لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

ورق گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: 1402/7/1
تعداد بازدید 53 بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: 10 دقیقه
تعداد نظر 0 نظر

ورق گالوانیزه یک ورق فولادی پرکاربرد در صنعت است که توسط فرآیند نوردگرم تولید شده و بزرگترین مزیت آن را میتوان قابلیت ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی آن دانست. در این مقاله سعی شده تا ورق گالوانیزه و کاربرد های آن در صنایع و سازه های گوناگون مورد بررسی قرارگیرند. اگر شما هم درباره چیستی ورق گالوانیزه و کاربرد های مختلف آن، به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستید به شما پیشنهاد میکنم تا این مقاله را تا انتها بخوانید.

ورق گالوانیزه چگونه تولید میشود؟

اصلی ترین ماده اولیه جهت تولید ورق گالوانیزه، ورق روغنی است. در حقیقت ورق روغنی پس از طی یک سری مراحل تبدیل به ورق گالوانیزه میشود. البته روش های دیگری هم برای تولید ورق گالوانیزه وجود دارد که از ورق سیاه مستقیما تبدیل به ورق گالوانیزه میشود. در این روش قطعا قیمت ورق سیاه بر قیمت ورق گالوانیز تولید شده اثر زیادی میگذارد.

به طور کلی ورق گالوانیزه توسط فرآیند گالوانیزاسیون تولید میشود که شامل اعمال پوششی محافظ از جنس روی (Zn) بر سطح ورق بوده و به علت پوششی جهت افزایش قابلیت ضد زنگ زدگی و ضد خوردگی برای ورق گالوانیزه است. این پوشش از جنس روی میتواند بر روی یک و یا دو سطح ورق انجام شود.

فرآیند گالوانیزه کردن باعث افزایش عمر ورق و مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و افزایش پایداری ورق میشود. در تمامی روش های تولید، گالوانیزه کردن امری ثابت است اما روش های مختلفی برای اعمال این فرآیند بر سطح ورق وجود دارد که شامل گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد و پیش-گالوانیزه است.

ورق گالوانیزه چه کاربردی دارد؟

انواع ورق گالوانیزه در ابعاد و ضخامت های گوناگون به دلیل برتری هایی که نسبت به دیگر ورق ها دارد، کاربرد های مختلف و زیادی در صنایع گوناگون دارد. بیشترین کاربرد های ورق گالوانیزه به طور کل در مکان هایی است که ورق با رطوبت و آب در تماس است.

ورق گالوانیزه در صنعت کابینت سازی، لوازم خانگی مثل یخچال و فریزر، ماشین لباس شویی، سقف سازی سالن های بزرگ و سوله ها مخصوصا در مکان هایی با شرایط بارانی و رطوبت بالا، ساخت انواع لوله و پروفیل، نرده ها و جداکننده ها، سقف های کاذب و درب های کرکره ای کاربرد دارند.

از دیگر کاربرد های ورق گالوانیزه میتوان به تجهیزات کشاورزی مثل مخازن حمل آب، سمپاشی، و سیلو ها و در امور تبلیغاتی مثل تابلو ها وبیلبورد های تبلیغاتی در سطح شهر و در دستگاه های صنعتی مانند کمپرسور ها و کپسول ها، دستگاه های تهویه هوا، بدنه‌ی ماشین آلات صنعتی تولیدی و همچنین بدنه محصولات تولیدی از جنس فلز مقاوم اشاره کرد. برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه از همه کارخانه ها وارد صفحه شوید.

انواع ورق گالوانیزه کدامند؟

انواع ورق گالوانیزه بر اساس بازه ضخامت و عرض آن ها تقسیم بندی میشوند. بیشتر ورق های گالوانیزه دارای عرض 1000 و 1250 هستند. ورق های گالوانیزه که به حالت شیت یا فابریک هستند در عرض های 1000 و 1250 و طول های 2000 و 2500 تولید میشوند. البته امکان سفارشی کردن ورق های گالوانیزه برای سایز های درخواستی مشتری، توسط شرکت سفیران آهن امکان پذیر است.

وزن ورق های گالوانیزه به طور معمول برای هر رول، بین 5 تا 7 تن است و همچنین وزن ورق های گالوانیزه به صورت شیت یا فابریک بر اساس ابعاد و ضخامت آن متفاوت است. اکثریت ورق های گالوانیزه پر کاربرد که توسط کارخانه ها تولید میشوند بین 0.2 میلی‌متر تا 6 میلی‌متر هستند که هر چه ضخامت ورق بیشتر باشد قطعا به همان نسبت وزن بیشتری دارد.

برترین تولید کنندگان ورق گالوانیزه در ایران را بشناسید

کارخانه های زیادی در تولید ورق گالوانیزه به فعالیت پرداخته اند. از برترین تولید کنندگان ورق گالوانیزه به ترتیب میتوان به کارخانه فولاد مبارکه، کارخانه امیرکبیر کاشان، شرکت هفت الماس قزوین، و کارخانه تاراز چهارمحال اشاره کرد.

کارخانه فولاد مبارکه اولین و برترین کارخانه تولید انواع ورق در ایران است. برای مشاهده قیمت انواع ورق گالوانیزه فولاد مبارکه کلیک کنید. ضخامت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه بین 0.25 تا 2 میلیمتر متغییر است. این مقدار برای کارخانه هفت الماس قزوین از 0.3 تا 2 میلیمتر بوده و عرض 1 الی 1.25 متر می باشد.

ورق گالوانیزه چه قیمتی دارد؟

قیمت ورق گالوانیزه به دلایل زیادی بستگی دارد و توسط عوامل زیادی تعیین میشود که مهمترین آنها مقدار عرضه و تقاضای بازار ورق گالوانیزه است. از دیگر دلایل مهم و اثر گذار بر قیمت ورق گالونیزه میتوان به قیمت دلار، نرخ بورس، قیمت مواد خام و اولیه، هزینه کارخانه تولید کننده، میزان صادرات و واردات، قیمت شمش فولاد و دیگرد عوامل جانبی اشاره کرد. برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه از برترین کارخانه های ایران میتوانید به صفحه قیمت ورق گالوانیزه مراجعه کنید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر، میتوانید از مشاوره رایگان سفیران آهن به شماره 03191001040 استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی ورق گالوانیزه و انواع آن و کاربردی که در صنایع گوناگون دارند به همراه روش تولید و برترین کارخانه های تولید کننده پرداخته شد. قبل از خرید ورق گالوانیزه یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب ورق گالوانیزه یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید ورق گالوانیزه انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص خرید ورق گالوانیزه هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا