لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

سیم خاردار چیست و انواع آن کدامند؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١١/۲۵
تعداد بازدید ۵۵ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۸ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

سیم خاردار یکی از مولفه های ایجاد امنیت بوده که با قیمت ارزان و انواع مختلف در قطر و فاصله و طول مختلف خارها موجود است. از سیم خاردار بیشتر بر روی حصار ها، نرده ها و دیوار ها استفاده میشود. انواع سیم خاردار بر اساس شکل ظاهری به سیم خاردار حلقوی و سیم خاردار خطی تقسیم میشوند. از آنجا که سیم خاردار به عنوان یک ابزار حفاظتی استفاده میشود، باید در برابر زنگ زدگی و خوردگی در شرایط جغرافیایی مختلف مقاوم باشد به همین دلیل در تولید سیم خاردار از پوششی از جنس گالوانیزه و یا pvc بر سطح سیم استفاده میشود تا در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی، مقاوم باشد.

 تا انتهای مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا شما را با انواع رایج و پر استفاده سیم خاردار های موجود در بازار آهن آشنا کنیم. شما میتوانید جهت استعلام قیمت انواع سیم خاردار و همچنین قیمت آهن آلات با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

سیم خاردار چیست و انواع آن کدامند

انواع سیم خاردار را بشناسید

انواع سیم خاردار بر اساس شکل ظاهری، ساختار و آلیاژ مورد استفاده، دسته بندی میشوند. شکل ظاهری سیم خاردار ارتباط مستقیمی با شیوه استفاده کردن از آن دارد و نباید با ساختار خود سیم خاردار اشتباه گرفته شود. به طور مثال سیم خاردار دارای ساختار خطی را میتوان به شکل ظاهری دایره ای بر روی حصار ها استفاده کرد که ممکن است به شکل سیم خاردار با ساختار حلقوی به نظر آید اما فقط چینش سیم خاردار دوار بوده و ساختار خود سیم خاردار به صورت خطی است. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا با هم به بررسی انواع سیم خاردار و ویژگی ها و کاربرد هر کدام به همراه نکات مربوطه بپردازیم.

انواع سیم خاردار بر اساس ساختار

منظور از ساختار سیم خاردار، اجزای تشکیل دهنده سیم است. به عنوان مثال برخی از سیم های خاردار از دو مفتول به طور موازی و به هم تابیده شده و وجود خار هایی در فاصله های مشخص بر روی این جفت سیم تشکیل شده اند و بعضی دیگر ساختار ساده تری داشته و از یک رشته مفتول با ضخامت بالاتر و تعداد خار های بیشتری در یک طول مساوی از سیم تشکیل شده اند. انواع سیم خاردار بر اساس ساختار به دسته های زیر تقسیم میشوند:

1. سیم خاردار تبری

2. سیم خاردار سوزنی

سیم خاردار سوزنی خود به دو دسته تک مفتولی و دو مفتولی تقسیم میشود که در ادامه مطلب به طور جداگانه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت. با سفیران آهن همراه باشید. 

انواع سیم خاردار بر اساس شکل ظاهری

سیم خاردار تبری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سیم خاردار تبری را با نام سیم خاردار لیزری هم میشناسند. سیم خاردار تبری تشکیل شده از یک رشته مفتول با قطر حدودی 3 میلی متر با پوشش گالوانیزه است که تیغه هایی از جنس گالوانیزه به شکل تبر برابر با هم در دو طرف مفتول پرس شده اند. شکل ظاهری و پیشفرض سیم خاردار تبری به صورت کلاف بوده و حلقوی است. سیم خاردار های تبری از جدیدترین نوع سیم خاردار بوده که مقاومت بالایی در برابر نفوذ، زنگ زدگی و خوردگی دارد و معمولا در مراکز نظامی و مناطق با حفاظت ویژه استفاده میشود. 

سیم خاردار تبری و ویژگی ها به همراه کاربرد و شکل ظاهری

سیم خاردار سوزنی چیست و چه کاربردی دارد؟

سیم خاردار سوزنی تشکیل شده از یک مفتول و با دو مفتول پیچیده شده به بکدیگر است که با فاصله های مشخص خار هایی بر روی آن قرار دارد. خار های سیم خاردار سوزنی تشکیل شده از یک یا دو رشته مفتول که با 3 تا 4 دور پیچش عرضی به دور سطح مقطع مفتول سیم خاردار پیچیده شده و با داشتن نوک های تیز باعث جلوگیری از ورود غیرمجاز به محوطه مورد نظر میشود. سیم خاردار های سوزنی دو مفتولی مقاومت بالاتری در برابر ضربه، نفوذ داشته و در یک مقیاس مشخص وزن بالاتری هم دارند. همچنین اکثر سیم خاردار های سوزنی مورد استفاده از نوع دو مفتولی هستند. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا به بررسی سیم خاردار بر اساس شکل ظاهری مورد استفاده بپردازیم.

انواع سیم خاردار بر اساس شکل ظاهری

انواع مختلف سیم خاردار را با ساختار های مختلف را میتوان به شکل های مختلفی با چینش های متفاوت استفاده کرد. معمولا از سیم خاردار تبری به شکل دایره ای و از سیم خاردار با ساختار سوزنی به شکل خطی و ممتد بر روی حصار یا قسمت های حفاظتی استفاده میشود. اما در بعضی مواقع از سیم خاردار سوزنی به صورت دایره شکل مثل سیم خاردار تبری هم استفاده میشود که معمولا علت آن قیمت کمتر سیم خاردار سوزنی است اما علت اینگونه استفاده از سیم خاردار سوزنی این است که کارفرما قصد استفاده از سیم خاردار سوزنی با قیمت ارزان تر را به صورت دوار و شکلی شبیه به سیم خاردار تبری دارد. 

سیم خاردار سوزنی دومفتولی به شکل خطی و حلقوی

سیم خاردار دایره‌ای به سیم خاردار تبری و یا سیم خاردار سوزنی ای که به صورت دوار پیچیده شده و استفاده شود میگویند. قابل توجه است که معمولا از سیم خاردار تبری برای این منظور استفاده میکنند زیرا شکل عادی و پیشفرض سیم خاردار تبری به صورت دایره شکل بوده و برای موارد استفاده حلقوی شکل کاربرد بیشتری دارد.

سیم خاردار خطی به سیم خاردار سوزنی، از جنس گالوانیزه و ساختار تک یا دو مفتولی که به صورت موازی در امتداد تیر حصار و یا مکان مورد نظر باشد گفته میشود. تمامی ساختار های سیم های خاردار با انواع آلیاژ قابلیت استفاده به این شکل را دارند اما معمولا از سیم خاردار های سوزنی با یک یا دو رشته مفتول به این شکل استفاده میشود.

سیم خاردار زیگزاگ به سیم خاردار های سوزنی که به شکل زیگزاگ در فاصله های مشخص از همدیگر به کار رفته میگویند. علت زیگزاگی کردن سیم خاردار برای امنیت بالاتر و جلوگیری از عبور و نفوذ به منطقه تحت حفاظت می‌باشد.

انواع سیم خاردار بر اساس آلیاژ 

انواع سیم خاردار به آلیاژ های مختلفی تقسیم میشوند اما به طور کلی سیم مفتولی را با هر آلیاژی میتوان به ساختار سیم خاردار سوزنی تبدیل کرد. معمولا از یک پوشش از جنس گالوانیزه و یا pvc بر روی سیم خاردار ها استفاده میشود تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی محافظت شود. سیم های خاردار از جنس فولاد کم کربن و یا پر کربن ساخته میشوند که به طور کلی هر چه میزان کربن در آلیاژ سیم مفتولی بیشتر باشد دارای جنسی سخت تر و انعطاف پذیری پایین تر است. سیم خاردار با کربن کمتر برای استفاده در شکل های مختلف زیگزاگ، ضربدری و... مناسب تر هستند. 

سیم خاردار با آلیاژ های مختلف و سیم خاردار pvc

جمع بندی

در این مطلب به بررسی انواع سیم خاردار به همراه کاربرد و ویژگی های هر کدام پرداختیم که از مهمترین سیم های خاردار ها میتوان به سیم خاردار خطی، سیم خاردار حلقوی اشاره کرد. قبل از خرید هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب مقاطع فولادی مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت محصولات فولادی و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص انواع سیم خاردار و ویژگی های هر کدام افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

آشنایی با انواع تیرحصار و کاربرد هر کدام انواع سیم مفتول چگونه تولید میشوند؟ فنس و توری چگونه تولید میشوند؟ سیم مفتول چیست و چه کاربردی دارد؟
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا