لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

میلگرد ساده چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: 1402/7/5
تعداد بازدید 15 بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: 10 دقیقه
تعداد نظر 0 نظر

میلگرد و انواع آن از مهم ترین مقاطع فولادی هستند که در ساختمان سازی و پایه های بتنی کاربرد بسیاری دارند. در این مطلب به بررسی کاربرد های میلگرد ساده میپردازیم و سپس پیرامون نحوه تولید و شرایط نگهداری میلگرد به همراه برترین کارخانه های تولیدکننده آن به طور مختصر توضیحاتی میدهیم. در ادامه با سفیران آهن همراه باشید تا شما را با کاربرد های میلگرد ساده آشنا کنیم.

میلگرد ساده چیست؟

میلگرد ساده یک میله از آلیاژ آهن است که سطح مقطع دایره ای شکل دارد و بر خلاف میلگرد آجدار بر روی سطح خود هیچ آجی ندارد و به همین دلیل باعث تفاوت در کاربرد و قیمت آن در بازارآهن میشود. میلگرد های ساده بر اساس سایز و آلیاژ به کار رفته در خود، انواع مختلفی دارد. ظاهر میلگرد ساده همانند یک میله طولانی با سطح صاف و بدون ناهمواری و دایره ای شکل است.

طول عمده میلگرد های ساده در بازارآهن بر اساس کاربرد در 2 مقدار 6 متری و 12 متری هستند که معمولا میلگرد ساده با طول 12 متر کاربرد بیشتری داشته و به همین علت به مقدار بیشتری تولید میشود. سطح مقطع یا سایز میلگرد ساده بین 8 میلی متر تا 40 میلی متر است. در صورتی که میلگرد به صورت کلاف تولید و بسته بندی شود، سایز آن مقادیر 5.5 ، 6.5 ، 8 ، 10 و 12 است. جهت اطلاع از قیمت انواع میلگرد به صورت شاخه و کلاف، پیشنهاد میکنم وارد صفحه قیمت میلگرد شوید.

میلگرد ساده چه کاربردی دارد؟

میلگرد ساده چندان کاربرد ساختمانی ندارد مگر آن که در سازه های خاصی استفاده شود. البته ممکن است که برای افزایش مقاومت در سازه های بتنی به مقدار محدود استفاده شود. بیشترین کاربرد میلگرد ساده در زمینه های صنعتی است.

بیشترین کاربرد های میلگرد ساده در صنعت عبارت است از استفاده از میلگرد ساده در تولید بدنه و چهارچوب انواع ماشین آلات تولیدی و خدماتی، تولید خودرو و وسایل جانبی حوزه صنعت، تولید تجهیزات کشاورزی، تولید دستگیره ها و لولای درب و انواع اتصالات آهنی اهرمی است.

میلگرد ساده چگونه تولید میشود؟

برای تولید میلگرد ساده ابتدا شمش فولاد را تا دمای 1100 درجه سانتی گراد حرارت داده تا حالت پذیر شود و توسط ماشین آلات مخصوص قطر شمش را کاهش داده تا به طول آن افزوده شود و به مرور به سطح مقطع مورد نظر خود از میلگرد ساده برسیم.

پس از آن بنا به تولیدات کارخانه در طول های 6 یا 12 متری برش میدهیم و پس از سرد شدن بسته بندی میکنیم. پس از بسته بندی در انباری که شرایط مناسب برای نگه داری میلگرد را داشته باشد، نگهداری میشود. در ادامه درباره شرایط نگهداری از میلگرد توضیحاتی داده ایم. همچنین جهت اطلاع از قیمت انواع میلگرد ساده از تمامی کارخانه ها به صفحه قیمت میلگرد ساده مراجعه کنید. با سفیران آهن همراه باشید.

شرایط مناسب برای نگهداری میلگرد ساده چیست؟

مکان نگهداری میلگرد باید کاملا خشک و بدون رطوبت و در جایی نگه داری شود که تماسی با خاک نداشته باشد. میلگرد را از تماس با هرگونه مواد خورنده و روغن دور باشد. همچنین میلگرد ساده در سایز های متفاوت باید از هم جدا باشند و به شکلی در انبار قرار بگیرند که بر روی هم سقوط نکرده و تماسی با زمین نداشه باشند.

میلگرد ساده و دیگر انواع میلگرد نباید در معرض نور خورشید و هر گونه رطوبت باشند و حفظ دمای آن در محدوده -15 درجه تا +34 درجه سانتی گراد به نگهداری بهتر آن کمک میکند. برای کمک به ایجاد شرایط ایده آل برای نگهداری از میلگرد بهتر است تا یک پوشش بر سطح شاخه های میلگرد به صورت بسته ای باشد. لازم به ذکر است که اهمیت قفسه بندی در شرایط نگهداری از میلگرد را دست کم نگیرید.

برترین تولید کنندگان میلگرد ساده کدامند؟

میلگرد ساده و دیگر انواع آن توسط کارخانه های زیادی در ایران تولید میشوند. بیش از 70 کارخانه شناخته شده و مطرح در زمینه تولید انواع میلگرد وجود دارند که در این قسمت از مطلب 2 کارخانه برتر تولید کننده میلگرد ساده آمده است.

میلگرد ساده ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن یکی از معروف ترین کارخانه های تولید کننده محصولات فولادی در ایران است که در سال 1350 شروع به کار کرده و ظرفیت تولید سالانه 3 میلیون و 60 هزار تن دارد. انواع میلگرد تولید شده توسط کارخانه ذوب آهن کیفیت بالایی داشته و میلگرد ساده آن در سایز های 12، 14، 16، 18، 20، 22، 25، 28، 32 و 36 عرضه میشوند.

میلگرد ساده فولاد کویر کاشان

کارخانه فولاد کویر کاشان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع میلگرد ساده و آجدار به صورت شاخه و کلاف در ایران است که در حدود 10 درصد از نیاز میلگرد کشور برای ساختمان را تامین میکند. این کارخانه از ماشین آلات و تکنولوژی های خط تولید به روز در تولیدات خود بهره می‌برد.

برای آشنایی کامل با برترین کارخانه های تولید کننده میلگرد در ایران به شما پیشنهاد میکنم مقاله برترین کارخانه های میلگرد را مطالعه کنید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی کاربرد ها و شیوه تولید میلگرد ساده به همراه نکاتی پیرامون نحوه نگهداری و برترین تولید کنندگان میلگرد ساده پرداختیم. همچنین ضمن تشکر از شما که تا این قسمت از این مقاله با سفیران آهن همراه بودید، خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا