستگاه گیوتین با نام قیچی ورق بر هم شناخته میشود و شکل آن مثل یک قیچی بزرگ است که لبه پایینی ثابت و لبه‌ی بالایی متحرک بوده و انواع ورق فلزی را تا حداکثر ضخامت 25 میلی متر میتواند برش دهد. از مزایای برش ورق با گیوتین میتوان به سرعت بالای عملیات برشکاری و داشتن ظرفیت برش بیشتر نسبت به دیگر دستگاه های برشکاری ورق حداکثر تا طول 6 متر اشاره کرد. 

آشنایی با دستگاه گیوتین و روش های برشکاری

دستگاه های برش ورق با گیوتین دارای تکنولوژی cnc هستند و در دو نوع دستی و برقی به بازار عرضه میشوند که در مدل برقی با استفاده از فشار هیدرولیک و ثابت نگه داشتن ورق بر روی سطح پایینی یا همان قالب توسط نگه دارنده های دستگاه و اعمال فشار از بالا به تیغه یا همان پانچ و در نهایت برخورد تیغه به سطح ورق به صورت مورب با زاویه 1 تا 6 درجه، عملیات برش ورق با گیوتین انجام میشود. در ادامه به بررسی مزایا و معایب برش ورق با گیوتین به همراه بخش های اصلی دستگاه و شیوه انجام آن میپردازیم و سپس در انتها شما را با تعرفه خدمات برش ورق با گیوتین و عوامل موثر بر قیمت خدمات برشکاری آشنا میکنیم. با سفیران آهن همراه باشید.

برش ورق با گیوتین چه مزایا و معایبی دارد؟

برش ورق با گیوتین از مرسوم ترین روش های برش ورق های فلزی در دنیا محسوب میشود و مثل هر دستگاه برشکاری دیگری دارای مزایا و معایبی است که اطلاع داشتن از برتری ها و محدودیت های آن نسبت به دیگر روش های برش ورق فلزی میتواند در انتخاب صحیح جهت انجام فرآیند برشکاری بسیار مفید باشد. دستگاه های گیوتین به شکل های دستی، اهرمی و برقی در بازار وجود دارند که مدل برقی آن توسط فشار هیدرولیک باعث انجام آن میشود. بیشترین برشکاری ورق های فلزی مثل ورق سیاه، با گیوتین توسط نوع هیدرولیکی آن انجام میشود که در ادامه مطلب به بررسی بخش های مختلف برش ورق با گیوتین هیدرولیکی میپردازیم.

مزایا و معایب برش ورق با گیوتین

مهمترین مزیت های برش ورق با گیوتین کدامند؟

مهمترین مزیت های برش ورق با گیوتین شامل سرعت بیشتر انجام فرآیند برش، برش ورق با طول بیشتر تا حداکثر 6 متر، مجهز بودن به تکنولوژی cnc، سهولت و آسانی استفاده از دستگاه گیوتین، برش مواد دیگری مثل سنگ و کاغذ و قطعات پلاستیکی و در یک کلام قابلیت برش غیر فلزات و هزینه کم و همچنین قدرت بالا است. اما در کنار مزیت های زیادی که دارد، امروزه بیشترین برشکاری های ورق های فلزی توسط دستگاه های لیزری و پلاسما به همراه تکنولوژی cnc بر روی آن ها انجام میشود زیرا دارای تکنولوژی جدیدتر و قابلیت ایجاد طرح هایی با تنوع بسیار بیشتر به همراه مزیت های بیشمار دیگری هستند.

محدودیت ها و معایب برش ورق با گیوتین چیست؟

برش ورق با گیوتین دارای محدودیت ها و معایبی است که از مهمترین آن ها میتوان به امکان ایجاد لبه های ناهموار در حین برشکاری، محدودیت ضخامت در برش فلزات تا حداکثر 25 میلی متر، ایجاد ناهمواری بر سطح ورق در حین فرآیند برشکاری، عدم توانایی در ایجاد الگو های پیچیده تر برشکاری بر سطح ورق اشاره کرد. همچنین در صورتی که برش ورق با گیوتین، دارای تکنولوژی cnc نباشد، دقت کمتری در اندازه گیری و برش ورق با گیوتین وجود دارد.

محدودیت ها و برترین مزایای برشکاری با گیوتین

دستگاه گیوتین از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

برش ورق با گیوتین شامل بخش های اصلی بدنه دستگاه و موتور و نگهدارنده ورق و تیغه و کلاچ ارتباط دهنده است و میتواند دارای دستگاه cnc و گونیا و تابلو فرمان باشد که در ادامه به بررسی اهمیت و کاربرد هر یک از بخش های اصلی دستگاه برش ورق با گیوتین می‌پردازیم. با سفیران آهن همراه باشید.

بدنه دستگاه گیوتین 

دستگاه برش ورق با گیوتین درای بدنه ای از جنس ورق فلزی با استحکام بالا است که برای تحمل فشار ناشی از عملیات برش ورق با گیوتین تعبیه شده و با پیچ و مهره و در قسمت هایی با جوشکاری به هم متصل هستند و بیشتر بخش های ظاهری دستگاه برش گیوتین را شکل میدهند. بدنه دستگاه گیوتین اهمیت زیادی در تحمل بار انحرافی و فشار های وارده از قسمت های متحرک دستگاه دارد.

موتور قیچی گیوتین 

فرآیند برش ورق با گیوتین نیاز به نیرویی برای اعمال به تیغه دستگاه برای انجام برش مورد نیاز بر سطح ورق دارد که توسط موتور دستگاه گیوتین تامین میشود. موتور الکتریکی دستگاه گیوتین با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی باعث تولید نیرو و فشار لازم جهت ایجاد برش بر روی انواع ورق و دیگر قطعات میشود. نکته مهم توانایی موتور گیوتین است که نباید بیشتر از حداکثر توان تقریبی موتور به آن فشار وارد کرد در غیر این صورت باعث ایجاد آسیب و خسارت به دستگاه برش ورق با گیوتین میشود.

نگهدارنده برش ورق با گیوتین

نگهدارنده دستگاه های گیوتین به عنوان بخشی مهم است که باعث میشود تا قطعه کار، محکم و بدون حرکت بر روی لبه پایینی دستگاه قرار گیرد تا مبادا در حین فشار بالایی که تیغه دستگاه به منظور برش قطعه به آن وارد میکند باعث جا به جایی و ایجاد فرم ناخواسته بر روی قطعه کار شود. نگهدارنده ها باعث میشوند تا ورق فلزی در حین برش بدون حرکت و ثابت بماند.

نگهدارنده برش ورق با گیوتین

تیغه دستگاه گیوتین

برش ورق با گیوتین از طریق برخورد و تماس تیغه با ورق باعث ایجاد بریدگی میشود. نیروی مورد نیاز تیغه از طریق موتور تامین میشود و در جهت بالا به پایین به تیغه انتقال پیدا میکند. برای مقاومت لبه تیز تیغه در برابر فشار زیاد دستگاه معمولا تیغه ها را از جنس کروم و فولاد می‌سازند. تیغه دستگاه در جهت عمودی حرکت میکند اما دارای اختلاف زاویه 1 تا 6 درجه نسبت به میزان عمودی لبه پایینی است.

کلاچ ارتباط دهنده گیوتین 

دستگاه برش گیوتین دارای بخشی به عنوان کلاچ است که وظفه ی برقراری ارتباط مکانیکی بین صفحه دورانی از موتور با بخش متحرک تیغه است. کلاچ های دستگاه برش ورق با گیوتین دارای دو نوع دیسکی و مکانیکی هستند که مسئول کار با دستگاه گیوتین با فرمان دادن به دستگاه از طریق کلاچ، حرکت تیغه را کنترل میکند. 

برش ورق با گیوتین و نحوه انجام آن چگونه است؟

نحوه انجام برشکاری با دستگاه گیوتین به این شکل است که ابتدا ورق مورد نظر خود را بر روی لبه پایینی قرار داده و بستگی به مقدار برش، حد اضافه آن را نسبت به لبه بالایی یا تیغه تنظیم میکنیم و سپس با فرمان به نگهدارنده ها، استوانه هایی فلزی به طور محکم ورق را ثابت در جای خود قرار میدهند و با استفاده از کلاچ اقدام به جا‌به‌جایی تیغه توسط دو جک هیدرولیک در طرفین، تیغه به سمت پایین کرده و ورق برش میخورد و سپس برای بالا بردن تیغه و برگشت به جای اول، از دو جک هیدرولیک دیگر استفاده میکنیم.

نحوه انجام برش ورق با گیوتین

تعرفه خدمات برش ورق با گیوتین در سفیران آهن

برش ورق با گیوتین در مجموعه سفیران آهن به طور کامل توسط تکنولوژی cnc انجام میشود. سفیران آهن در زمینه خرید و فروش کلیه مقاطع فولادیو همچنین ارائه خدمات خمکاری و برشکاری آهن آلات فعالیت دارد و به شما تضمین کیفیت بالا در عین قیمت مناسب به خصوص در زمینه خدمات خمکاری و برشکاری با لیزر، پلاسما، cnc، گیوتین و.... می‌دهد. جهت اطلاع دقیق از تعرفه خدمات برش ورق با گیوتین سفیران آهن با شماره 91001040 – ۰۳١ تماس بگیرید.

مهمترین عوامل موثر بر قیمت خدمات برش ورق با گیوتین چیست؟

عوامل زیادی در هزینه های برش ورق با گیوتین تاثیر دارند اما از مهمترین این عوامل میتوان بر حسب اولویت موارد زیر را نام برد. دقت کنید که این موارد به همراه محدودیت ها برای خدمات برش ورق با گیوتین بوده و در برشکاری با دیگر دستگاه ها کمی متفاوت است. در صورت تهیه ورق از هر مجموعه و سپس برشکاری، قیمت ورق هم جز عوامل موثر بر قیمت تمام شده مجموع خرید و برشکاری ورق است.

1. طول ورق (حداکثر 6 متر)

2. وزن ورق

3. ضخامت ورق (حداکثر 25 میلی متر)

4. تعداد و طرح برشکاری

عوامل موثر بر قیمت خدمات برش ورق با گیوتین

جمع بندی

در این مطلب به بررسی مزایا و معایب برش ورق با گیوتین به همراه شیوه انجام کار با گیوتین و بخش های مختلف آن پرداختیم. قبل از خرید هر نوع ورق فولادی یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب تعرفه برشکاری ورق یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در انجام خدمات برشکاری ورق های فولادی انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص نکات مربوط به برشکاری با گیوتین هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

علیرضا

1402/10/6

سلام تشکر از مقاله پربارتان لطفا درباره میلگرد و پروفیل هم مطلب بگذارید.

رضا 2

1402/10/11

مطلب خوبی بود استفاده کردم

● مطالب مرتبط

تاثیر ورق فولادی بر دیگر آهن آلات جوشکاری ورق های فولادی روش ها و دستگاه های خمکاری ورق های فولادی آشنایی با ماشین آلات برشکاری ورق های فولادی
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا