لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

برترین کارخانه های تیرآهن کدامند؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: 1402/6/16
تعداد بازدید 40 بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: 11 دقیقه
تعداد نظر 0 نظر

تولید تیرآهن در بسیاری از کشورها از جمله ایران، چین، هند، روسیه، آمریکا، آلمان و برزیل انجام می‌شود. تیرآهن جز مقاطع فولادی پایه و پر کاربرد در ساختمان سازی و صنعت است که هر کدام از کارخانه های تولید کننده، بر اساس استاندارد ها و سایز های متفاوتی تولید میکنند که در زیر به معرفی برخی از برترین کارخانه‌های تولید تیرآهن در جهان می‌پردازیم. با سفیران آهن همراه باشید. جهت اطلاع از انواع تیرآهن به همراه مشخصات و کاربرد هرکدام پیشنهاد میکنم مقاله تیرآهن چیست و چه کاربردی دارد؟ را از دست ندهید.

شرکت ArcelorMittal:

 شرکت ArcelorMittal که در لوکزامبورگ مستقر است، بزرگترین شرکت فولادسازی در جهان و بزرگترین تولید کننده تیرآهن در جهان است. این شرکت در بیش از 60 کشور دنیا فعالیت دارد و سالانه بیش از 90 میلیون تن فولاد و آلیاژ فولاد تولید می‌کند.

شرکت Hebei Iron and Steel Group:

 شرکت Hebei Iron and Steel Group یکی از بزرگترین شرکت‌های فولادسازی در چین است و سالانه بیش از 46 میلیون تن فولاد تولید می‌کند. این شرکت در بیش از 20 کشور دنیا فعالیت دارد و بیش از 120 هزار نفر را اشتغال می‌دهد.

شرکت Nippon Steel & Sumitomo Metal Corporation:

شرکت Nippon Steel & Sumitomo Metal Corporation یکی از بزرگترین شرکت‌های فولادسازی در ژاپن است و سالانه بیش از 40 میلیون تن فولاد تولید می‌کند. این شرکت در بیش از 15 کشور دنیا فعالیت دارد و بیش از 90 هزار نفر را اشتغال می‌دهد.

شرکت Tata Steel:

شرکت Tata Steel یکی از بزرگترین شرکت‌های فولادسازی در هند است و سالانه بیش از 30 میلیون تن فولاد تولید می‌کند. این شرکت در بیش از 50 کشور دنیا فعالیت دارد و بیش از 80 هزار نفر را اشتغال می‌دهد.

شرکت Gerdau:

 شرکت Gerdau یکی از بزرگترین شرکت‌های فولادسازی در برزیل است و سالانه بیش از 15 میلیون تن فولاد تولید می‌کند. این شرکت در بیش از 10 کشور دنیا فعالیت دارد و بیش از 30 هزار نفر را اشتغال می‌دهد.

لازم به ذکر است که این شرکت‌ها فقط بخش کوچکی از شرکت‌های بزرگ فولادسازی جهان هستند و بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز در تولید تیرآهن دارای نقش مهمی هستند. ایران نیز دارای بسیاری از کارخانه‌های تولید تیرآهن می‌باشد. در زیر به برخی از برترین کارخانه‌های تولید تیرآهن در ایران اشاره می‌کنیم:

کارخانه ذوب‌آهن اصفهان :

 ذوب آهن اصفهان  یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید فولاد و تیرآهن در ایران است. این کارخانه در استان اصفهان و در شهرستان لنجان واقع شده است و سالانه بیش از 3 میلیون تن تیرآهن تولید می‌کند. همچنین این کارخانه یکی از قدیمی ترین کارخانه های تولید کننده در زمینه مقاطع فولادی به خصوص تیرآهن است. جهت مشاهده قیمت انواع تیرآهن از کارخانه ذوب آهن اصفهان وارد صفحه قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان شوید.

محصولات تولیدی از این کارخانه به کشور هایی که در قاره های اروپا و آسیا هستند هم صادر میشود.کارخانه ذوب آهن اصفهان تیرآهن های IPE خود را در استاندارد DIN 1025-1 و در سایزهای 120 تا 320 میلی متر تولید می کند.

فولاد خوزستان:

فولاد خوزستان نیز یکی دیگر از بزرگترین کارخانه‌های تولید تیرآهن در ایران است. این کارخانه به وسعت ۸ کیلومتر مربع در استان خوزستان و در شهر اهواز  واقع شده است و سالانه بیش از 2.5 میلیون تن تیرآهن تولید می‌کند. محصولات این تیر آهن کارخانه شامل تیرآهن ۱۴ و تیرآهن ۱۶ میباشد.

فولاد امیرکبیر:

فولاد امیرکبیر یکی دیگر از بزرگترین کارخانه‌های فولادسازی و تولید تیرآهن در ایران است. این کارخانه در استان تهران و در شهرک صنعتی تهران واقع شده است و سالانه بیش از 1.5 میلیون تن تیرآهن تولید می‌کند و با بیش از 2 دهه فعالیت در تولید محصولات فولادی از جمله تیرآهن و میلگرد فعالیت داشته است.

فولاد کاوه جنوب:

فولاد کاوه جنوب نیز یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید تیرآهن در ایران است. این کارخانه در سال 1386 و در زمینی به مساحت 170 هکتار در استان فارس و در شهر شیراز واقع شده است و سالانه بیش از 1 میلیون تن تیرآهن تولید می‌کند.

فولاد هرمزگان:

 فولاد هرمزگان یکی دیگر از برترین کارخانه‌های تولید تیرآهن در ایران است. این کارخانه در استان هرمزگان و در شهر بندرعباس واقع شده است و سالانه بیش از 500 هزار تن تیرآهن تولید می‌کند. این کارخانه مجهز به پیشرفته‌ترین ماشین آلات صنعتی در واحد ریخته گری و کوره آهک پزی دو قلو است

تیرآهن فولاد ناب تبریز

شرکت فولاد ناب تبریز در سال 1382 پر شهر تبریز به وسعت 170هزار متر مربع بنا شد که می توان آن را در دسته کارخانه های مشترک دانست. ظرفیت تولید 450,000 تن در سال انواع مقاطع مانند تیرآهن های سبک و نیمه سبک تولید می کند. همچنین علاوه بر تیرآهن، محصولات فولادی دیگری هم چون نبشی و ناودانی را هم تولید می کند. این کارخانه برای ساخت محصولات خود از استانداردهای بین المللی پیروی می کند.

تیرآهن فایکو ( فولاد البرز ایرانیان )

فولاد البرز ایرانیان واقع در استان مازندران کیلومتر ۱۵ جاده ساری به مشهد واقع شده است. و همچنین تولید انواع تیرآهن های IPEو IPN‌ و ظرفیت 750 هزار تن تولید در سال را دارد. همچنین بخشی از محصولات خود را هم به سایر کشورهای خارجی صادر می کند. این کارخانه در سال 1393 تاسیس شده و به همین دلیل از جدید ترین ماشین آلات تولید و صنعتی در فرآیند تولیدات خود استفاده میکند.

کارخانه فولاد کوثر اهواز:

خط تولید کارخانه فولاد کوثر اهواز در سال 1351 راه‌اندازی شد. از تیرآهن‌های تولیدی این کارخانه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

تیرآهن‌های بال نیم پهن موازی

تیرآهن‌های بال نیم پهن موازی نیمه سبک

تیرآهن‌های بال موازی با اندازة بال 120 و 140 میلی‌متری و جان 12 متری

تیرآهن‌های بال باریک شیب‌دار با اندازه بال 120 تا 200 میلی‌متری و جان 6 و 9 و 12 متری

کارخانه آریان فولاد:

شرکت نورد آریان فولاد یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در شهرستان بوئین‌زهرا است که با توجه به نزدیکی مکانی به استان تهران و بخش های شمالی کشور، بخش قابل توجهی از نیاز صنایع این مناطق به مقاطع فولادی از جمله تیرآهن را تامین می کند. کارخانه آریان فولاد در سال 1385 تأسیس گردید و علاوه بر تولید تیرآهن، میلگرد و نبشی و ریل را هم تولید می کند. تیرآهن‌های 16، 18، 20، 22، 24 و 27 از محصولات تولیدی این کارخانه هستند.

کارخانه فولاد یزد:

کارخانه نورد فولاد یزد در سال 1375 در شهر یزد به مساحت 45 هکتار, کیلومتر ۱۷ به سمت تفت فعالیت خود را آغاز کرد. و ظرفیت تولید تیرآهن به 500 هزار تن در سال می رسد.

تیرآهن کرمانشاه ( جهان فولاد غرب )

در سال 1383 عملیات اجرایی کارخانه در 3 کیلومتری کرمانشاه شروع و در سال 1387 به بهره برداری رسید. و ظرفیت تولید محصولاتی چون تیرآهن IPB ,IPE با 300 هزار تن در سال می باشد.

کارخانه فولاد ظفر بناب:

کارخانه ظفر بناب یکی دیگر از مجهزترین شرکت‌ها در زمینة انواع مقاطع فولادی است. این واحد فولادی از سال 1386 به بهره‌برداری رسید.  تیرآهن تولید این کارخانه در دو نوع IPE و INP و در سایزهای 12 الی 27 به بازار عرضه می‌شوند.

لازم به ذکر است که این کارخانه‌ها فقط بخش کوچکی از کارخانه‌های فولادسازی و تولید تیرآهن در ایران هستند و بسیاری از کارخانه‌های دیگر نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند که شما میتوانید قیمت انواع تیرآهن از تمامی کارخانه های کشور را در صفحه قیمت تیرآهن مشاهده کنید.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی مختصر شرکت های جهانی و بین المللی در تولید تیر آهن پرداخته شد و سپس به معرفی شرکت ها و کارخانه های تولید کننده تیرآهن در ایران پراخته شد. قبل از خرید تیرآهن یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب تیرآهن مورد نظر خود، آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری، خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید تیرآهن انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص خرید تیرآهن هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا