لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

آشنایی با تیرآهن هاش و انواع آن

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۲/١
تعداد بازدید ۵۵ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۷ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

تیرآهن و انواع آن از پر استفاده ترین مقاطع فولادی در ساختمان سازی و حوزه صنعت هستند. قطعا کیفیت تیرآهن استفاده شده در دوام و قیمت نهایی سازه های گوناگون تاثیر دارد. تا انتهای این مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا شما را به انواع تیرآهن هاش آشنا کرده و به بررسی ویژگی ها و کاربرد هر کدام بپردازیم. شما میتوانید جهت استعلام قیمت انواع تیرآهن هاش و قیمت آهن آلات با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

آشنایی با تیرآهن هاش و انواع آن

تیرآهن هاش چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع تیرآهن هاش اهمیت بسیاری در تحمل بار ساختمان و تولید اسکلت اصلی ساختمان ها و سازه های فلزی دارد. نیاز های گوناگون به تیرآهن باعث شده تا انواع مختلفی از آن با ویژگی های مختلف متناسب با نیاز های هر پروژه تولید شود. در یک تعریف ساده، تیرآهن شامل سه قطعه فولادی از کمر به هم چسبیده می باشد. انواع تیرآهن از دو بخش جان و بال تشکیل شده اند. جان همان قسمت اصلی و پایه میانی تیرآهن و بال ها به دو بخش حاشیه و کناری تیرآهن میگویند که به موازات به امتداد جان متصل هستند. تیرآهن های هاش بال های پهن تری دارند و به همین علت به آنها تیرآهن بال پهن هم گفته میشود. 

اندازه بال و ارتفاع تیرآهن هاش تقریبا برابر است و در طول 12 متر و سایز 100 تا 1000 میلی متر تولید میشوند. بیشتر تیرآهن های هاش در خارج از کشور تولید شده و به علت استحکام بالایی که دارند بیشترین کاربرد را در ساخت خرپا و ستون ها دارند. تیرآهن های هاش به راحتی نیروهای عمودی وارد شده به خود را تحمل میکنند. تفاوت های زیادی بین تیرآهن های معمولی با تیرآهن هاش وجود دارد.

تیرآهن بال پهن یا هاش به علت داشتن سطح مقطع بیشتر نسبت به سایر تیرآهن های معمولی، مقاومت بیشتری داشته و تنش مکانیکی کمتری دارند. یکی دیگر از ویژگی های تیرآهن هاش یکسان بودن ارتفاع و پهنای بال است که بیشتر مقاومت و استحکام تیرآهن های هاش به همین علت برمیگردد. با ارتفاع و پهنای بال یک اندازه، تیرآهن های بال پهن در برابر انواع مختلف نیروهای خمشی، برشی و رانشی زمین مقاومت خوبی از خود نشان دهند. از تیرآهن هاش در ساختمان سازی، اسکله سازی، ساخت سد و پالایشگاه، کشتی سازی و پل سازی استفاده زیادی میشود. 

در کنار تمام مزایا و خصوصیات کاربردی که از تیرآهن هاش بررسی شد، معایبی هم وجود دارد. از دست دادن استحکام فولاد در دما های بالا و پر هزینه بودن حفاظت از تیرآهن هاش در برابر خوردگی و زنگ زدگی دو مورد از این معایب هستند. تیرآهن های هاش با حرف اختصاری H در ابتدای نام خود شروع میشوند زیرا به صورت ظاهری هم بسیار شبیه به H است. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا به بررسی انواع تیرآهن هاش بر اساس استاندارد بپردازیم.

آشنایی با خصوصیات انواع تیرآهن هاش

انواع تیرآهن هاش بر اساس استاندارد

انواع تیرآهن هاش بر اساس استاندارد تولید و آلیاژ به دو دسته st37 و st52 تقسیم میشود که عدد st نشان دهنده میزان کربن آلیاژ به کار رفته در محصول است. هر چه میزان کربن در محصولات فولادی بیشتر باشد، سختی و استحکام محصول بیشتر بوده و مقاومت آن در برابر فشار و خوردگی بالاتر است.

تیرآهن هاش st37 ساخته شده از فولاد با استاندارد st37 بوده که جز دسته ای از فولاد های ساختمانی و زیر مجموعه فولاد های غیر آلیاژی است. فولاد st37 جز فولاد های با درصد کم کربن است که از 0.25 درصد کمتر است.فولاد st37 مطابق با استاندارد DIN17006 نامگذاری شده است. برای آشنایی بیشتر با روش های تولید انواع تیرآهن کلیک کنید.

به طور کل در استاندارد st عددی که بعد از حروف آمده نشان دهنده میزان پایه فولاد در آلیاژ است یعنی در استاندارد st37 فولاد استحکام کششی 37 کیلوگرم بر میلی متر مربع است. 

تیرآهن هاش st52 ساخته شده از فولاد با استاندارد st52 بوده و جز دسته فولاد های کم کربن آلیاژی قرار میگیرد که با نام فولاد منگنز کم کربن هم شناخته میشود. در ادامه مطلب به بررسی انواع تیرآهن هاش بر اساس میزان ضخامت هر کدام خواهیم پرداخت. با سفیران آهن همراه باشید.

انواع تیرآهن هاش بر اساس استاندارد و ضخامت

انواع تیرآهن هاش بر اساس میزان ضخامت

انواع تیرآهن هاش بر اساس ضخامت به دو نوع تقسیم میشود. ضخامت تیرآهن به مقدار زیادی بر وزن و استحکام آن تاثیر میگذارد. تیرآهن هاش بر اساس ضخامت بال های خود به دو نوع تیرآهن هاش سبک (HEA) و تیرآهن هاش سنگین (HEB) تقسیم میشوند.

تیرآهن هاش سنگین به علت آن که بال هایی با ضخامت بالاتر دارد، از استحکام و وزن بیشتری برخوردار است که به همین علت به آن تیرآهن هاش سنگین گفته میشود. این تیرآهن در ایران تولید نمیشود و جز استفاده ترین تیرآهن های دنیا محسوب میشود. برای اطلاع از قیمت تیرآهن هاش سنگین در اندازه های مختلف به شماره 91001040-031 تماس بگیرید.

تیرآهن هاش سبک بال هایی با ضخامت کمتر نسبت به هاش سنگین دارد و به همین علت استحکام و وزن کمتری دارد. این تیرآهن در کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید میشود اما بیشتر تیرآهن های مورد استفاده وارداتی هستند. برای مشاهده قیمت تیرآهن هاش سبک کلیک کنید.

چگونه از قیمت انواع تیرآهن هاش مطلع شویم؟

قطعا اطلاع از وزن و قیمت انواع تیرآهن هاش میتواند در محاسبات پروژه شما کمک کننده باشد و در بسیاری از هزینه های بی‌مورد صرفه جویی شود. شما میتوانید جهت اطلاع از قیمت انواع تیرآهن هاش با استاندارد ها و سایز و اندازه های گوناگون، به صفحه قیمت تیرآهن از وبسایت سفیران آهن مراجعه کنید یا با شماره 91001040-031 تماس بگیرید.

قیمت انواع تیرآهن هاش

جمع بندی

در این مقاله ما شما را با انواع تیرآهن هاش و ویژگی هر کدام به همراه نکات مربوطه آشنا کردیم. قبل از خرید تیرآهن هاش یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب تیرآهن مورد نظر خود، آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید تیرآهن هاش انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص انواع تیرآهن هاش افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

جدول اشتال انواع تیرآهن انواع تیرآهن چگونه تولید می‌شوند؟ قیمت تیرآهن و عوامل موثر بر آن
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا