لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

نکات مهم در خرید نبشی

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۲/۳
تعداد بازدید ۴۸ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۸ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

نبشی جز محصولات فولادی پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی، قاب های فلزی، خرپا و ستون ها است که به شکل حرف انگلیسی L است. در صورتی که در پروژه خود نیاز به نبشی دارید بهتر است از مهمترین نکاتی که باید قبل و بعد از خرید نبشی به آنها توجه داشته باشید قافل نشوید. در این مطلب از سفیران آهن شما را با مهمترین نکات قبل و بعد از خرید نبشی آشنا میکنیم تا شما عزیزان با در نظر گرفتن موارد و نکات مهم خریدی بهینه و مطمئن داشته باشید. شما میتوانید جهت استعلام قیمت انواع نبشی و قیمت آهن آلات و مشاوره رایگان خرید با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

مهمترین نکات در خرید نبشی

مهمترین نکات قبل از خرید نبشی 

مهمترین بخش در خرید محصولات فولادی مرحله پیش از خرید است. تشخیص صحیح نیازمندی از مهمترین مواردی است که تعیین میکند چه نبشی مورد نیاز شما بوده و بر اساس این تشخیص دیگر مراحل خرید به صرفه و مطمئن طی میشود. برای تشخیص نیازمندی خود به نبشی در صورت نیاز میتوانید مشورت کنید. نبشی ها بر اساس نحوه تولید به دو دسته نبشی فابریک و نبشی پرسی و بر اساس شکل ظاهری به دو دسته بال مساوی و بال نامساوی تقسیم میشوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویژگی های انواع نبشی و کاربرد هر کدام کلیک کنید.

تشخیص نوع نبشی مورد نیاز

نبشی ها بر اساس نحوه تولید به دو نوع پرسی و فابریک تقسیم میشوند که نحوه تولید نبشی در خصوصیات و کاربرد هر کدام تفاوت هایی ایجاد میکند. نبشی های فابریک مستقیما از بیلت فولادی (billet) تولید میشوند. نبشی های پرسی توسط ورق st37 تولید میشوند. به این شکل که با ایجاد یک خم در وسط ورق با زاویه 90 درجه خروجی یک نبشی بال مساوی است و در صورت ایجاد خم بدون در نظر گرفتن مرکز ورق، خروجی فرآیند یکی نبشی بال نامساوی خواهد بود.

 نبشی های فابریک فرآیند پیچیده تری داشته و قیمت بالاتری هم دارند. بر اساس شکل ظاهری ممکن است پروژه شما به نبشی که یکی از بال ها طولانی تر باشد نیاز داشته باشد که در این صورت باید نبشی بال نامساوی را تهیه کنید. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا به بررسی دیگر موارد و نکاتی که قبل از خرید نبشی باید به آن توجه کنید میپردازیم.

تشخیص نیازمندی پروژه و نوع نبشی مورد نیاز

توجه به استاندارد و تولید کننده ورق نبشی

اگر نبشی مورد نیاز شما به روش پرسی و از طریق خمکاری ورق های فولادی تولید شده باشد باید به استاندارد ورق و تولید کننده آن توجه کنید. نبشی های تولید شده از ورق فولاد مبارکه یکی از با کیفیت ترین نبشی ها در بازار آهن ایران هستند. توجه به میزان کربن در استاندارد ورق نکته مهمی است که در سختی و استحکام نبشی نقش مهمی دارد. اگر از نبشی که تهیه میکنید در مکانی مرطوب استفاده خواهید کرد بهتر است نبشی انتخابی با پوششی از جنس گالوانیزه و یا با پوشش pvc باشد تا عمر طولانی تری در برابر زنگ زدگی و خوردگی ناشی از رطوبت هوا باشد. 

تعیین ابعاد و اندازه نبشی

یکی از مواردی که بر قیمت نبشی تاثیر زیادی دارد ابعاد و اندازه و به خصوص ضخامت ورق نبشی است زیرا به طور مستقیم بر وزن بار نبشی تاثیر گذاشته و همانطور که میدانید قیمت آهن آلات بر اساس وزن آنها در واحد کیلوگرم محاسبه میشود. هر چه در تشخیص نیازمندی پروژه خود در ضخامت نبشی و حداکثر مقاومت و استحکام مورد نیاز بیشتر دقت کنید، در هزینه های اضافی خرید نبشی با ضخامت بیشتر از نیاز پروژه خود صرفه جویی کرده اید.

استعلام قیمت نبشی و تشخیص واسطه ها

کارگاه های تولیدی کوچک و بزرگ زیادی در کشور وجود دارند که ورق های فولادی مختلفی را از کارخانه های کشور تهیه کرده و با استفاده از دستگاه های خمکاری ورق اقدام به تولید انواع نبشی های بال مساوی و نامساوی با ضخامت های مختلف میکنند. برای یک خرید به صرفه و بهینه باید استعلام قیمت را تا جای امکان بدون واسطه انجام داد و سپس با مقایسه قیمت شرکت ها و تولیدی های مختلف، بر اساس جنس و ضخامت نبشی مورد نیاز اقدام به خرید از بهترین تولیدی یا بازرگانی مورد نظر کرد. در ادامه مطلب به بررسی هزینه های جانبی و اهمیت تضمین کیفیت در خرید نبشی خواهیم پرداخت. تا انتهای مطلب با سفیران آهن همراه باشید.

اهمیت استاندارد و ضخامت و قیمت نهایی در خرید نبشی

بررسی هزینه انتقال بار 

هزینه انتقال بار شرکت های باربری بر اساس نحوه ارائه خدمات و تعرفه ها، با یکدیگر متفاوت هستند. برای داشتن یک خرید به صرفه و مطمئن بهتر است انتقال بار توسط باربری با هزینه پایین تر انجام شود. قبل از نهایی کردن خرید خود و سفارش و پرداخت مبلغ پیش فاکتور، از طریق ارتباط با فروشنده میتوان به صورت یک بازه قیمتی از این هزینه ها مطلع شد و با دانستن این موارد انتخاب نهایی را انجام داد.

نکته دیگری که در این خصوص باید به آن توجه شود زمان رسیدن بار به دست شما است. هر چه بار زودتر به دست شما برسد و هزینه انتقال پایین تر باشد و گواهی تضمین سلامت کالا حین انتقال بدون ضربه باشد، خرید شما بیشتر به سمت یک خرید ایده آل و به صرفه خواهد رفت.

گواهی تضمین کیفیت نبشی

یکی از مواردی که در هنگام انتخاب مجموعه و یا واسطه باید به آن دقت کرد گواهی تضمین کیفیت و سلامت نبشی از لحاظ ساختاری و ظاهری است. مجموعه ای که شما انتخاب میکنید تا خرید نبشی خود را به واسطه از آن ها انجام دهید بهتر است که تضمین کیفیت و اصالت محصول را به شما بدهند و گواهی تحت عنوان نداشتن عیوب و ایرادات ظاهری و همچنین عدم وجود ضربه، کجی یا خمیدگی و ایرادات ساختاری نبشی را به شما بدهند. در ادامه مطلب به سفیران آهن همراه باشید تا با هم به بررسی نکات مهمی که پس از خرید و بعد از رسیدن بار نبشی باید به آن توجه کرد بپردازیم.

اهمیت تضمین کیفیت و هزینه انتقال بار در خرید نبشی

پس از خرید نبشی چه نکاتی را بررسی کنیم؟

پس از تکمیل مراحل خرید و هنگامی که نبشی مورد نظر به دست شما رسید، باید ابتدا از نبشی که خریداری کرده اید و خصوصیاتی که در خرید نبشی مورد توجه و نیاز شما بوده توجه کنید. اولین موردی که باید به آن توجه شود نوع نبشی است که باید با سفارش شما کاملا مطابقت داشته باشد. استاندارد ورق نبشی و ضخامت آن مورد مهم دیگری است که باید بررسی شود.

وزن بار نبشی باید با مقداری که سفارش داده اید به صورت حدودی برابر باشد. اگر محصول خود را از شرکت ها و تولید کنندگان بزرگ تهیه کرده اید، علامت و برند خود را با علائم اختصاری مخصوص خود بر روی قسمتی از ورق نبشی تولیدی خود چاپ یا حک میکنند اما در صورت خرید از مجموعه های تولیدی کوچک روش خاصی جز آزمون و خطای نبشی و تست مقاومت و پلاک برای اعتبار سنجی اصالت و تطبیق سازنده وجود ندارد.

نگهداری صحیح از نبشی پس از خرید 

پس از آن که از وزن بار، ضخامت و نوع نبشی، برند و استاندارد آن اطمینان حاصل کردید، باید در جهت حفظ و نگهداری از نبشی، تا زمانی که بخواهید از آن در پروژه خود استفاده کنید، یکسری موارد را در جهت نگهداری از نبشی رعایت کنید که در زیر برخی از مهمترین این موارد آمده است:

• انبار و یا مکانی که قصد نگهداری از نبشی را در آن دارید باید خشک و بدون رطوبت باشد و تا حد امکان نبشی ها با خاک، روغن یا موارد خورنده تماس مستقیم نداشته باشند.

• سعی کنید نبشی ها را بدون نظم انبار نکنید و در صورتی که نبشی های خریداری شده در سایز، ضخامت، استاندارد یا با هم متفاوت هستند به صورت جداگانه با برچسب دسته بندی شوند.

• بهتر است نبشی در معرض نور مستقیم خورشید نباشد همچنین بهتر است یک پوشش از جنس برزنت بر روی سطح نبشی باشد تا از تماس با مواد خورنده و مضر و همچنین رطوبت به سطح نبشی جلوگیری کند.

مهمترین نکاتی که باید بعد از خرید به آنها توجه کرد

جمع بندی

در این مقاله به بررسی مهمترین نکات قبل و بعد از خرید نبشی پرداختیم تا شما عزیزان با در نظر گرفتن این موارد خریدی بهینه و مناسب داشته باشید. قبل از خرید نبشی یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب نبشی یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید نبشی انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص خرید نبشی افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

جدول اشتال نبشی قیمت نبشی به چه عواملی بستگی دارد؟ نبشی چیست و چگونه تولید میشود؟
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا