لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

آشنایی با انواع تیرحصار و کاربرد هر کدام

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۲/۲
تعداد بازدید ۵۰ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۷ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

تیرحصار برای نگه داشتن فنس یا توری حصاری در محصور کردن یک محیط استفاده میشود. مناطق حفاظتی، کشاورزی، باغ و زمین های با مالکیت شخصی و منطقه های نظامی همگی برای جلوگیری از نفوذ و ورود غیرمجاز از تیرحصار برای نگه داشتن فنس استفاده میکنند. تا انتهای این مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا شما را با انواع تیرحصار و کاربرد هر کدام آشنا کنیم. شما میتوانید جهت استعلام قیمت انواع تیرحصار و قیمت آهن آلات با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

انواع تیرحصار و کاربرد هر کدام

انواع تیرحصار را بشناسید

تیرحصار های مختلفی برای کاربرد ها و موارد استفاده گوناگون تولید شده اند. تیرحصار یا پایه فنس وسیله ای برای محکم نگه داشتن انواع توری و فنس و سیم خاردار است که در حصار کشی زمین ها، باغ ها و محوطه های کشاورزی، ساختمانی و قسمت بندی های صنعتی و کارگاهی و مناطق نظامی استفاده میشود. تیرحصار های فولادی، بتنی و چوبی از متداول ترین تیرحصار های مورد استفاده هستند و هر کدام مزایا و معایبی دارند که در ادامه مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت. تیرحصار های فلزی و فولادی به سه دسته تیرحصار ساده، تیرحصار یک سر خم و تیرحصار دو سر خم تقسیم میشوند که تفاوت آنها در قسمت بالای تیر فلزی است.

تیرحصار بتنی

تیرحصار بتنی همانطور که از نامش مشخص است از بتن تولید شده و از دیگر انواع پایه فنس سنگین تر بوده و وزن به مراتب بالاتری دارد. به علاوه در برابر آب و هوای مرطوب مقاومت بیشتری داشته و قیمت پایین تری دارد. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از تیرحصار های بتنی به دلیل وزن بیشتر آن است زیرا احتمال دزدیده شدن کمتری دارد.

تیرحصار چوبی

تیر حصار چوبی از قدیمی ترین نوع پایه های مورد استفاده برای فنس و سیم خاردار است اما به علت جنس چوبی که دارد معایبی مثل آسیب پذیری بالا و عمر و دوام کمتر دارد. بسیاری به علت زیبایی حصار کشی با پایه حصار چوبی از آن استفاده میکنند. جنس تیرحصار های چوبی معمولا از چوب درخت کاج هستند و بیشتر در حصار کشی اطراف باغ ها و زمین های کشاورزی و زراعی استفاده میشود. در ادامه مطلب به بررسی انواع تیرحصار های فلزی میپردازیم. با سفیران آهن همراه باشید.

تیر حصار چوبی چه کاربردی دارد

تیرحصار های فلزی

تیرحصار های فلزی و فولادی از نبشی، انواع قوطی و پروفیل ساخته میشوند و معمولا از جنس لوله های سیاه داربستی یا پروفیل های گالوانیزه هستند که تیرحصار های گالوانیزه به علت زیبایی و به خصوص مقاومت بالاتر در برابر خوردگی و زنگ زدگی ناشی از رطوبت هوا، قیمت و کاربرد بیشتری دارند. پایه حصار های از جنس مفتول سیاه یا ورق سیاه قیمت پایین تری داشته و در صورتی که روکشی از جنس pvc بر سطح خود داشته باشند طول عمر زیاد تری دارند. یکی از عوامل موثر بر قیمت تیرحصار هایی که از جنس مفتول یا ورق سیاه هستند قیمت ورق سیاه است. برای اطلاع از عوامل موثر بر قیمت ورق سیاه کلیک کنید.

تیرحصار های فلزی با توجه به نیاز اغلب مشتری های بازار فنس و حصار، به صورت یک سر خم (تک شاخه) یا دو سر خم (دو شاخه) یا به صورت ساده تولید و به بازار عرضه میشوند. دیگر انواع تیرحصار های فلزی میتوانند تولید شده از جنس گالوانیزه گرم یا سرد، پروفیل و نبشی های ضایعاتی یا لوله های سیاه رنگ شده یا با پوشش pvc باشند که بستگی به قیمت و مورد استفاده انتخاب و خریداری میشوند. یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از تیرحصار های فلزی، مقاومت بالای آنها دربرابر حرارت است که اگر با پوشش گالوانیزه یا pvc باشد در برابر زنگ زدگی و خوردگی هم مقاومت بالایی دارد.  

تیرحصار های فلزی بستگی به این که مشتری قصد استفاده از سیم خاردار را داشته باشد یا نه، به صورت تیرحصار های ساده، یک سر خم و دو سر خم تولید میشوند. اگر قصد استفاده از سیم خاردار ندارید و فقط برای حصارکشی نیاز به پایه حصار دارید بهتر است نوع ساده تیرحصار را تهیه کنید. اما اگر قصد استفاده از سیم خاردار را در کنار حصار کشی دارید، از تیرحصار های یک سر خم برای سیم خاردار های سوزنی و از تیرحصار های دو سر خم برای سیم خاردار های تبری استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با انواع سیم خاردار و کاربرد هر کدام کلیک کنید. تا انتهای مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا با هم به بررسی انواع تیرحصار فلزی و ساختار و کاربرد هر کدام بپردازیم. 

انواع تیرحصار های فلزی چه ویژگی هایی دارند

تیرحصار ساده

از تیرحصار فلزی ساده بیشتر برای جداسازی و بخش بندی قسمت های زمین های صنعتی و در حال ساخت، محوطه های کارگاهی و تعیین قسمت مسیر های جاده ای در منطقه های گسترده و هم سطح استفاده میشود. بخشی از تیرحصار های ساده برای حصار های کوتاه در اطراف ویلا ها و زمین های ورزشی کوچک و قسمت های تمرینی در رشته های ورزشی و قسمت های مختلف پرورشگاه حیوانات کوچک مورد استفاده قرار میگیرند. جهت اطلاع از قیمت تیرحصار ساده با شماره 91001040-031 از سفیران آهن تماس بگیرید.

تیرحصار یک سر خم

تیرحصار های یک سر خم را معمولا به شکلی استفاده میکنند که قسمت خم بالای تیر فلزی به سمت خارج از محوطه حصار کشی باشد. میتوان توری یا فنس مورد نظر را با عرض بالاتر تهیه کرد تا هنگام فنس و حصار کشی، توری تا قسمت بالای تیرحصار که خم است کشیده شود و قدرت جلوگیری از نفوذ را افزایش دهد. از قسمت خم تیر رو به بالا که به سمت خارج از منطقه است میتوان از چندین ردیف سیم خاردار سوزنی جهت افزایش جلوگیری از نفوذ استفاده کرد. جهت اطلاع از قیمت تیرحصار یک سر خم با شماره 91001040-031 از سفیران آهن تماس بگیرید.

سیم خاردار سوزنی تشکیل شده از یک مفتول و یا دو مفتول پیچیده شده به یکدیگر است که با فاصله های مشخص خار هایی بر روی آن قرار دارد. خار های سیم خاردار سوزنی تشکیل شده از یک یا دو رشته مفتول که با 3 تا 4 دور پیچش عرضی به دور سطح مقطع مفتول سیم خاردار پیچیده شده و با داشتن نوک های تیز باعث جلوگیری از ورود غیرمجاز به محوطه مورد نظر میشود. سیم خاردار های سوزنی دو مفتولی مقاومت بالاتری در برابر ضربه، نفوذ داشته و در یک مقیاس مشخص وزن بالاتری هم دارند. استفاده از سیم خاردار سوزنی دو مفتولی در امتداد خط حصار کشی بر بالای تیر حصار بسیار رایج است.  

تیرحصار یک سر خم چه ساختار و کاربردی دارد

تیرحصار دو سرخم

تیر حصار های دو سر خم را معمولا برای مناطقی استفاده میکنند که قصد جلوگیری از ورود و خروج ناخواسته باشد. تیر حصار های دو سر خم امنیت بالاتری را فراهم میکنند و معمولا از سیم خاردار سوزنی به شکل چند ردیف در بالای هر قسمت خم حصار کشیده میشود. میتوان توری یا فنس مورد نظر را با عرض بالاتر و با طول دو برابر خط حصار کشی شده به صورت رفت و برگشتی تهیه کرد تا هنگام فنس و حصار کشی، توری نه تنها دو قسمت بالای تیرحصار که خم است کشیده شود و قدرت ممانعت از عبور را افزایش دهد بلکه به صورت دولایه و رفت و برگشتی باشد. جهت اطلاع از قیمت تیرحصار دو سر خم با شماره 91001040-031 از سفیران آهن تماس بگیرید.  

در اکثر مواقع برای جلوگیری از نفوذ به محوطه مورد نظر از سیم خاردار تبری بر بالای قسمت جدا شدن دو سر خم تیرحصار، استفاده میشود. سیم خاردار تبری تشکیل شده از یک رشته مفتول با قطر حدودی 3 میلی متر با پوشش گالوانیزه است که تیغه هایی از جنس گالوانیزه به شکل تبر برابر با هم در دو طرف مفتول پرس شده اند. شکل ظاهری و پیشفرض سیم خاردار تبری به صورت کلاف بوده و حلقوی است. سیم خاردار های تبری از جدیدترین نوع سیم خاردار بوده که مقاومت بالایی در برابر نفوذ، زنگ زدگی و خوردگی دارد و معمولا در مراکز نظامی و مناطق با حفاظت ویژه استفاده میشود.

بررسی کاربرد و ویژگی های تیرحصار دو سر خم

جمع بندی

در این مقاله ما شما را با انواع تیرحصار و کاربرد هر یک آشنا کردیم. قبل از خرید توری و تیرحصار یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب تیرحصار مورد نظر خود، آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید تیرحصار فلزی انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص کاربرد انواع تیرحصار افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

انواع سیم مفتول چگونه تولید میشوند؟ فنس و توری چگونه تولید میشوند؟ سیم خاردار چیست و انواع آن کدامند؟ سیم مفتول چیست و چه کاربردی دارد؟
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا