لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

سیم مفتول چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١١/١۴
تعداد بازدید ۵١ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ١۰ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

سیم مفتول از محصولات فلزی رایج و پر استفاده در صنایع مختلف است. سیم مفتول انواع مختلفی دارد که بر اساس آلیاژ، ساختار و کاربرد به دسته بندی های مختلفی تقسیم میشود. از انواع پر استفاده سیم مفتول میتوان به مفتولی خاردار، مفتولی توری و فنس و سیم مفتولی pvc اشاره کرد. انواع سیم مفتولی در تولید سیم خاردار و توری و فنس استفاده و کاربرد زیادی در صنایع گوناگون پیدا کرده اند. در این مطلب به بررسی انواع سیم مفتولی به همراه کاربرد و ویژگی های هر کدام پرداخته میشود. تا انتهای مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا شما را با ویژگی ها و موارد پر استفاده رایج ترین سیم مفتول های موجود در بازار آهن آشنا کنیم. شما میتوانید جهت استعلام قیمت انواع سیم مفتول و قیمت آهن آلات با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

سیم مفتول چیست و چه کاربردی دارد

سیم مفتول چیست؟

سیم مفتول یک سیم تک رشته ای است که بر اساس کاربردی که دارد در اندازه ها و آلیاژ های مختلفی تولید میشود. سیم مفتول را با نام آرماتور هم میشناسند. انواع سیم مفتول توسط بیلت فولادی تولید میشوند. عموما سیم مفتول به صورت کلاف بندی شده در بازار ارائه میشود زیرا پس از عملیات نورد، سیم مفتول به صورت کلاف بسته بندی می شود همچنین به همین دلیل وزن سیم مفتول را به حسب کلاف سیم مفتول بر حسب کیلوگرم بیان میشود. از انواع پر استفاده سیم مفتول میتوان به سیم مفتول توری، حصاری، سیم خاردار و سیم آرماتور اشاره کرد. در ادامه به انواع رایج و پر استفاده سیم مفتولی در صنایع مهم خواهیم پرداخت. با سفیران آهن همراه باشید.

انواع سیم مفتول را بشناسید

سیم مفتول بر حسب کاربرد های مختلف و استفاده های گوناگون، انواع مختلفی دارد و نیاز صنایع مختلف باعث شده تا انواع گوناگونی از سیم مفتول تولید و در بازار عرضه شود. انواع سیم مفتول بر اساس آلیاژ و مواد تشکیل دهنده شامل سیم مفتول گالوانیزه، استیل، مسی و سیاه هستند. در ادامه به بررسی انواع سیم مفتول بر اساس ساختار و شکل ظاهری هر کدام پرداخته میشود. شما میتوانید جهت استعلام قیمت سیم مفتولی و مشاوره خرید آهن آلات با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید. 

آشنایی با انواع سیم مفتول

سیم مفتول خاردار چیست و کجا استفاده میشود؟

سیم مفتولی خاردار بیشتر با نام سیم خاردار شناخته میشود. سیم خاردار یکی از مولفه های ایجاد امنیت بوده که با قیمت ارزان و انواع مختلف در قطر و فاصله و طول خارها موجود است. از سیم خاردار بیشتر بر روی حصار ها، نرده ها و دیوار ها استفاده میشود. انواع سیم خاردار بر اساس شکل ظاهری به سیم خاردار حلقوی و سیم خاردار خطی تقسیم میشوند. از آنجا که سیم خاردار به عنوان یک ابزار حفاظتی استفاده میشود، باید در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم باشد به همین دلیل در تولید سیم خاردار از پوششی از جنس گالوانیزه بر روی سطح سیم استفاده میشود تا در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی، مقاوم باشد.

سیم خاردار حلقوی 

سیم خاردار حلقوی به علت داشتن آلیاژی متشکل از فولاد سخت گالوانیزه و فنر، مقاومت کششی بیشتری داشته و معمولا قیمت بالاتر و کیفیت بالاتری نسبت به سیم خاردار خطی دارد و در قطر حدودی 2.5 میلی متر تولید میشود و بیشتر استفاده از آن در پادگان ها و مراکز نظامی است. علت نامگذاری حلقوی بر روی این سیم خاردار به علت شکل ظاهری دایره مانند و حلقوی آن است. برای مشاهده قیمت سیم خاردار کلیک کنید.

سیم خاردار چیست و کجا استفاده میشود

سیم خاردار خطی 

سیم خاردار خطی با قیمت پایین تر، ساختار ساده تر، کاربرد های بیشتری در مناطق حفاظتی، ساختمان های نیمه کاره، اطراف باغ ها و زمین های کشاورزی، مناطق ممنوع صنعتی دارد. از مهمترین ویژگی های سیم خاردار خطی میتوان به قابلیت نصب و بازکردن راحت و سریع و همچنین انعطاف‌پذیری بسیار بالا اشاره کرد. توجه داشته باشید که فاصله خار های سیم خاردار خطی کمتر از سیم خاردار حلقوی است. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا با هم به بررسی دیگر انواع سیم مفتول و کاربرد هر کدام بپردازیم.

مفتولی توری چیست و چه کاربردی دارد؟

سیم مفتول توری را با نام مش مفتولی یا توری مفتولی میشناسند. توری های مفتولی در شکل ها و اندازه های مختلفی با استفاده از سیم مفتولی تولید میشوند. از رایج ترین انواع توری میتوان به توری حصاری، توری مرغی و توری گابیون اشاره کرد. روش های مختلفی برای تولید توری با استفاده از سیم مفتول وجود دارد اما رایج ترین روش های تولید انواع توری، روش بافتن و روش جوش دادن است. 

توری حصاری چه کاربردی دارد؟

توری حصاری یا فنس، دارای شبکه هایی با شکل لوزی بوده و سیم مفتول های تشکیل دهنده این توری، با قلاب شدن به یکدیگر به صورت عمودی به هم بافته شده اند. بیشترین کاربرد توری حصاری همانطور که از نامش مشخص است در حصار کشی زمین ها و محوطه های کشاورزی، ساختمانی و قسمت بندی های صنعتی و کارگاهی استفاده میشود. قطر سیم مفتول های استفاده شده در توری های فنس بین بازه 2 تا 3 میلی متر است. تا انتهای مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا به بررسی دیگر انواع مفتولی و ویژگی و کاربرد هر کدام بپردازیم.

مفتولی توری چیست - توری حصاری چه کاربردی دارد

توری گابیون چه تفاوتی با توری مرغی دارد؟

توری گابیون و توری مرغی شباهت زیادی با یکدیگر دارند و تفاوت تنها در شکل شبکه توری است. توری های مرغی شبکه ای به شکل شش ضلعی داشته و برای ساخت قفس های نگهداری حیوانات به کار میروند. علت نامگذاری توری مرغی به دلیل استفاده زیاد از این توری برای قفس های نگهداری در مرغداری ها است. توری گابیون دارای سیم مفتول ضخیم تر نسبت به توری مرغی بوده و شبکه های توری گابیون به شکل شش ضلعی بوده اما با این تفاوت که نوع بافت چشمه ها با سه دور تابیده شدن دو مفتول به دور هم ایجاد میشود. از توری گابیون در محصور کردن سنگ چین های دیوار استفاده میکنند که به همین دلیل به آن توری سنگی میگویند.

سیم مفتول PVC چیست و چه کاربردی دارد؟

سیم مفتولpvc به سیم هادی مفتولی که برای انتقال انرژی الکتریکی در برق کشی های صنعتی به کار میرود و معمولا به صورت تک رشته بوده و دارای پوششی از جنس pvc به منظور عایق سازی است گفته میشود. سیم مفتول pvc به دلیل کاربردی که در هدایت انرژی الکتریکی دارد از جنس مس ساخته میشود و قابلت حالت پذیری و انعطاف بالایی دارد. روکش pvc سیم مفتول دارای رنگ بندی های مختلفی بوده و بستگی به قطر سیم (بین 0.5 میلی متر تا 4 میلی متر) دارای ضخامتی بین 0.3 میلی متر تا 1 میلی متر می‌باشد.

از مهم ترین ویژگی های سیم مفتول pvc میتوان به مقاومت در برابر زنگ زدگی و باران های اسیدی، مقاومت پوشش pvc در برابر اشعه های خورشیدی، داشتن رنگبندی های مختلف پوشش pvc برای نظم بندی و استفاده در قسمت های مختلف اشاره کرد. فولاد بکار رفته در این نوع مفتول، فولاد کم‌ کربن است و در کنار انعطاف بالایی که در بافته شدن و تابیدن دارد، در برابر خوردگی و آسیب دیدگی مقاومت بالایی دارد. برای مشاهده قیمت سیم مفتول PVC با شماره 91001040-031 تماس بگیرید.

سیم مفتول PVC

جمع بندی

در این مطلب به بررسی انواع سیم مفتولی به همراه کاربرد و ویژگی های هر کدام پرداختیم که از مهمترین مفتولی ها میتوان به سیم خاردار و انواع مفتولی توری و مفتولی آرماتور اشاره کرد. قبل از خرید هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب مقاطع فولادی مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت محصولات فولادی و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص انواع سیم مفتول و کاربرد هر کدام افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

سیم خاردار چیست و انواع آن کدامند؟
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا