لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

راهنمای خرید ناودانی

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۲/١۰
تعداد بازدید ۳۴ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ١۲ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

ناودانی جز محصولات پر کاربرد در صنایع مختلف بوده و با ضخامت و اندازه متنوع تولید میشود. اگر در پروژه خود نیاز به ناودانی داشته باشید یا قصد خرید و استفاده از ناودانی را دارید به شما پیشنهاد میکنم تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید تا با مهم ترین نکاتی که باید قبل از خرید ناودانی به آن توجه کنید آشنا شوید. ناودانی ها با استاندارد های مختلف ورق در سایز، ضخامت و اندازه های مختلف بال و جان تولید میشوند. برای تجربه یک خرید به صرفه و بهینه میتوانید با شماره 91001040-031 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان سفیران آهن در خرید مقاطع فولادی و استعلام قیمت روز آهن آلات بهره ببرید.

راهنمای خرید ناودانی به همراه نکات قابل توجه پیش از خرید

مهم ترین نکات قبل از خرید ناودانی

برای داشتن یک خرید به صرفه و بهینه متناسب با نیاز خود بیشترین دقت و بررسی را باید پیش از خرید انجام دهید. هر چه در تشخیص نیازمندی خود به ناودانی بهتر عمل کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از فرصت های موجود برای خرید ناودانی جزء گزینه های شما نخواهد بود. پس از تعیین مشخصات دقیق ناودانی مورد نیاز، باید تا جای امکان از بهترین فروشنده با قیمت پایین و اعتبار بالا و دیگر مواردی که در ادامه مطلب خواهیم گفت ناودانی مورد نظر خود را تهیه کنید.

مهم ترین مواردی که در تشخیص نیازمندی خود به ناودانی باید بررسی شود شامل نوع ناودانی بر اساس نحوه تولید، طرح و شکل ظاهری (ساده و مشبک)، اندازه بال و جان، زاویه داخلی ناودانی و وزن (سبک و سنگین) است که در ادامه مطلب به بررسی هر یک خواهیم پرداخت. با سفیران آهن همراه باشید.

تشخیص نوع ناودانی مورد نیاز

انواع مختلفی از ناودانی ها با روش های مختلفی تولید و در اشکال مختلف به بازار عرضه میشوند. انواع ناودانی بر اساس روش تولید به دو نوع پرسی و نورد تولید میشوند. ناودانی های نورد مستقیما از بیلت های فولادی تولید میشوند و ناودانی های پرسی حاصل خمکاری بر ورق های فولادی هستند. انواع ناوانی بر اساس وزن و استحکام به دو نوع ناودانی سبک و سنگین تقسیم میشوند. ناودانی ها به طور کلی براساس شکل ظاهری به ساده و مشبک تقسیم میشوند. برای آشنایی بیشتر با انواع ناودانی به شما پیشنهاد میکنم مقاله کاربرد انواع ناودانی را مطالعه کنید.

البته در بازار خرید و فروش ناودانی با طیف گسترده ای از ناودانی هایی روبرو میشوید که در اندازه بال و جان خود با هم تفاوت دارند و بعضی داری لبه هستند. همچنین در صورت نیاز میتوانید ناودانی سفارشی خود را تهیه کنید. به شما پیشنهاد میکنم تا انتهای مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا با مهمترین مواردی که باید در خصوص انواع ناودانی بدانید آشنا شده و با اطلاع و آگاهی از مشخصات، انواع و کاربرد هر کدام اقدام به خرید از بهترین و معتبر ترین فروشندگان کنید. جهت مشاوره خرید ناودانی و قیمت انواع ناودانی با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

تشخیض نیاز به ناودانی و خرید با اطلاع قبلی

ناودانی پرسی یا نورد؟

ناودانی نورد یا ناودانی فابریک به ناودانی هایی که مستقیما از شمش های فولادی و در طی یک فرآیند پیوسته تولید میشوند گفته میشود. ناودانی نورد توسط حرارت دادن شمش فولادی بیلت (billet) و سپس گذراندن شمش از میان غلتک هایی که باعث تغییر اندازه و ابعاد شمش به شکل ناودانی خواهد شد تولید میشود. این روند تا جایی ادامه دارد که شمش فولادی کاملا به شکل ناودانی مورد نظر تبدیل شود. علت نامگذاری فابریک بر این ناودانی ها به علت پیوسته و یکسان بودن مراحل تبدیل شمش به ناودانی است. غلتک هایی که عملیات نورد را انجام میدهند، برای تولید ناودانی به دوحالت افقی و عمودی مورد استفاده قرار میگیرند و رفته رفته با تکرار این عملیات و تجدید اندازه های غلتک با بیلت، شاهد تبدیل بیلت به ناودانی با اندازه و ابعاد مورد نظر خود خواهیم بود. با روش فابریک میتوان به ناودانی هایی با اندازه های بزرگ دست یافت.

ناودانی پرسی به ناودانی که با ایجاد تغییراتی بر ورق فولادی به وجود می‌آید گفته میشود. در تولید ناودانی پرسی ضخامت ورق انتخابی همان ضخامت ناودانی، طول ورق همان طول ناودانی بوده و عرض ورق بستگی به این که ناودانی مورد نظر را در چه اندازه و سایزی بخواهیم متفاوت است اما مجموع اندازه عرض جان و دو بال ناودانی برابر با عرض ورق است. با انجام برشکاری توسط دستگاه های مختلفی مثل گیوتین، پلاسما، لیزر و cnc میتوان به ابعاد مورد نظر خود دست یافت. تفاوت ظاهری ناودانی پرسی یکسان بودن ضخامت ورق در تمام طول ناودانی و گوشه های آن است. در صورتی که ناودانی های فابریک معمولا در قسمت گوشه های 90 درجه ضخامت بالاتری به سمت قسمت داخلی ناودانی دارند.

ناودانی ساده یا مشبک؟

ناودانی ساده ظاهری کاملا شبیه به حالت استاندارد ناودانی دارد و ارتفاعی بین 30 تا 400 میلی متر داشته و در اندازه های بین 8 تا 16 بیشترین استفاده را دارد. از ناودانی ساده در صنایع ساختمانی و صنعتی شامل ساخت قاب های دستگاه ها، چهارچوب و قالب دستگاه های صنعتی، اتاق های حمل بار و ماشین های سنگین استفاده میشود.

ناودانی مشبک ظاهری شبیه یک ناودانی ساده دارد با این تفاوت که در طول ناودانی سوراخ هایی برای کاربرد های نصب و اتصال تعببیه شده است. اکثر ناودانی های مشبک از ورق گالوانیزه و به روش پرسی تولید میشوند. با استفاده از این سوراخ ها میتوان از این ناودانی در مکان هایی که نیاز به بستن پیچ و مهره بر سطح ناودانی است و اتصال آن به دیگر اشیاء استفاده کرد. از ناودانی های مشبک در ساخت انواع قفسه های فلزی در اندازه های گوناگون و همچنین به صورت دکوری و امور زیبایی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند. در صورتی که نیاز به مشاوره در خصوص انتخاب ناودانی ساده یا مشبک در پروژه خود دارید میتوانید با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

انتخاب ناودانی پرسی یا فابریک، مشبک یا ساده

توجه به سایز و اندازه جان و بال ناودانی

انتخاب مناسب ناودانی بر اساس عرض جان و بال ها و ضخامت آن جدای از آن که باید بر اساس کاربرد و استفاده پروژه شما انتخاب شوند، بر روی وزن نهایی بار ناودانی هم تاثیر زیادی میگذارد که باید به آن توجه داشته باشید. هر چه عرض بال ها نسبت به جان ناودانی کمتر باشد ناودانی ظاهری پهن تر و هر چه نسبت جان به بال های ناودانی کمتر باشد ناودانی ظاهری با ارتفاع بیشتر و عرض کمتر خواهد داشت. بیشتر ناودانی های موجود در بازار دارای بال هایی با عرض مساوی نسبت به هم هستند. در صورتی که نیاز به استفاده از ناودانی با عرض بال های متفاوت نسبت به هم دارید میتوانید سفارش خود را از طریق تماس با شماره 91001040-031 به اطلاع شرکت سفیران آهن برسانید.

توجه به وزن ناودانی

ناودانی سبک همانطور که از نامش مشخص است وزنی کمتر از وزن استاندارد ناودانی در جدول اشتال دارند. به علت وزن کمتری که این ناودانی ها دارند، مقدار بیشتری از ناودانی سبک در نهایت قیمتی کمتر از مقدار ایده آل ناودانی خواهند داشت زیرا قیمت آهن آلات بر اساس وزن و واحد کیلوگرم اندازه گیری میشود. ناودانی های سبک مقاومت کمتری دارند و شیوه استانداردی برای تعیین خصوصیات آن ها نمیتوان در نظر گرفت اما معمولا در مواردی مثل تزیینات، آبراه های مجزا و قالب های نصبی کوچک استفاده میشوند.

ناودانی سنگین وزنی سنگین تر از وزن استاندارد ناودانی ها دارند اما در جدول اشتال هم به طور کامل، ابعاد و وزن آن ها تعریف شده است. ناودانی های سنگین قدرت تحمل فشار و مقاومت بالاتری دارند و در ساخت سازه های فلزی، ساختمان سازی میتوانند به عنوان اجزایی از بخش های حامل بار به طور غیر مستقیم استفاده شوند. برای خرید انواع ناودانی سبک و سنگین از تمامی کارخانه ها و مجموعه های تولیدی معتبر کشور میتوانید با شماره 031-91001040 از شرکت سفیران آهن تماس حاصل فرمایید. در ادامه به بررسی نکاتی که در انتخاب فروشنده مناسب برای خرید ناودانی موثر هستند خواهیم پرداخت.

وزن و ابعاد جان و بال های ناودانی اهمیت دارند

هزینه انتقال بار ناودانی

هزینه انتقال بار شرکت های باربری بر اساس نحوه ارائه خدمات و تعرفه ها، با یکدیگر متفاوت هستند. برای داشتن یک خرید به صرفه و مطمئن بهتر است انتقال بار توسط باربری با هزینه پایین تر انجام شود. قبل از نهایی کردن خرید خود و سفارش و پرداخت مبلغ پیش فاکتور، از طریق ارتباط با فروشنده میتوان به صورت یک بازه قیمتی از این هزینه ها مطلع شد و با دانستن این موارد انتخاب نهایی را انجام داد. 

نکته دیگری که در این خصوص باید به آن توجه شود زمان رسیدن بار ناودانی به دست شما است. هر چه بار زودتر به دست شما برسد و هزینه انتقال بار ناودانی پایین تر باشد و گواهی تحت عنوان عدم آسیب دیدن بار ناودانی در برابر ضربه و زنگ زدگی به علت رطوبت وجود داشته باشد، خرید شما بیشتر به سمت یک خرید ایده آل و به صرفه خواهد رفت.

تشخیص واسطه ها و تضمین کیفیت ناودانی

کارگاه های تولیدی کوچک و بزرگ زیادی در کشور وجود دارند که ورق های فولادی مختلفی را از کارخانه های کشور تهیه کرده و با استفاده از دستگاه های خمکاری ورق اقدام به تولید انواع ناودانی با ضخامت های مختلف میکنند. برای یک خرید به صرفه و بهینه باید استعلام قیمت را تا جای امکان بدون واسطه انجام داد و سپس با مقایسه قیمت شرکت ها و تولیدی های مختلف، بر اساس جنس و ضخامت ناودانی مورد نیاز، اقدام به خرید از بهترین تولیدی یا بازرگانی مورد نظر کرد.

یکی از مواردی که در هنگام انتخاب مجموعه و یا واسطه باید به آن دقت کرد گواهی تضمین کیفیت و سلامت ناودانی از لحاظ ساختاری و ظاهری است. مجموعه ای که شما انتخاب میکنید تا خرید ناودانی خود را به واسطه از آن ها انجام دهید بهتر است که تضمین کیفیت و اصالت محصول را به شما بدهند و گواهی تحت عنوان نداشتن عیوب و ایرادات ظاهری و همچنین عدم وجود ضربه، کجی یا خمیدگی و ایرادات ساختاری ناودانی را به شما بدهند. سفیران آهن افتخار میکند که به عنوان یکی از برترین فرشندگان مقاطع فولادی، متناسب با نیاز مشتریان، کلیه خدمات مشاوره، تضمین کیفیت، انتقال بار و پشتیبانی را به همراه روش های متنوع پرداخت و خرید بدون واسطه برای مشتریان عزیز فراهم کرده است. 

استعلام قیمت ناودانی و هزینه انتقال بار و تشخیص واسطه ها در جهت خرید به صرفه ناودانی

بعد از خرید ناودانی به چه نکاتی توجه کنیم؟

پس از تکمیل مراحل خرید و هنگامی که ناودانی مورد نظر به دست شما رسید، باید ابتدا از ناودانی که خریداری کرده اید و خصوصیاتی که در خرید ناودانی مورد توجه و نیاز شما بوده توجه کنید. نوع ناودانی، استاندارد، ضخامت ناودانی باید با سفارش شما کاملا مطابقت داشته باشد.

وزن بار ناودانی باید با مقداری که سفارش داده اید به صورت حدودی برابر باشد. اگر محصول خود را از شرکت ها و تولید کنندگان بزرگ تهیه کرده اید، علامت و برند خود را با علائم اختصاری مخصوص خود بر روی قسمتی از ناودانی چاپ یا حک میکنند اما در صورت خرید از مجموعه های تولیدی کوچک روش خاصی جز آزمون و خطای ناودانی و تست مقاومت و پلاک برای اعتبار سنجی اصالت و تطبیق سازنده وجود ندارد.

پس از آن که از وزن بار، ضخامت و نوع ناودانی، برند و استاندارد آن اطمینان حاصل کردید، باید در جهت حفظ و نگهداری از ناودانی تا زمانی که بخواهید از آن در پروژه خود استفاده کنید، یکسری موارد را در جهت نگهداری از ناودانی رعایت کنید:

• انبار و یا مکانی که قصد نگهداری از ناودانی را در آن دارید باید خشک و بدون رطوبت باشد و تا حد امکان ناودانی ها با خاک، روغن یا موارد خورنده تماس مستقیم نداشته باشند.

• سعی کنید ناودانی ها را بدون نظم انبار نکنید و در صورتی که ناودانی های خریداری شده در سایز، ضخامت، استاندارد یا با هم متفاوت هستند به صورت جداگانه با برچسب دسته بندی شوند.

• بهتر است ناودانی در معرض نور مستقیم خورشید نباشد همچنین بهتر است یک پوشش از جنس برزنت بر روی سطح ناودانی باشد تا از تماس با مواد خورنده و مضر و همچنین رطوبت به سطح ناودانی جلوگیری کند.

مواردی که باید پس از خرید ناودانی بررسی و رعایت شوند

جمع بندی

در این مقاله به بررسی مهمترین نکات قبل و بعد از خرید انواع ناودانی پرداختیم تا شما عزیزان با در نظر گرفتن این موارد خریدی به صرفه و مناسب داشته باشید. قبل از خرید ناودانی یا هرگونه محصولات فولادی می توانید با شماره 91001040-031 تماس بگیرید و با مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب ناودانی یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید ناودانی انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص نکات مهم در خرید ناودانی افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

جدول اشتال ناودانی عوامل موثر بر قیمت انواع ناودانی انواع ناودانی چه کاربردی دارند و چگونه تولید می‌شوند؟
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا