لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

نوسانات قیمت ورق های فولادی به چه دلایلی وابسته است؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: 1402/9/19
تعداد بازدید 43 بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: 10 دقیقه
تعداد نظر 0 نظر

قطعا دلایل بسیاری بر قیمت ورق های فولادی تاثیر گذارند. اهمیت بسیار زیاد ورق های فولادی در صنایع گوناگون و ساختمانی سازی بر کسی پوشیده نیست. در این مطلب به بررسی پرکاربرد ترین ورق های فلزی در صنایع گوناگون پرداخته میشود و سپس دلایل موثر در قیمت گذاری انواع ورق بررسی میشود. از مهمترین و پر استفاده ترین ورق های فلزی میتوان به ورق سیاه، ورق رنگی، ورق گالوانیزه و ورق روغنی پرداخت. البته ورق های دیگری مثل ورق آجدار و ورق اسید شویی و آلیاژی هم در صنعت های به خصوص خود، کاربرد های خاص دارند. همچنین پیش بینی قیمت انواع ورق در آینده به خصوص ورق سیاه که به عنوان ورق پایه ای که ورق های مختلف و محصولات آهنی گوناگون از آن تولید میشوند، دارای اهمیت فراوانی می‌باشد که در انتهای این مطلب به بررسی قیمت و پیش بینی قیمت ورق سیاه پرداخته شده است.

عوامل موثر بر قیمت انواع ورق فولادی

دلایل مختلفی بر قیمت انواع ورق های فلزی تاثیر گذارند اما در این میان یک سری دلایل و اثرات کلی وجود دارد که نه تنها بر قیمت ورق های فلزی، بلکه بر قیمت دیگر آهن آلات و محصولات بازار آهن تاثیر گذارند. در ادامه به مهمترین این دلایل خواهیم پرداخت و سپس به بررسی موارد اثر گذار بر قیمت ورق سیاه میپردازیم.

میزان عرضه و تقاضا ورق

یکی از عوامل مهم در قیمت‌گذاری انواع ورق آهن و البته هر محصول فولادی دیگری در بازار آهن میزان و عرضه و تقاضا در بازار است. درواقع با افزایش تولید و عرضه، قیمت کالا کاهش می‌یابد و در مقابل با کاهش تولید و عرضه، قیمت افزایش پیدا می‌کند. توجه کنید که با افزایش یا کاهش قیمت محصولاتی مثل ورق سیاه، آهن آلات دیگری به واسطه تغییرات قیمت این ورق فلزی دچار نوسان میشوند که از مهمترین آن ها میتوان به نبشی و ناودانی و حتی بخشی از تیرآهن های ساخته شده از طریق ورق اشاره کرد.

نوسانات قیمت فولاد

قیمت روز آهن آلات به‌شدت تحت‌تاثیر قیمت جهانی فولاد و فلزات و موارد پایه برای تولید هر کدام قرار دارد. تغییرات جهانی در قیمت فلزات خام و فولاد به وضعیت عرضه و تقاضای جهانی، وضعیت داخلی کشورهای دارای معادن بزرگ و دیگر عوامل سیاسی بستگی دارد.

کیفیت و استانداردهای تولید ورق

همه تولیدکنندگان ورق در کشور با یک روش و یک کیفیت مشخص و یکسان ورق تولید نمی‌کنند. هرکدام از آن‌ها از مواداولیه متفاوتی استفاده می‌کنند که احتمال دارد در کیفیت با یکدیگر تفاوت داشته باشند و در نتیجه قیمت ورق‌های آنها نیز متفاوت باشد. علاوه‌بر این، فرایند تولید نیز در همه کارخانه‌ها یکسان نیست و تکنولوژی‌های پیشرفته در عین افزایش سرعت تحویل سفارشات، احتمال دارد باعث تغییر در قیمت انواع ورق شود. این تغییر، ضرورتا به معنای افزایش قیمت نخواهد بود.

عرضه و تقاضا چگونه بر روی قیمت ورق اثر گذار است؟

در یک تعریف ساده تر هر چه خواهان و خریداران ورق بیشتر باشند و حجم سرمایه بیشتری برای خرید ورق وارد بازارشود، خود به خود باعث میشود تا موجودی ورق در بازار کاهش یافته و مقدار کم ورق مانده قطعا ارزش بالاتری دارد و باعث میشود تا فروشنده تصمیم بگیرد که ورق موجود در انبار خود را با قیمت بالاتر برای فروش بگذارد.

عوامل موثر بر قیمت ورق سیاه

ورق سیاه یک نوع ورق فولادی محسوب می‌شود که فاقد پوشش گالوانیزه یا رنگ‌آمیزی است. این نوع ورق معمولا در ساخت‌وسازهایی که نیاز به استحکام بالا و پوشش خارجی ندارند، استفاده می‌شود. قیمت ورق سیاه جدای از عوامل بالا که به طور کلی بیان شد، علاوه بر این‌که به ضخامت و کیفیت کالا بستگی دارد، تحت تاثیر عوامل دیگری نیز تعیین و مشخص می‌شود که از مهمترین این عوامل میتوان به قیمت دلار آمریکا، قیمت مواد اولیه، وضعیت بورس و هزینه های مربروط به حمل و نقل اشاره کرد که در ادامه به بررسی هر یک میپردازیم. همچنین جهت آشنایی بیشتر با عوامل موثر بر قیمت ورق سیاه کلیک کنید.

قیمت دلار تاثیر گذار است

قیمت دلار به عنوان یک شاخص مهم در تعیین قیمت هر چیزی موثر است و قطعا صنایع بزرگ که نیازمندی های مختلفی را از صنایع پایین دست و شرکت های گوناگون تعیین میکنند از این قاعده مستثنی نیستند. با نوسانات قیمت دلار، شاهد تغییراتی در حجم خرید و فروش در حوزه صادرات و شرکت های بازرگانی هستیم و این نوسانات نرخ ارز قطعا تاثیر خود را بر روی قیمت انواع ورق فولادی به خصوص ورق سیاه که اهمیت بالایی دارد، نشان میدهند.

قیمت مواد اولیه

 تولید ورق به مواد اولیه متنوعی نیاز دارد که مهم‎ترین آن‎ها سنگ آهن و ضایعات فلزی است. زمانی که قیمت این مواد افزایش یابد، قیمت انواع میلگرد نیز افزایش خواهد یافت. از جمله دلایلی که باعث ایجاد تغییرات در قیمت این مواد اولیه می‏شود، عملیات معدنی و نوسانات فصلی است.

هزینه حمل و نقل

حمل و نقل ایمن محصولات فولادی از جمله میلگرد هزینه‎های خاص خود را دارد. افزایش قیمت بنزین و گازوئیل از جمله دلایلی است که می‎تواند هزینه حمل و نقل را دچار نوسان کند که این خود روی قیمت میلگرد تاثیرگذار است.

وضعیت بورس

سهام بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده مقاطع فولادی، از جمله ورق در کشور، در بازار بورس به فروش می‌رسد. وضعیت شاخص‌های مختلف بورس، ازجمله عواملی است که به‌طور لحظه‌ای بر قیمت ورق فلزی به خصوص ورق سیاه و دیگر محصولات تولید شده از آن تاثیر می‌گذارد.

پیش بینی کلی قیمت ورق

پیش‎بینی می‏شود که در فصول گرم امسال و سال بعد با توجه به کمبود برق، کارخانه‎های فولاد دچار مشکل شوند و همین موضوع منجر به تمایل بیشتر افراد برای ذخیره‌سازی این کالا شود و قیمت افزایش یابد. با این حال هیچ‎گونه پیش‎بینی و تحلیل قطعی وجود ندارد و با استفاده از هیچ ابزار و دانشی نمی‎توان به صورت صددرصد بازار این صنعت را پیش‎بینی کرد. با این حال پیش‎بینی می‏شود که قیمت این محصول طی سال آینده حدود 20 الی 25 درصد افزایش را تجربه کند.

جمع‌بندی

قیمت ورق در بازار آهن تحت‌تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد که تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم بر قیمت این محصولات دارند. تغییرات در قیمت فلزات جهانی، از جمله قیمت آهن و فولاد، افت‌وخیز قیمت ارز، میزان عرضه و تقاضا در بازار و حتی وضعیت بازار بورس از جمله عوامل موثر بر تغییرات قیمت انواع ورق در بازار آهن محسوب می‌شوند. قبل از خرید انواع ورق یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب ورق یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید.

در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید ورق  انتخاب نمایید. ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص عوامل موثر بر قیمت انواع ورق هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا