لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

انواع ناودانی چه کاربردی دارند و چگونه تولید می‌شوند؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۰/١۸
تعداد بازدید ۵۸ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ١۰ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

ناودانی یکی از مقاطع فولادی پر استفاده در بازار آهن است. در این مطلب به بررسی انواع ناودانی، کاربرد هر کدام و روش های مختلف تولید ناودانی پرداخته ایم. ناودانی در دسته پروفیل های باز قرار میگیرد و دارای سه ضلع متصل به هم به شکل یک ورق فلزی که با زاویه 90 درجه نسبت به یکدیگر قرار دارند است. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا شما را ابتدا با روش های تولید ناودانی و سپس با انواع ناودانی و کاربرد هر کدام آشنا کنیم. با سفیران آهن همراه باشید.

انواع ناودانی چگونه تولید میشوند و چه کاربردی دارند؟

ناودانی چگونه تولید میشود؟

تولید ناودانی بر اساس فرآیند تولید به 2 روش پرسی و نورد تقسیم میشود. به طور کلی ناودانی از شمش های فولادی تولید میشود اما نحوه بدست آورده ناودانی از شمش فولادی را میتوان به شکل های پرسی و نورد تقسیم کرد. به طور خلاصه ناودانی هایی که به روش پرسی تولید میشوند، فرآیند پیچیده تری را طی میکنند و توسط یک فرآیند، شمش فولادی به ناودانی تبدیل میشود اما ناودانی هایی که به روش نورد تولید میشوند، حاصل خمکاری ورق و ایجاد تغییراتی بر سطح ورق های فولادی هستند و میتوان گفت که به صورت غیر مستقیم از شمش فولادی تولید میشوند.

تولید ناودانی به روش پرسی

تولید ناودانی به روش پرسی شامل ایجاد تغییراتی بر ورق مورد نظر است تا به اندازه و ابعاد ناودانی مورد انتظار درآید. برای تولید ناودانی پرسی ابتدا باید ورق مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنیم. در روش پرسی، ضخامت ورق همان ضخامت ناودانی، طول ورق همان طول ناودانی و عرض ورق بستگی به این که ناودانی مورد نظر را در چه اندازه و سایزی بخواهیم متفاوت است اما مجموع اندازه سه بال ناودانی برابر با عرض ورق است. مهمترین نکته برای انتخاب ورق، ضخامت است و با انجام برشکاری توسط دستگاه های مختلفی مثل گیوتین، پلاسما، لیزر و cnc میتوان به ابعاد مورد نظر خود دست یافت. تا انتهای مطلب با سفیران آهن همراه باشید.

روش تولید ناودانی به روش پرسی

پس از تهیه ورق و برشکاری، باید ورق را برای فرآیند خمکاری آماده کرد. از آنجا که معمولا دو خم 90 درجه در تمام طول ورق مورد نیاز است، میتوان به سادگی با استفاده از دستگاه خم‌کن هیدرولیکی با تکنولوژی CNC یک خم یکسان در طول ورق با زاویه مشخص ایجاد کرد. برای افزایش کیفیت کار خمکاری، باید پانچ (قطعه متحرک و بالایی) و قالب (قطعه ثابت و تکیه گاه پایینی) را برای دستگاه خمکاری به درستی انتخاب کرد.

تولید ناودانی به روش نورد

ناودانی هایی که به روش نورد تولید میشوند را با نام ناودانی فابریک هم میشناسند. تولید ناودانی به روش نورد شامل حرارت دادن شمش فولادی بیلت (billet) و سپس گذراندن شمش از میان غلتک هایی است که باعث تغییر اندازه و ابعاد شمش میشود. این روند تا جایی ادامه دارد که شمش فولادی کاملا به شکل ناودانی مورد نظر تبدیل شود. علت نامگذاری فابریک بر این ناودانی ها به علت پیوسته بودن، یکسان و یک‌تکه بودن فلز در تمامی بخش های ناودانی است. غلتک هایی که عملیات نورد را انجام میدهند، برای تولید ناودانی و نبشی به دوحالت افقی و عمودی مورد استفاده قرار میگیرند و رفته رفته با تکرار این عملیات و تجدید اندازه های غلتک با بیلت، شاهد تبدیل بیلت به ناودانی با اندازه و ابعاد مورد نظر خود خواهیم بود.

تولید ناودانی به روش نورد

انواع ناودانی را بشناسید

انواع ناودانی به علت کاربرد های مختلفی که در صنایع گوناگون دارد، به اشکال گوناگون و استاندارد های مختلفی در بازار آهن ارائه میشود تا استفاده کنندگان بنا بر نیاز پروژه خود بتوانند به صورت دقیق تر و با جزئیات بیشتر ناودانی مورد نیاز خود را انتخاب کنند. پر استفاده ترین و رایج ترین ناودانی های مورد استفاده شامل ناودانی ساده، ناودانی مشبک، ناودانی سبک و ناودانی سنگین هستند که در ادامه به بررسی استاندارد و کاربرد هر کدام خواهیم پرداخت. در ادامه برای آشنایی کامل با انواع ناودانی با سفیران آهن همراه باشید.

ناودانی ساده چیست و چه کاربردی دارد؟

ناودانی ساده ظاهری کاملا شبیه به حالت استاندارد ناودانی دارد و ارتفاعی بین 30 تا 400 میلی متر داشته و در اندازه های بین 8 تا 16 بیشترین استفاده را دارد. از ناودانی ساده در صنایع ساختمانی و صنعتی شامل ساخت قاب های دستگاه ها، چهارچوب و قالب دستگاه های صنعتی، اتاق های حمل بار و ماشین های سنگین استفاده میشود.

ناودانی مشبک چیست و چه کاربردی دارد؟

شکل ظاهری ناودانی مشبک شبیه یک ناودانی ساده است با این تفاوت که در طول ناودانی سوراخ هایی تعببیه شده است که برای کاربرد های خاصی که دارد به کار میرود. ناودانی های مشبک از ورق گالوانیزه و به روش پرسی تولید میشوند. با استفاده از این سوراخ ها میتوان از این ناودانی در مکان هایی که نیاز به بستن پیچ و مهره بر سطح ناودانی است و اتصال آن به دیگر اشیاء استفاده کرد. از ناودانی های مشبک در ساخت انواع قفسه های فلزی در اندازه های گوناگون و همچنین به صورت دکوری و امور زیبایی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند.

ناودانی سبک چیست و چه کاربردی دارد؟

ناودانی های سبک همانطور که از نامشان مشخص است وزنی کمتر از وزن استاندارد ناودانی در جدول اشتال دارند. به علت وزن کمتری که این ناودانی ها دارند، مقدار بیشتری از ناودانی سبک در نهایت قیمتی کمتر از ایده آل دارند زیرا قیمت آهن آلات بر اساس وزن و واحد کیلوگرم اندازه گیری میشود. ناودانی های سبک مقاومت کمتری دارند و شیوه استانداردی برای تعیین خصوصیات آن ها نمیتوان در نظر گرفت اما در مواردی مثل تزیینات، آبراه های مجزا و قالب های نصبی کوچک استفاده میشوند. برای خرید انواع ناودانی سبک از تمامی کارخانه ها میتوانید با سفیران آهن از طریق شماره 031-91001040 تماس حاصل فرمایید.

انواع ناودانی و کاربرد هر کدام

ناودانی سنگین چیست و چه کاربردی دارد؟

ناودانی سنگین برعکس ناودانی های سبک، وزنی سنگین تر از وزن استاندارد ناودانی ها دارند اما در جدول اشتال هم به طور کامل، ابعاد و وزن آن ها تعریف شده است. ناودانی های سنگین قدرت تحمل فشار و مقاومت بالاتری دارند و در ساخت سازه های فلزی، ساختمان سازی میتوانند به عنوان اجزایی از بخش های حامل بار به طور غیر مستقیم استفاده شوند. 

قیمت انواع ناودانی

قیمت انواع ناودانی بر اساس نوع، وزن، طول و آلیاژ متفاوت است و دیگر عواملی مثل قیمت دلار، قیمت سنگ آهن، فرآیند تولید، عرضه و تقاضا بازار نبشی و صادرات و واردات در قیمت روز ناودانی موثر هستند. ناودانی های فابریک به علت فرآیند تولید پیچیده تر، قیمت بالاتری نسبت به ناودانی های پرسی دارند. شما میتوانید برای مشاهده قیمت انواع ناودانی از همه کارخانه ها با ابعاد و اندازه های مختلف وارد صفحه قیمت ناودانی شوید و یا با شماره 031-91001040 از شرکت سفیران آهن تماس حاصل فرمایید.

انواع ناودانی چه قیمتی دارند؟

جمع بندی

در این مطلب به بررسی انواع ناودانی و نحوه تولید و کاربرد هر کدام به همراه قیمت ناودانی و عوامل موثر بر آن به طور خلاصه پرداختیم. قبل از خرید ناودانی یا هرگونه مقطع فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب ناودانی یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید ناودانی انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص انواع ناودانی و نحوه تولید، هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا