لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,363,000 تومان

دلار: 58,176 تومان

بیتکوین: 65,738 دلار

بورس: 2,178,508

تمام سکه: 37,515,000 تومان

نیم سکه: 22,700,000 تومان

ربع سکه: 14,700,000 تومان

تتر: 58,407 تومان

یورو: 63,170 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

لوله مانیسمان چه کاربرد و ویژگی هایی دارد؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۲/١۹
تعداد بازدید ۳۳ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۸ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

لوله های فولادی در انواع مختلفی تولید میشوند که هر کدام مناسب برای استفاده در بخش های مخصوصی از صنعت هستند. لوله مانیسمان را با نام لوله بدون درز هم میشناسند. انواع مختلف لوله های بدون درز قدرت و استحکام بالاتری در تحمل فشار و آسیب دیدگی نسبت به لوله های درزدار دارند. در این مطلب به بررسی کاربرد ها و ویژگی های لوله مانیسمان به همراه روش تولید آن خواهیم پرداخت. شما میتوانید جهت استعلام قیمت لوله مانیسمان و قیمت آهن آلات و مشاوره رایگان خرید لوله مانیسمان با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

مشخصات و کاربرد لوله مانیسمان

آشنایی با استاندارد و مشخصات لوله مانیسمان

لوله های بدون درز (مانیسمان) توسط دو استاندارد ASME B36.10 و ASME B36.19 تولید میشوند. برای دسته بندی انواع لوله مانیسمان میتوان با توجه به استاندارد ANSI B36 APL5L بر اساس ضخامت لوله و برای دسته بندی لوله های مانیسمان بر اساس وزن میتوان آنها را در سه گروه استاندارد (STD) و سنگین (XS) و فوق سنگین (XXS) تقسیم کرد. 

وزن لوله های مانیسمان بستگی به طول و ضخامت و قطر دارد. قطر لوله های مانیسمان به طور حدودی بین 1.2 تا 36 میلی متر بوده و طول لوله های مانیسمان در دو اندازه 6 و 12 متری است. رایج ترین لوله های مانیسمان در رده های زیر تقسیم بندی میشوند.

رده 20 لوله های مانیسمان سایزی بین 1 تا 12 اینچ و بازه ضخامتی بین 2 تا 6 میلی متر دارند.

رده 40 لوله های مانیسمان مانند رده 20 سایزی بین 1 تا 12 اینچ اما با بازه ضخامت 2 تا 10 میلی متر دارند.

رده 60 لوله های مانیسمان سایزی بین 8 تا 24 اینچ و بازه ضخامتی بالایی دارد.

رده 80 لوله های مانیسمان سایزی بین 2 تا 24 اینچ و ضخامتی در بازه 3 تا 9 میلی متر و وزنی بین 10 تا 140 کیلوگرم دارد.

رده 120 لوله های مانیسمان سایز و ضخامت سفارشی مشتری را دارد و نمیتوان محدوده خاصی برای آن در نظر گرفت. در ضخامت بالا وزن این محصول تا حدود 700 کیلوگرم میرسد.

در ادامه با سفیران آهن همراه باشید تا با هم به بررسی روش تولید لوله مانیسمان بپردازیم. همچنین جهت مشاوره رایگان خرید لوله و استعلام قیمت لوله مانیسمان با شماره 91001040-031 تماس بگیرید.

استاندارد و ابعاد و اندازه لوله مانیسمان

لوله مانیسمان چگونه تولید میشود؟

لوله های بدون درز مثل لوله مانیسمان روش تولید پیچیده تری نسبت به لوله های درزدار دارند. لوله های درزدار به سادگی با برش ورق های فولادی و جوشکاری لبه های ورق به یکدیگر تولید میشوند اما لوله های بدون درز توسط فرآیندی به نام اکسترود کردن (Extruding) تولید میشوند. لوله های مانیسمان و اکثر لوله های بدون درز از جنس فولاد ضد زنگ (استیل) هستند که در ادامه به مراحل تولید لوله های بدون درز (مانیسمان) میپردازیم.

مرحله اول تولید لوله مانیسمان آماده سازی شمش است. به این منظور ابتدا باید مشخص کرد که لوله مورد نیاز در چه سایز و ضخامتی نیاز است سپس به همان میزان شمش را برش میدهند.

مرحله دوم تولید شامل حرارت دادن شمش برش خورده توسط کوره های قوسی است. فرآیند حرارت دهی باید تا زمانی انجام شود که شمش حالت پذیر شده و امکان شکل دهی آن وجود داشته باشد.

مرحله سوم تولید شامل شکل دهی شمش حالت پذیر توسط سنبه کاری چرخشی است تا به شکل یک لوله درآید. در این مرحله شمش شکل لوله را به خود گرفته اما هنوز آماده بسته بندی نیست.

مرحله چهارم آخرین مرحله تولید لوله مانیسمان بوده که شامل تاب گیری و تنظیم سر و ته لوله است تا به شکل یکسان و قابل عرضه به بازار تبدیل شود. سپس لوله تولید شده را مورد بازرسی کیفی قرار داده و بسته بندی شده و به سمت انبار یا مشتری ارسال میشود. 

جهت اطلاع از قیمت انواع لوله های فولادی درزدار و بدون درز میتوانید با شماره 91001040-031 تماس بگیرید. در ادامه مطلب به بررسی کاربرد ها و رایج ترین موارد استفاده از لوله های مانیسمان خواهیم پرداخت. با سفیران آهن همراه باشید.

روش تولید لوله مانیسمان

لوله مانیسمان چه کاربردی دارد؟

لوله های مانیسمان مقاومت بسیار بالاتری در برابر هر گونه ضربه، آسیب، خوردگی و نیرو های خارجی دارند که به علت روش تولید و جنس فولاد ضد زنگ (استیل) بوده و همین علت سبب شده تا بیشترین استفاده از لوله های مانیسمان در مواردی باشد که نحوه اتصال لوله دشوار بوده و نیاز به اطمینان بیشتری بر مقاومت و پایداری لوله در طول زمان باشد. همچنین مواردی که ماده مورد انتقال در لوله ارزشمند بوده و یا در صورت نشتی خطر آفرین میشود از لوله های مانیسمان استفاده میشود.

 از رایج ترین موارد استفاده از لوله های مانیسمان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• خطوط انتقال گاز بین شهری و درون شهری و لوله کشی گاز در صنایع تولیدی، پتروشیمی و پالایشگاه ها.

• در فرآیند استخراج نفت و خطوط انتقال نفت و سیالات به نیروگاه، پالایشگاه و دیگر صنایع مربوطه.

• عایق کردن کابل های فشار قوی بین شهری و در نیروگاه معمولا توسط لوله های مانیسمان با ضخامت کمتر صورت میگیرد. همچنین در ساخت برج های خطوط انتقال و دکل های برق استفاده میشود.

• در صنایع تولیدی مواد غذایی و مواد دارویی از لوله مانیسمان در خطوط تولید استفاده میشود.

• در انتقال آب جهت آبرسانی زمین های زراعی و کشاورزی، باغ ها و تاسیسات گاهی از لوله های مانیسمان استفاده میشود.

• در بخشی موارد در ساخت سازه ها و اسکلت های فولادی از لوله های مانیسمان به علت استحکام بالا استفاده میشود.

کاربرد ها و موارد استفاده از لوله مانیسمان

جمع بندی

در این مطلب شما را با روش تولید لوله مانیسمان آشنا کردیم و به بررسی ویژگی ها و کاربرد های لوله های مانیسمان در صنایع مختلف پرداختیم. قبل از خرید هر نوع لوله مانیسمان یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب لوله مانیسمان یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید لوله مانیسمان انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص روش تولید و ویژگی های لوله مانیسمان افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

کاربرد انواع لوله داربست جدول اشتال انواع لوله فولادی لوله اسپیرال چه کاربرد و ویژگی هایی دارد؟ راهنمای خرید لوله گازی + نکات مهم
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا