لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

چرا قیمت آهن آلات نوسان دارد؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۰/١۹
تعداد بازدید ۷۹ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۸ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

آهن آلات و مقاطع فولادی اهمیت بسیار زیادی در صنایع گوناگون کشور دارند. قیمت آهن آلات همواره با نوسان همراه بوده است اما چرا؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی دلایل نوسانات قیمت آهن آلات بپردازیم. با کمی دقت به محیط اطراف خود متوجه می‌شوید که انواع محصولات فلزی و آهن آلات تاثیر زیادی در زندگی انسان ها داشته است. اکثر محصولات و سازه هایی که در اطراف خود مشاهده میکنید به نوعی از آهن آلات در آن ها استفاده شده است. به طور کلی مهمترین دلایلی که همواره باعث تغییرات و نوسانات قیمت آهن آلات میشوند شامل عرضه و تقاضا، تورم، نرخ ارز و بورس، قیمت مواد اولیه، قیمت سنگ آهن، حمل و نقل، سیاست ها و صادرات و واردات میشوند که در ادامه به توصیح هر کدام خواهیم پرداخت.  شما میتوانید جهت اطلاع از  قیمت آهن آلات با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

بررسی علت های نوسانات آهن آلات

عرضه و تقاضا عامل اصلی نوسانات قیمت کالا

در بازار های گوناگون و مختلف، مهمترین عامل تعیین کننده ی قیمت، حجم عرضه و تقاضای محصول مورد نظر است. درواقع با افزایش تولید و عرضه آهن آلات در بازار آهن، قیمت مقاطع فولادی کاهش می‌یابد و در مقابل با کاهش تولید و عرضه، قیمت آهن افزایش پیدا می‌کند. در یک تعریف ساده تر هر چه خواهان و خریداران آهن آلات بیشتر باشند و حجم سرمایه بیشتری برای خرید آهن آلات وارد بازارشود، خود به خود باعث میشود تا موجودی محصولات آهنی در بازار کاهش یافته و مقدار کم مقاطع فولادی مانده قطعا ارزش بالاتری دارد و باعث میشود تا فروشنده تصمیم بگیرد که آهن آلات موجود در انبار خود را با قیمت بالاتر برای فروش بگذارد.

نقش تورم در نوسانات قیمت آهن آلات

تورم جهانی به افزایش غیر متناسب سطح عمومی پول و ارز در هر موردی مثل قیمت ها و هزینه ها و درآمد ها و افزایش حجم، تعداد و کمیت اسکناس ها و واحد پولی در سطح جهان گفته میشود که خود به خود باعث بی ارزش تر شدن هر واحد از هر ارزی به نسبتی مشخص می‌شود و یا به عبارتی دیگر باعث افزایش قیمت هر چیزی میشود که مقاطع فولادی نه تنها از این قاعده خارج نمی‌باشد بلکه سهم زیادی را در این باره دارند.

نقش عرضه و تقاضا بازار و تورم در نوسانات قیمت آهن آلات

تاثیر نرخ ارز و بورس در قیمت مقاطع فولادی

نوسانات قیمت دلار میتواند اثر زیادی بر روی قیمت آهن آلات بگذارد و همچنین باعث میشود که ذهن فعالان بازار درباره وضعیت آینده و جاری قیمت محصولات فولادی تغییر کند و در نتیجه معاملات بازار تغییر کرده و قیمت ارز و دلار به این شکل به طور غیر مستقیم باعث تغییراتی در عرضه و تقاضا بازار داخلی آهن آلات و همچنین میزان صادرات و واردات آن داشته باشد.

قیمت مواد اولیه

قیمت مواد اولیه ای که مورد استفاده برای تهیه شمش های فولادی و در نهایت محصوات بازار آهن قرار میگیرند تاثیری کاملا مستقیم و انکار نکردنی در تعیین قیمت مقاطع فولادی دارند. قیمت سنگ آهن، قیمت اسلب و قراضه های آهنی که جهت تولید شمش فولادی و در نهایت تولیدات آهن آلات استفاده میشود را میتوان از مهم ترین مواد اولیه دانست.

تاثیر دلار و بورس بر قیمت آهن آلات

تاثیر قیمت سنگ آهن در نوسانات قیمت آهن

قیمت سنگ آهن به تنهایی میتواند در قیمت کلیه آهن آلات نوسان ایجاد کند زیرا شمش فولادی که به عنوان اصلی ترین ماده اولیه برای تولید مقاطع فولادی استفاده میشود توسط سنگ آهن تولید میشود. از عواملی که در تعیین قیمت سنگ آهن موثرند میتوان به میزان تولید و میزان مصرف، حجم صادرات و میزان دقیقی که واقعا در بازار عرضه میشود اشاره کرد همچنین قیمت ارز و هزینه استخراج سنگ آهن از دیگر عوامل موثر در تعیین قیمت سنگ آهن می‌باشند. برای مشاهده لیست قیمت آهن آلات کلیک کنید.

حمل و نقل و باربری آهن آلات

هزینه حمل و نقل در داخل کشور برای انتقال آهن آلات به میزان زیادی در تعیین قیمت محصولات آهنی موثر نیست که از آن بتوان به عنوان عامل مهمی یاد کرد اما بخشی از هزینه حمل و نقل که میتواند مهم باشد مربوط به صادرات آهن آلات و مسافت های طولانی است که در آن شرایط حتی جفرافیا و آب و هوای محل انتقال نیز در زمان انتقال و قیمت مقاطع فولادی تاثیر گذار هستند.

تاثیر مواد اولیه و حمل و نقل بر قیمت مقاطع فولادی

تاثیر سیاست دولت ها بر بازار

اهمیت مسائل سیاسی را در اثرگذاری بر قیمت آهن آلات نمیتوان نادیده گرفت زیرا روابط کشور ها با هم و سیاست هایشان در برابر هم، حتی بر روی ریز ترین مسائل زندگی مردم آن کشور اثر گذار است چه برسد به قیمت آهن که سهم عمده ای در اثرگذاری بر روی صنایع پایه کشور دارد. حتی میتوان تحریم و صادرات و واردات را نیز جز تاثیر مسائل سیاسی روی قیمت آهن آلات در نظر گرفت.

صادرات و واردات چه نقشی در قیمت آهن آلات دارند؟

حجم واردات و صادرات آهن آلات و یا صادرات و واردات مواد اولیه لازم جهت تولید محصولات آهنی مثل سنگ آهن، اسلب و شمش های فولادی از عوامل مهمی هستند که بر روی قیمت عرضه آهن آلات در بازار تاثیر دارند. توجه کنید که حجم زیاد صادرات آهن آلات باعث افزایش قیمت آن در بازار داخلی و افزایش نسبت تقاضا به عرضه است و همچنین حجم زیاد واردات محصولات آهنی باعث کاهش قیمت، فراوانی بیشتر آهن آلات موجود در بازار و افزایش نسبت عرضه به تقاضا است.

تاثیر سیاست دولت ها و صادرات و واردات بر قیمت آهن آلات

جمع بندی

در این مطلب به بررسی عوامل کلی موثر بر قیمت آهن آلات و دلایل نوسانات قیمت مقاطع فولادی پرداختیم. قبل از خرید هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب مقاطع فولادی یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید آهن آلات انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص دلایل نوسانات قیمت آهن آلات هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

تفاوت نوردگرم با نوردسرد چیست؟ راه های از بین بردن زنگ زدگی آهن قیمت ورق چه تاثیری بر بازار آهن دارد؟ عوامل موثر بر قیمت آهن آلات ساختمانی
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا