لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

ورق روغنی چگونه تولید میشود؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: 1402/8/22
تعداد بازدید 18 بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: 8 دقیقه
تعداد نظر 0 نظر

ورق روغنی از دسته ورق هایی است که توسط فرآیند نوردسرد تولید میشود. از محصولات حاصل از فرآیند نوردسرد معمولا در مواردی استفاده میشود که ظاهر کار انجام شده از اهمیت بالایی برخوردار باشد. زیرا به دلیل حرارت کمتر در فرآیند تولید، سطح ورق منسجم تر بوده و همچنین عملیات های گوناگونی بر سطح ورق روغنی انجام میشود. اگر درباره چگونگی تولید ورق روغنی کنجکاو هستید به شما پیشنهاد میکنم 10 دقیقه از وقت ارزشمند خود را صرف مطالعه این مقاله کنید تا با نحوه تولید ورق روغنی آشنا شوید.

فرآیند تولید ورق روغنی

نحوه تولید ورق روغنی و کیفیت مواد اولیه تولید، بر روی قیمت ورق روغنی تاثیر زیادی میگذارد. از مهمترین مواد اولیه جهت تولید ورق روغنی میتوان به ورق سیاه اشاره کرد که قطعا کیفیت ورق سیاه، اثر زیادی بر روی قیمت ورق سیاه خریداری شده و کیفیت نهایی ورق روغنی خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی کلیک کنید.

برای تولید ورق روغنی نمیتوان از فرآیند نوردگرم اسفاده کرد زیرا دمای بالا میتواند سطح ورق را تیره کند. در ادامه به نحوه تولید ورق روغنی و فرآیند نوردسرد میپردازیم.

  1. اسیدشویی

در ابتدا ورق های سیاه یک بار توسط آب شستشو داده میشوند و سپس با شستشو توسط یک ترکیب اسیدی، از انواع آلودگی ها و اکسید و زنگ زدگی پاک میشوند. ترکیب این اسید شوینده مشتق شده از اسیدکلریدریک است. دقت کنید که با افزایش دمای کار تا سقف 80 درجه، در حین اسید شویی، سرعت پاکسازی سطح ورق بالاتر میرود.

  1. فرآیند نوردسرد

پس از رفع اکسید ها و زنگ زدگی ها از سط ورق و سپس شستشو نوبت به عملیات نورد سرد میرسد که در این مرحله ورق وارد یه قفسه غلتک تحت فشار میشود و رفته رفته ضخامت ورق کاهش میابد تا به مقدار مطلوب برسد. دمای پایین تر عملیات نوردسرد نسبت به نوردگرم باعث میشود تا خصوصیات ظاهری ورق تغییر کمتری کند.

  1. شستشوی الکترولیتی و نورد پوسته‌ای

از آنجا که ظاهر ورق روغنی اهمیت زیادی دارد، در حین روند تولید خصوصا فرآیند نوردسرد ممکن است آلودگی های جزیی بر سطح ورق روغنی پدید آید که توسط عملیات شستشوی الکتریکی و سپس نورد مجدد، رفع آلودگی های ناخواسته و موج های کوچک صورت پذیرد.

  1. نظارت کیفی

ورق روغنی پس از طی کردن مراحل تولید وارد بخش بازرسی و نظارت کیفی محصول میشود. در این مرحله ورق روغنی تولید شده مورد بررسی قرار میگیرد تا در صورت وجود هرگونه عیب ظاهری و کیفی نظیر انواع آلودگی و موج و تورفتگی مورد اصلاح قرار گیرد و سپس به بخش بسته بندی انتقال داده شود.

  1. بسته بندی

در این مرحله ورق روغنی به صورت کویل یا رول پیچیده میشوند و سطح رول را با یک کاور به همراه پلاک یا برگه ای حاوی مشخصات آماده ارسال به سوی مشتری و یا نگهداری در انبار تحت شرایط مناسب میکنند.

کاربردهای ورق روغنی

کاربرد روق روغنی در صنایع گوناگونی مثل لوازم خانگی، خودرو سازی، ساختمان سازی، سوله سازی و صنایع گازی  و ماشین آلات صنعتی به چشم میخورد. اکثر کاربردهای ورق روغنی در مکان هایی است که ظاهر ورق اهمیت داشته و در معرض دید است. از کاربرد های ورق روغنی میتوان در مبلمان، اجرای طرح های زینتی روی سازه ها، تولید انواع دیگر ورق های فولادی مثل ورق گالوانیزه و ورق رنگی استفاده میشود که به همین دلیل بر قیمت ورق رنگی و گالوانیزه اثرگذار است. برای آشنایی بیشتر درباره کاربرد های ورق روغنی مقاله ورق روغنی چیست و چه کاربردی دارد؟ را مطالعه کنید.

برترین تولید کنندگان ورق روغنی

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در سال 1360 وارد فاز عملیات اجرایی شد و در سال 1371 زیرساخت‌های مربوطه جهت اجرایی کردن طرح توسعه تولید این مجتمع فراهم شد. مجتمع فولاد مبارکه پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به ظرفیت تولید سالانه 2/4 میلیون تن رسید.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان تولیدکننده مواد پایه برای بیشتر از 3000 کارخانه و کارگاه و صنایع تولیدی در کشور است. این مجتمع پیش‌نیازهای صنایع مختلفی مانند لوازم خانگی و الکتریکی، صنایع لوله و پروفیل، خودروسازی و قطعه‌سازی، صنایع عظیم نفت و گاز، صنایع فلزی سبک و سنگین، لوله‌های انتقال مایعات، صنایع غذایی و دریایی، صنایع بسته‌بندی و بسیاری از زیرساخت های مهم کشور را تأمین می‌نماید.

ورق روغنی کارخانه هفت الماس قزوین

کارخانه هفت الماس قزوین در سال 1375 در قزوین تاسیس شد و در سال 1382 مورد بهره برداری قرار گرفت. از محصولات این شرکت میتوان به انواع ورق نورد سرد، ورق گالوانیزه، ورق اسیدشویی، ورق رنگی و لوله و پروفیل اشاره کرد. جهت مشاهده قیمت ورق روغنی هفت الماس قزوین کلیک کنید.

ورق روغنی کارخانه فولاد غرب آسیا

کارخانه فولاد غرب آسیا در زمینه تولید انواع ورق نوردسرد و کلاف بیش از 15 سال سابقه دارد. خطوط تولیدی این کارخانه شامل خط اسیدشویی، خط نورد سرد، خط عملیات حرارتی، خط نورد پوسته‌ای، خط بازرسی و اصلاح کلاف، خط بسته‌بندی میشود. جهت مشاهده قیمت ورق روغنی کارخانه فولاد غرب آسیا کلیک کنید.

جمع بندی

در این مطلب به روش تولید ورق روغنی به همراه برترین تولید کنندگان ورق روغنی در کشور پرداخته شد. قبل از خرید ورق روغنی یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب ورق روغنی یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید ورق روغنی انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص خرید ورق روغنی هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا