لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

آشنایی با عوامل موثر بر قیمت انواع ناودانی

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۰/۲۶
تعداد بازدید ۴۵ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۸ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

قطعا نمیتوان کاربرد ناودانی و انواع آن را در صنایع مختلف نادیده گرفت. اگر شما جز فعالان بازار آهن باشید یا به خرید و فروش آهن آلات مشغول هستید، قطعا درباره مواردی که میتوانند بر قیمت انواع ناودانی نوسان ایجاد کنند کنجکاوید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با هم به بررسی مهمترین دلایلی که میتواند بر قیمت ناودانی اثر گذار باشد بپردازیم. برای اطلاع از قیمت ناودانی میتوانید با مجموعه سفیران آهن به شماره 91001040-031 تماس بگیرید.

عوامل موثر بر قیمت انواع ناودانی

ناودانی چه کاربردی دارد؟

انواع رایج و پر استفاده ناودانی شامل ناودانی ساده، مشبک، سبک و سنگین میشود که در ساخت سازه های فلزی، ساختمان سازی، صنایع ساختمانی و صنعتی شامل ساخت قاب های دستگاه ها، چهارچوب و قالب دستگاه های صنعتی، اتاق های حمل بار، ساخت انواع قفسه های فلزی در اندازه های گوناگون و همچنین به صورت دکوری و امور زیبایی ساختمان استفاده میشوند.

مهمترین عوامل موثر بر قیمت ناودانی کدامند؟

عوامل بسیاری در تعیین قیمت ناودانی موثر هستند اما مهمترین موارد اثر گذار شامل قیمت مواد اولیه، عرضه و تقاضا، وزن، نحوه تولید و استاندارد، هزینه حمل و نقل، تغییرات نرخ ارز و شاخص بورس، تورم و سیاست دولت ها اشاره کرد. تا انتهای مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا با هم به بررسی هر کدام از این موارد بپردازیم.

تاثیر قیمت مواد اولیه در قیمت ناودانی

قیمت مواد اولیه جهت تولید ناودانی تاثیری مستقیم بر قیمت دارد. از مهمترین مواد اولیه ای که جهت تولید انواع ناودانی به کار میرود میتوان به ورق فولادی ST، شمش فولادی اشاره کرد که این دو نیز مواد اولیه ای دیگری مثل سنگ آهن دارند. قیمت مواد اولیه تاثیر مستقیمی بر ناودانی دارد. هر چه قیمت ورق بالاتر باشد، حداقل به همان میزان بر قیمت ناودانی تاثیر میگذارد.

همچنین در صورتی که قیمت سنگ آهن افزایش یابد، قیمت کلیه محصولات بازارآهن بیشتر میشود. هر چه ماده اولیه ای که برای تولید محصولات آهنی استفاده میشود، طیف بیشتری از محصولات را شامل شود یا به بیانی دیگر ماده اولیه پایه باشد، تاثیر بیشتر و عمیق تری بر کلیه محصولات آهنی حاصل از خود میگذارد. با سفیران آهن همراه باشید.

قیمت ناودانی و تاثیر قیمت مواد اولیه

عرضه و تقاضا ناودانی چگونه بر قیمت تاثیر میگذارد؟

در بازار های گوناگون و مختلف، مهمترین عامل تعیین کننده ی قیمت، حجم عرضه و تقاضای محصول مورد نظر است. در خصوص ناودانی با افزایش تولید و عرضه ناودانی در بازار آهن، قیمت ناودانی کاهش و در مقابل با کاهش تولید و عرضه ناودانی، قیمت ناودانی افزایش پیدا می‌کند. در یک تعریف ساده تر هر چه خواهان و خریداران ناودانی بیشتر باشند و حجم سرمایه بیشتری برای خرید ناودانی وارد بازارشود، خود به خود باعث میشود تا موجودی ناودانی در بازار کاهش یافته و مقدار کم ناودانی مانده قطعا ارزش بالاتری دارد و باعث میشود تا فروشنده تصمیم بگیرد که ناودانی موجود در انبار خود را با قیمت بالاتر برای فروش بگذارد.

وزن ناودانی همیشه تاثیر مستقیم دارد

وزن ناودانی بر هزینه حمل و نقل و قیمت خرید آن ها تاثیر دارد. از آن جا که هر محصولی را در بازار آهن بر اساس وزن و واحد کیلوگرم خرید و فروش میکنند، وزن ناودانی تاثیری زیادی بر قیمت ناودانی دارد. وزن ناودانی ها بر اساس واحد کیلوگرم محاسبه میشود. عوامل موثر بر وزن ناودانی شامل ضخامت و طول ناودانی است که همگی بر حسب متر هستند. برای محاسبه وزن ناودانی میتوانید از محاسبه‌گر وزن آهن آلات از وبسایت سفیران آهن استفاده کنید.

استاندارد ناودانی و فرآیند تولید چه نقشی در قیمت دارند؟

ناودانی ها در استاندارد ها و انواع گوناگونی تولید میشوند تا کاربرد های بیشتری را پوشش دهند و برای استفاده های گوناگون مناسب باشند. قیمت ناودانی بر حسب نحوه تولید که میتواند روش پرسی یا فابریک باشد متغیر است. ناودانی هایی که به روش فابریک تولید میشوند به علت آن که فرآیند پیچیده تر و با زمان بالاتری را طی میکنند قیمت بالاتر و همچنین کیفیت بالاتری دارند. برای آشنایی بیشتر با نحوه تولید ناودانی کلیک کنید.

عرضه و تقاضا بازار ناودانی و نقشی که در تعیین قیمت ناودانی دارد

هزینه حمل و نقل بر قیمت نهایی ناودانی

هزینه حمل و نقل بار ناودانی بر قیمت نهایی ناودانی تاثیر دارد. همانطور که می‌دانید، قیمت حمل و نقل بستگی به فاصله، وزن ناودانی ها و نوع حمل و نقل دارد. هزینه حمل و نقل در داخل کشور برای انتقال ناودانی آنقدر در تعیین قیمت موثر نیست که از آن بتوان به عنوان عامل مهمی یاد کرد اما بخشی از هزینه حمل و نقل که میتواند مهم باشد مربوط به صادرات ناودانی و مسافت های طولانی است که در آن شرایط حتی جفرافیا و آب و هوای محل انتقال نیز در قیمت ناودانی تاثیر گذار هستند.

تاثیرات نوسانات ارز و بورس بر قیمت ناودانی و بازارآهن

نوسانات قیمت دلار و شاخص بورس از جنبه های گوناگونی بر روی قیمت ناودانی تاثیر میگذارد. سریع ترین تاثیری که این نوسانات بر قیمت ناودانی میگذارد را میتوان جنبه روانی آن دانست که بر روی فعالان بازار فولاد اثر گذاشته و باعث تغیراتی در خرید و فروش ناودانی توسط این افراد می‌شود. مورد تاثیر روان شناختی این نوسانات، کاملا بستگی به استراتژی افرادی دارد که در بازار فولاد فعال هستند و نوسانات نرخ ارز و شاخص بورس، تاثیر مهمی بر تصمیم این افراد به خرید یا فروش عمده ناودانی دارد.

نقش تورم و سیاست دولت ها در قیمت ناودانی

تورم جهانی به افزایش غیر متناسب سطح عمومی پول و ارز در هر موردی مثل قیمت ها و هزینه ها و درآمد ها و افزایش حجم، تعداد و کمیت اسکناس ها و واحد پولی در سطح جهان گفته میشود که خود به خود باعث بی ارزش تر شدن هر واحد از هر ارزی به نسبتی مشخص می‌شود و یا به عبارتی دیگر باعث افزایش قیمت هر چیزی میشود که کلیه مقاطع فولادی که شامل انواع ناودانی و ناودانی هم میشود، سهم زیادی در این باره دارند. 

همچنین اهمیت مسائل سیاسی در اثرگذاری بر قیمت آهن آلات که بخشی از آن بر قیمت ناودانی تاثیر گذار است را نمیتوان نادیده گرفت زیرا روابط کشور ها با هم و سیاست هایشان در برابر هم، میتواند بر نحوه تجارت و نرخ ها اثر زیادی بگذارد و در نتیجه به مقدار زیادی بر قیمت آهن و محصولات بازار آهن که سهم عمده ای در اثرگذاری بر روی صنایع پایه کشور دارد تاثیر دارد. به شکلی که میتوان تاثیر تحریم و صادرات و واردات محصول یا مواد اولیه را نیز جز اثرات جانبی مسائل سیاسی روی قیمت ناودانی و دیگر محصولات بازارآهن در نظر گرفت.

نقش فرآیند تولید و هزینه حمل و نقل بر قیمت ناودانی

جمع بندی

در این مطلب به بررسی مهمترین عوامل موثر بر قیمت ناودانی پرداختیم که این موارد شامل قیمت مواد اولیه، نسبت عرضه و تقاضا، نوسانات ارزی و شاخص بورس، نحوه تولید و هزینه حمل و نقل بود. قبل از خرید ناودانی یا هرگونه مقطع فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب ناودانی یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید ناودانی انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص عوامل موثر بر قیمت انواع ناودانی هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

انواع ناودانی چه کاربردی دارند و چگونه تولید می‌شوند؟
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا