لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

قیمت نبشی به چه عواملی بستگی دارد؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۰/۸
تعداد بازدید ۴۸ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ١۲ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

نبشی یکی از مهم‌ترین فلزاتی است که در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. قیمت نبشی تحت تأثیر متغیرهای مختلفی قرار می‌گیرد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم. نبشی ها به طور کلی به شکل L شباهت زیادی دارند. نبشی ها در دو نوع بال مساوی و بال نا مساوی، در طراحی ساختمان و بخش های حاشیه و کناره های سازه ها، امور زیبایی ساختمان، تولید سازه های بتنی و فلزی و بدنه ماشین آلات صنعتی و همچنین در ساخت دکل ها و قاب های فلزی با اندازه های متفاوت، در ساخت خرپا، ستون ها و بخش هایی از دستگاه های باربری کاربرد دارند. برای اطلاع از انواع نبشی و کاربرد هرکدام به همراه روش های تولید نبشی مقاله نبشی چیست و چگونه تولید میشود؟ را مطالعه کنید. در ادامه به مهمترین عوامل موثر بر قیمت انواع نبشی در بازار آهن می‌پردازیم.

قیمت نبشی به چه عواملی بستگی دارد

تاثیر قیمت مواد اولیه بر قیمت نبشی

قیمت مواد اولیه لازم برای تولید نبشی تاثیر بسیار زیادی بر قیمت نهایی نبشی دارد زیرا با افزایش قیمت مواد اولیه، کارخانه های تولید کننده نبشی با قیمت بالاتری مواد اولیه را تهیه میکنند و قطعا در نهایت نبشی را با قیمت بالاتری به فروش میگذارند. مواد اولیه اصلی برای تولید انواع نبشی بستگی به نحوه تولید، شمش فولادی بیلت (Billet) یا ورق آهنی با آلیاژ های گوناگون است.

قیمت شمش فولادی

قیمت شمش فولادی بیلت برای آن دسته از نبشی هایی که به روش فابریک تولید میشوند تاثیر دارد. قیمت شمش های فولادی خود به عوامل دیگری وابسته هستند. برای اطلاع از انواع شمش های فولادی و عوامل موثر بر قیمت انواع شمش میتوانید مقاله شمش فولادی چیست و چه قیمتی دارد؟ را مطالعه کنید.

قیمت ورق فولادی

قیمت ورق فولادی بیلت برای آن دسته از نبشی هایی که به روش پرسی تولید میشوند تاثیر دارد. قیمت ورق های فولادی خود به عوامل دیگری وابسته هستند. از مهمترین ورق هایی که برای تولید نبشی به کار میرورد ورق سیاه است. برای اطلاع از عوامل موثر بر قیمت ورق سیاه میتوانید مقاله عوامل مؤثر بر قیمت ورق سیاه را مطالعه کنید.

تاثیر قیمت مواد اولیه بر قیمت نبشی

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا از عواملی است که در تعیین قیمت هر چیزی در بازار موثر است و حتی میتوان گفت اهمیت عرضه و تقاضا در تعیین قیمت انواع نبشی به حدی است که دیگر عوامل موثر بر قیمت نبشی، از طریق اثرگذاری روی میزان عرضه و تقاضا، روی قیمت انواع نبشی تاثیر میگذارند. صادرات و واردات نبشی میتواند مثال خوبی بر این موضوع باشد. به بیان ساده تر هنگامی که صادرات نبشی افزایش یابد، میزان عرضه نبشی در بازار داخلی کم شده و هنگامی که مقدار نبشی کمتری برای عرضه در بازار باشد، نبشی با قیمت بالاتری به فروش میرسد زیرا ارزشمندتر است.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل تأثیر بر قیمت نهایی کالا دارد. همانطور که می‌دانید، قیمت حمل و نقل بستگی به فاصله، وزن کالاها و نوع حمل و نقل دارد. هزینه حمل و نقل در داخل کشور برای انتقال نبشی آنقدر در تعیین قیمت موثر نیست که از آن بتوان به عنوان عامل مهمی یاد کرد اما بخشی از هزینه حمل و نقل که میتواند مهم باشد مربوط به صادرات نبشی و مسافت های طولانی است که در آن شرایط حتی جفرافیا و آب و هوای محل انتقال نیز در قیمت نبشی تاثیر گذار هستند.

تاثیر عرضه و تقاضا بر قیمت انواع نبشی

قیمت نبشی و نوسانات ارز و بورس

نوسانات قیمت دلار و شاخص بورس از جنبه های گوناگونی بر روی قیمت نبشی تاثیر میگذارد. اولین و سریع ترین تاثیری که این نوسانات بر قیمت نبشی میگذارد را میتوان جنبه روانی آن دانست که بر روی فعالان بازار فولاد اثر گذاشته و باعث تغیراتی در خرید و فروش نبشی توسط این افراد می‌شود. مورد تاثیر روان شناختی این نوسانات، کاملا بستگی به استراتژی افرادی دارد که در بازار فولاد فعال هستند و نوسانات نرخ ارز و شاخص بورس، تاثیر مهمی بر تصمیم این افراد به خرید یا فروش عمده نبشی دارد.

قیمت‌های رقابتی

تغییرات قیمت‌ های رقابتی، قیمت نهایی کالا را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر قیمت رقابتی برای نبشی مشابهی که به فروش می‌رسد، کاهش یابد، قیمت نهایی نبشی نیز کاهش یافته و بالعکس.

مقدار توانایی تولید 

مقدار توانایی تولید همچنین بر روی قیمت تأثیرگذار است. برای مثال، اگر تقاضا برای نبشی بیشتر از توانایی تولید است، قیمت محصول ممکن است به دلیل خواستاری بیشتر و موجودی کم‌تر، افزایش یابد.

قیمت نبشی و نوسانات ارز و بورس

وزن نبشی

وزن محصولات آهنی بر هزینه حمل و نقل و قیمت آن ها تاثیر دارد. از آن جا که هر محصولی را در بازار آهن بر اساس وزن و واحد کیلوگرم خرید و فروش میکنند، وزن نبشی تاثیری زیادی بر قیمت نبشی دارد. در ادامه به بررسی عوامل تاثیر گذار بر وزن نبشی و فرمول محاسبه وزن نبشی میپردازیم.

نحوه محاسبه وزن نبشی

وزن نبشی ها بر اساس واحد کیلوگرم محاسبه میشود. عوامل موثر بر وزن نبشی شامل ضخامت و طول و انداره بال ها است که همگی بر حسب متر هستند. برای محاسبه وزن نبشی میتوانید از فرمول زیر استفاده کنید:

ضخامت نبشی (متر) × طول نبشی (متر) × اندازه بال ها (متر) × ۷۸۵۰ × ۲ = وزن نبشی (کیلوگرم)

قیمت انواع نبشی

قیمت انواع نبشی بر اساس نوع، وزن، طول و آلیاژ متفاوت است و دیگر عواملی مثل قیمت دلار، قیمت سنگ آهن، فرآیند تولید، عرضه و تقاضا بازار نبشی و صادرات و واردات در قیمت روز نبشی موثر هستند. نبشی های فابریک به علت فرآیند تولید پیچیده تر، قیمت بالاتری نسبت به نبشی های پرسی دارند. شما میتوانید برای مشاهده قیمت انواع نبشی از همه کارخانه ها با ابعاد و اندازه های مختلف وارد صفحه قیمت نبشی شوید و یا با شماره 031-91001040 از شرکت سفیران آهن تماس حاصل فرمایید.

نتیجه گیری

با توجه به موارد بیان شده، می‌توان نتیجه گرفت که قیمت نهایی نبشی به عوامل متعددی از جمله مقدار توانایی تولید، تقاضا و عرضه، قیمت مواد اولیه، نوسانات نرخ ارز و شاخص بورس، تعرفه حمل و نقل و وزن کلی بار نبشی بستگی دارد.

قیمت انواع نبشی

جمع بندی

در این مطلب مهمترین عوامل موثر بر قیمت انواع نبشی بررسی شد. قبل از خرید نبشی یا هرگونه مقطع فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب نبشی یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید نبشی انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص عوامل موثر بر قیمت انواع نبشی هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

نبشی چیست و چگونه تولید میشود؟
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا