لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

چه عواملی بر قیمت ورق روغنی تاثیر گذارند؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: 1402/6/22
تعداد بازدید 40 بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: 10 دقیقه
تعداد نظر 0 نظر

ورق روغنی یکی از محصولات حاصل از فرآیند نوردسرد است که یکی جدا از کاربرد های خود در صنعت، برای تولید ورق گالوانیزه به کار میرود و همچنین از ورق سیاه برای تولید ورق روغنی استفاده میشود. قطعا اطلاع از عواملی که بر روی قیمت ورق روغنی تاثیر گذارند به شما کمک میکند تا نوسانات قیمت این ورق فولادی را بیش از پیش درک کرده و بتوانید پیش بینی دقیق تری از قیمت ورق روغنی در آینده داشته باشید. با سفیران آهن همراه باشید تا شما را با مهمترین عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی آشنا کنیم.

آنچه میخوانیم:

قیمت ورق روغنی چه ارتباطی با مشخصات ورق دارد؟

قیمت ورق روغنی و عرضه و تقاضا

تاثیر صادرات و واردات بر قیمت ورق روغنی

تاثیر قیمت مواد اولیه بر قیمت ورق روغنی

ارتباط قیمت دلار با قیمت ورق روغنی

قیمت ورق روغنی و تولیدکنندگان

قیمت ورق روغنی چه ارتباطی با مشخصات ورق دارد؟

قطعا مشخصات ورق روغنی بر روی قیمت آن تاثیر مستقیمی دارد. مشخصاتی از قبیل استاندارد ورق روغنی، ضخامت و عرض و حالت و نوع برشکاری از مهمترین این عوامل هستند. هر چه وزن ورق روغنی بیشتر باشد، به همان نسبت قیمت بالاتری در بازار آهن دارد. عواملی مانند ضخامت و عرض ورق روغنی به طور مستقیم روی وزن ورق تاثیر داشته و باعث میشود وزن بالاتر و در نتیجه قیمت بالاتری داشته باشد. جهت مشاهده قیمت ورق روغنی از تمامی کارخانه های ایران وارد صفحه قیمت ورق روغنی شوید.

از پر استفاده ترین استاندارد های ورق روغنی میتوان به استاندارد های زیر اشاره کرد که هر کدام قیمتی ممتفاوت نسبت به نوع دیگر دارد زیرا کاربرد و تقاضای منحصر به خود را در بازار آهن دارد.

همچنین لازم به ذکر است که اگر بنا به خواست مشتری، حالت دهی و یا برشکاری خاصی بر روی ورق روغنی انجام شود باعث افزایش قیمت آن میشود. کاربرد و شیوه استفاده مشتری از ورق روغنی باعث انجام عملیات شکل دهی بر ورق روغنی میشود و قطعا بر قیمت آن افزوده میشود.

قیمت ورق روغنی و عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا همیشه جر مهمترین و آشکار ترین عامل موثر بر قیمت هر چیزی بوده است. این که یک محصول در بازار آهن به چه میزان خواستار و خریدار دارد و نسبت آن به مقدار عرضه شده در بازار، باعث رقم زدن تعداد خریداران و مقدار خرید میشود که عامل مهمی در تعیین قیمت ورق روغنی است.

برای درک بهتر تاثیر عرضه و تقاضا بر روی قیمت ورق روغنی مثال میزنیم. فرض کنید بنا به دلایلی افراد بیشتری نسبت به قبل خواستار خرید ورق روغنی شده اند و مقدار موجودی ورق روغنی در بازار مثلا مقدار 100 است. خریداران جدید باعث میشوند تا موجودی بازار به مقدار 70 برسد زیرا به مقدار 30 به خریداران جدید فروخته شده است. این وضعیت باعث میشود تا مقدار موجودی این ورق در بازار کمتر شده و ارزشمند تر میشود و خود به خود با قیمت بالاتری به فروش میرسد زیرا خریداران برای خریدن مقدار باقی مانده حاضرند تا قیمت های بالاتری را به فروشنده پیشنهاد دهند.

تاثیر صادرات و واردات بر قیمت ورق روغنی

صادرات و واردات از طریق اثر گذاری بر قیمت مواد اولیه و مهمتر از همه تاثیری که بر نسبت عرضه و تقاضا ورق روغنی در بازار میگذارند، باعث تغیرات در قیمت میشوند که با صادرات ورق روغنی، در واقع در بازار تقاضا بیشتر از عرضه شده و قیمت ورق روغنی افزایش پیدا میکند و اگر واردات ورق روغنی انجام شود باعث کاهش تقاضا نسبت به عرضه شده و قیمت کاهش پیدا میکند.

این موضوع میتواند بر روی صادرات یا واردات مواد اولیه جهت تولید ورق روغنی انجام شود که در ادامه توضیح داده ایم. با واردات مواد اولیه ورق روغنی، قیمت آن کاهش یافته و با صادرات مواد اولیه شاهد افزایش قیمت ورق روغنی خواهیم بود.

تاثیر قیمت مواد اولیه بر قیمت ورق روغنی

قطعا قیمت مواد اولیه بر روی محصول تولیدی از آن تاثیر بسیاری دارد. در مورد ورق روغنی، اگر قیمت شمش فولاد و سنگ آهن افزایش یابد، باعث میشود تا تولید کننده ورق روغنی با قیمت  بالاتری نسبت به قبل مواد اولیه خود را تامین کند و خود به خود قیمت ورق روغنی تولید شده هم با مقدار بیشتری در بازارآهن عرضه میشود. از آنجا که ورق سیاه از مهمترین مواد اولیه جهت تولید ورق روغنی به شمار میرود، در قیمت ورق روغنی تاثیر گذار است. جهت مشاهده قیمت ورق سیاه از همه کارخانه های کلیک کنید

ارتباط قیمت دلار با قیمت ورق روغنی

در کشور ما قیمت دلار تقریبا بر روی قیمت همه چیز موثر است. حتی محصولاتی که از صفر تا صد در داخل تولید میشوند. زیرا راه صادرات باز است. هنگامی که فروشندگان سود بیشتر را در صادرات محصول خود ببینند، دیگر با قیمت قبلی محصول خود را روانه بازار داخلی نمیکنند و با قیمتی که معادل سود و زیان مشابه با صادرات باشد انجام میدهند.

با افزایش قیمت دلار، نه تنها فروشندگان به طور عادی قیمت محصولات خود را بالا میبرند، بلکه قیمت مواد اولیه جهت تولید ورق روغنی هم افزایش پیدا کرده و در نتیجه باعث افزایش قیمت در چند مرتبه در قیمت ورق روغنی میشود.

قیمت ورق روغنی و تولیدکنندگان

قیمت نهایی ورق روغنی ارتباط زیادی با تولید کننده آن دارد. به عنوان مثال کارخانه فولاد مبارکه، هزینه کارگران و مواد اولیه و دیگر هزینه هایی که در تولید ورق روغنی موثر هستند را به علاوه مقدار سود مورد نظر خود کرده و ورق روغنی را میفروشد که قطعا هر کارخانه ای با دیگری هزینه ها و حقوق کارکنان متفاومتی دارد و قیمت مواد اولیه در تاریخ های مختلف برای هر کدام متفاوت است.

بنابراین قیمت ورق روغنی از هر کارخانه نسبت به دیگری متفاوت است . کارخانه سازنده ورق روغنی به عنوان عاملی مهم و تاثیر گذار در قیمت ورق روغنی می‌باشد. برای شناخت انواع ورق روغنی و کاربرد هر کدام پیشنهاد میکنم مقاله ورق روغنی چیست و چه کاربردی دارد؟ را از دست ندهید.

جمع بندی

در این مقاله درباره مهمترین عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی در بازارآهن پرداختیم. مهمترین عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی عبارتند از قیمت دلار، عرضه و تقاضا، قیمت کارخانه، قیمت مواد اولیه، صادرات و واردات و مشخصات ورق روغنی هستند. همچنین ضمن تشکر از شما که تا این قسمت از این مقاله با سفیران آهن همراه بودید، خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا