لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

پروفیل زد; آشنایی با کاربرد و ویژگی ها

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۲/۹
تعداد بازدید ۳۸ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ۸ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر

پروفیل های فولادی در انواع مختلف، کاربرد های گوناگون و گسترده ای در صنایع مختلف و ساختمان سازی دارند. پروفیل زد یکی از پر استفاده ترین پروفیل های فولادی است که ظاهری شبیه به حرف انگلیسی (Z) دارد که با نام پروفیل زی هم شناخته می‌شود. بیشترین موارد استفاده از پروفیل زد در سقف ساختمان، تولید انواع قفسه و فریم های فلزی، قالب های فولادی و در و پنجره سازی است. 

در این مطلب شما را با کاربرد های پروفیل زد به همراه انواع پر استفاده آن در صنایع مختلف آشنا می‌کنیم و سپس به بررسی نحوه تولید پروفیل زد و ویژگی های آن به همراه برترین تولید کنندگان خواهیم پرداخت. شما میتوانید جهت اطلاع از قیمت پروفیل زد در ابعاد و اندازه های مختلف و قیمت انواع پروفیل فولادی با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید.

آشنایی با کاربرد ها و ویژگی های پروفیل زد

پروفیل زد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

به مقطع فولادی که سطح مقطعی با شکل ثابت و در طولی مشخص امتداد داشته باشد پروفیل گفته می‌شود. به پروفیلی که سطح مقطع آن ظاهری شبیه به حرف زد انگلیسی (Z) داشته باشد و شکل مقطع آن در طول دارای تغییرات نباشد پروفیل زد یا پرلین زد گفته می‌شود. پروفیل زد انواع مختلفی دارد که برای کاربرد ها و موارد استفاده گوناگون طراحی و تولید میشوند اما همگی به طور کلی دارای ساختار ظاهری Z شکل هستند.

پروفیل زد در دسته پروفیل های باز و سبک قرار میگیرد و به علت شکل خاصی که دارد از استحکام بالایی برخوردار است. وزن پروفیل های زد نسبت به فشار قابل تحمل پایین است و با توجه به استحکامی که دارد بسیار سبک محسوب میشود. پروفیل زد به علت ساختار خود با اشغال کمترین فضا به راحتی روی هم چیده می‌شوند که هم در انبار کردن و هم در حمل و نقل و استفاده بسیار ایده آل و بهینه هستند.

پروفیل های زد نوردگرم استحکام بالاتر، قیمت بالاتر، انعطاف پذیری کمتر و شکنندگی بیشتری در برابر پروفیل های زد نوردسرد دارند. بیشترین پروفیل های زد با استفاده از ورق های نوردسرد با پوشش گالوانیزه تولید می‌شوند که باعث مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و زنگی زدگی و ظاهر مناسب می‌شود. اکثر پروفیل های زد تولید شده با زاویه های داخلی کمتر از 90 درجه تولید می‌شوند که باعث انعطاف پذیری آنها می‌شود.

پروفیل های زد بر اساس شکل ظاهری خود به دو دسته لبه دار و بدون لبه تقسیم می‌شوند. نوع لبه دار پروفیل های زد با داشتن یک لبه منحنی شکل در انتهای بال خود قابل تشخیص هستند. در ادامه مطلب با سفیران آهن همراه باشید تا به بررسی کاربرد های پروفیل زد در صنایع گوناگون بپردازیم. جهت اطلاع از قیمت انواع پروفیل فولادی کلیک کنید.

ساختار و خصوصیات پروفیل زد

آشنایی با کاربرد های پروفیل زد

پروفیل های زد کاربرد های زیادی در ساخت سقف و دیوار دارند. از پروفیل های زد در اندازه های مختلف برای ساخت سازه های فولادی بزرگ، مبلمان و بخش از لوازم خانگی، سازه های حفاظتی خصوص انتقال، قالب های فولادی مورد استفاده در ساخت درب و پنجره، قفسه های انبار و کابینت سازی، گارد ریل ها و نرده های محافظ جاده ها و بزرگراه ها و ساخت ریل های راه آهن استفاده می‌شود.

بیشترین استفاده از پروفیل های زد در سقف سوله ها، سالن ها و کارخانه ها بوده که به صورت افقی قرار دادن پروفیل زد بر خلاف امتداد دیگر اجزای سقف، قابلیت تحمل فشار سقف و دیگر فشار های کششی و برشی را به کمک اجزای دیوار و ستون های سازه فراهم می‌کند. استفاده از پروفیل زد باعث کاهش وزن سقف و قسمت های مورد استفاده از آن خواهد شد.

در ادامه مطلب به بررسی مشخصات، وزن، ضخامت و ابعاد و اندازه انواع پروفیل زد به همراه برترین تولید کنندگان خواهیم پرداخت. تا انتهای مطلب با سفیران آهن همراه باشید.

کاربرد های پروفیل زد در صنایع مختلف

وزن، ابعاد و اندازه پروفیل زد

واضح است که هر چه ضخامت و اندازه پروفیل زد بیشتر باشد وزن بالاتری دارد اما عمده پروفیل های زد وزنی در حدود 4 تا 10 کیلوگرم دارند. پروفیل های زد در بخش پایانی روند تولید، عمدتا با طول های 6 متر برش میخورند و بر اساس مورد استفاده مشتری در دو نوع لبه دار و بدون لبه تولید می‌شوند. عمده پروفیل های زد تولید شده و پر استفاده با نام های Z16، Z18، Z20 و Z22 روانه بازار می‌شوند.

پروفیل های زد معمولا ضخامت پایینی دارند. در صورتی که در پروژه خود نیاز به استفاده از پروفیل زد با ضخامت بالا دارید میتوانید با استفاده از قابلیت همپوشانی پروفیل زد از تعدادی پروفیل زد بر روی هم به ضخامت بالاتر دست یابید و یا در صورت نیاز درخواست تولید پروفیل زد با ضخامت سفارشی دهید. حداکثر اندازه قسمت جان پروفیل های زد 40 سانتی متر و بیشترین اندازه هر بال این پروفیل 10 سانتی متر می‌باشد. همچنین در صورتی که پروفیل زد، لبه دار باشد اندازه لبه پایینی و بالایی آن بین 15 تا 30 میلی متر خواهد بود.

برترین تولید کنندگان پروفیل زد

با توجه به روش تولید پروفیل زد، میتوان با تهیه رول ورق فولادی و با استفاده از دستگاه های برشکاری و خمکاری، در کارگاه های کوچک هم اقدام به تولید پروفیل زد کرد. اما از مطرح ترین تولید کنندگان پروفیل زد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• فولاد گستر حداد (کچو)

• شرکت پروفیل آسیا

• فولاد صدرا تهران

• فولاد پروفیل اصفهان

• نیکان پروفیل اصفهان

• فولاد کالوپ تهران

• تعاونی فولاد علویجه

برای مشاوره رایگان خرید پروفیل زد و اطلاع از قیمت پروفیل زد در ابعاد و اندازه های مختلف از برترین تولید کنندگان پروفیل می‌توانید با شماره 91001040-031 از شرکت سفیران آهن تماس بگیرید. در ادامه به بررسی روش تولید پروفیل زد به همراه نکات مربوطه خواهیم پرداخت. با سفیران آهن همراه باشید.

وزن و ابعاد پروفیل زد

پروفیل زد چگونه تولید میشود؟

پروفیل زد با انجام عملیات برشکاری و خمکاری بر روی ورق های فولادی که معمولا ورق گالوانیزه یا ورق سیاه هستند تولید می‌شود. برای تولید پروفیل زد ابتدا باید ورق فولادی با استاندارد آلیاژی و ضخامت مورد نظر تهیه شود. ورق های فولادی جهت تولید پروفیل زد معمولا به صورت رول شده تهیه می‌شوند و سپس با دستگاه های برشکاری ورق در اندازه و ابعادی که از پروفیل زد مورد نیاز است برش می‌خورند. پس از برشکاری نوبت به خمکاری می‌رسد. 

لازم به ذکر است که تولید پروفیل زد هم میتواند توسط دستگاه مخصوص ساخت پروفیل زد و هم با فرآیند خمکاری ورق انجام شود. معمولا پروفیل های زد را با پوششی از جنس گالوانیزه تولید می‌کنند تا در برابر زنگ زدگی ناشی از رطوبت و خوردگی ها مقاوم تر باشند. بعضی از پروفیل های زد که با استفاده از ورق های بدون پوشش مقاوم و به صورت غیر مکانیزه تولید شده اند در برابر رطوبت مقاوم نبوده و باید در مکان های خشک نگهداری یا استفاده شوند.

ورق فولادی مورد استفاده برای تولید پروفیل زد عمدتا ورق های تولید شده به روش نورد سرد هستند اما بعضی از پروفیل های زد توسط ورق نورد گرم هم تولید می‌شوند. پروفیل های تولید شده از ورق های نورد سرد فرآیند تولید راحت تری داشته و همچنین قیمت کمتری از پروفیل های زد نورد گرم دارند و انعطاف پذیری بالاتر و استحکام پایین تر نسبت به پروفیل های زد نورد گرم از خصوصیات آنها محسوب می‌شود.

اغلب پروفیل های زد نورد سرد از ورق های گالوانیزه تولید می‌شوند که به علت پوشش گالوانیزه در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند. پروفیل های زد نورد گرم در کنار مزیت استحکام بالاتر خود، از شکنندگی بالاتری در برابر فشار برخوردار هستند. اغلب پروفیل های زد نورد گرم توسط ورق سیاه تولید می‌شوند. برای درک بیشتر تفاوت ورق های نورد گرم و سرد به شما پیشنهاد میکنیم مقاله تفاوت نوردگرم و نوردسرد را مطالعه کنید. قیمت پروفیل زد ارتباط مستقیمی با قیمت ورق گالوانیزه و قیمت ورق سیاه دارد.

روش تولید انواع پروفیل زد

جمع بندی

در این مطلب به بررسی اهمیت و کاربرد پروفیل زد و ویژگی ها و نحوه تولید آن پرداختیم. قبل از خرید هر نوع پروفیل یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب پروفیل مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت محصولات فولادی و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید پروفیل زد انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص اهمیت و کاربرد پروفیل زد افزوده باشیم.

ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

پروفیل C چیست؟ آشنایی با پروفیل مبلی جدول اشتال پروفیل عوامل موثر بر قیمت انواع پروفیل
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا