لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

ورق گالوانیزه با ورق رنگی چه تفاوتی دارد؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: 1402/7/4
تعداد بازدید 23 بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: 10 دقیقه
تعداد نظر 0 نظر

ورق گالوانیزه و ورق رنگی هر دو جز ورق های پرکاربرد در صنعت هستند و هر کدام بنا به کاربردشان در قسمت های متفاوتی از صنعت و ساختمان سازی استفاده میشوند. برای پی بردن به تفاوت های این دو ورق فولادی ابتدا به شرح هر کدام و کاربردشان می‌پردازیم. ورق های فولادی در سایز ها و ابعاد گوناگون به بازار عرضه میشوند. در حقیقت روش عمده تولید ورق رنگی از طریق تغییراتی بر ورق گالوانیزه است. با سفیران آهن همراه باشید تا تفاوت های این دو ورق مهم در صنعت را بررسی کنیم.

ورق گالوانیزه چیست؟

عموما ورق های گالوانیزه، از طریق اعمال فرآیند گالوانیزاسیون بر ورق سیاه پدید می‌آیند. از ویژگی های برتر ورق گالوانیزه نسبت به ورق سیاه که در طی عملیات گالوانیزه کردن به وجود می‌آید میتوان به ضد زنگ زدگی و مقاومت بالا در برابر خوردگی ها و پوسیدگی اشاره کرد. بنابراین بیشتر کاربرد و محل استفاده ورق گالوانیزه در مناطق مرطوب است.

وزن ورق های گالوانیزه بنا بر ضخامت بین 7 تا 30 کیلوگرم است و همچنین ضخامت آنها در بازه ای بین 6 میلی متر تا حدود 18 میلی متر است. البته امکان سفارشی کردن سایز و ابعاد ورق بنا به خواست مشتری توسط سفیران آهن انجام میشود. جهت مشاهده قیمت انواع ورق گالوانیزه از همه کارخانه های کشور میتوانید به صفحه قیمت ورق گالوانیزه مراجعه کنید.

از کاربرد های ورق گالوانیزه میتوان به استفاده از ورق گالوانیزه در صنعت کابینت سازی، لوازم خانگی مثل یخچال و فریزر، ماشین لباس شویی، سقف سازی سالن های بزرگ و سوله ها مخصوصا در مکان هایی با شرایط بارانی و رطوبت بالا، ساخت انواع لوله و پروفیل، نرده ها و جداکننده ها، سقف های کاذب و درب های کرکره ای، تجهیزات کشاورزی مثل مخازن حمل آب، سمپاشی، و سیلو ها و در امور تبلیغاتی مثل تابلو ها وبیلبورد های تبلیغاتی در سطح شهر و در دستگاه های صنعتی مانند کمپرسور ها و کپسول ها، دستگاه های تهویه هوا، بدنه‌ی ماشین آلات صنعتی تولیدی و همچنین بدنه محصولات تولیدی از جنس فلز مقاوم اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ورق گالوانیزه به شما پیشنهاد میکنم مقاله ورق گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد را بخوانید.

ورق رنگی چیست؟

عمده ورق های رنگی توسط ورق گالوانیزه ساخته میشوند و از آنجا که پوشش رنگ بر سطح گالوانیزه شده انجام میشود، ورق های رنگی هم در برابر خوردگی ها و رطوبت و زنگ زدگی مقاوم هستند. ورق های رنگی در حقیقت ورق گالوانیزه رنگ شده هستند و در قیمت ها و مکان هایی که ظاهر ورق از اهمیت بالایی برخوردار است استفاده میشوند زیرا هم خصوصیات فیزیکی ورق گالوانیزه را دارند و هم ظاهر بهتر و در انواع متفاوتی از رنگ را دارند.

وزن ورق های رنگی بر حسب ضخامت ورق بین 3 تا 12 کیلوگرم است و همچنین ضخامت آنها در محدوده بین 0.8 میلی متر تا 6 میلی متر است. البته امکان سفارشی کردن سایز و ابعاد ورق رنگی بنا بر درخواست مشتری توسط شرکت سفیران آهن انجام میشود. جهت مشاهده قیمت روز انواع ورق رنگی از تمامی کارخانه ها، وارد صفحه قیمت ورق رنگی شوید.

از مهمترین کاربرد های ورق رنگی میتوان به استفاده از ورق رنگی در بدنه خودرو، سقف آلاچیق، سقف ویلا و ساختمان ها، کانتینر های کشتی های باربری، لوازم خانگی، بدنه دستگاه های صنعتی، سقف کاذب کابینت و آبگرمکن و طراحی داخل خانه ها اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ورق رنگی به شما پیشنهاد میکنم مقاله ورق رنگی چیست و چه کاربردی دارد را بخوانید.

ورق گالوانیزه با ورق رنگی چه تفاوتی دارد؟

ورق های گالوانیزه ضخامت بالاتری نسبت به ورق های رنگی دارند و به همین دلیل بیشتر بر اساس مقاومت و ویژگی هایی که ورق گالوانیزه دارد استفاده میشود در صورتی که ورق رنگی بیشتر کاربرد ظاهری و تزئیناتی دارد. ورق های گالوانیزه به علت ضخامت بیشتر، وزن بیشتری نسبت به ورق های رنگی دارند و به همین دلیل در اکثر مواقع قیمت بالاتری دارند. تفاوت دیگری که این دو ورق دارند مربوط به تولیدکنندگان متفاوت این دو ورق است.

به عنوان مثال یکی از برترین کارخانه های تولید ورق رنگی، ورق رنگی هفت الماس قزوین است در صورتی که ورق گالوانیزه فولاد مبارکه از برترین تولید کنندگان ورق گالوانیزه است و قطعا شیوه تولید و مواد اولیه مورد استفاده در هر کدام از کارخانه ها متفاوت است که باعث تفاوت در قیمت این دو ورق هم میشود.

جمع بندی

در این مطلب درباره تفاوت دو ورق فولادی مهم در صنعت، ورق گالوانیزه و ورق رنگی پرداختیم. قبل از خرید ورق رنگی یا ورق گالوانیزه و هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب انواع ورق یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید ورق مورد نیاز خود انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص تفاوت ورق گالوانیزه با ورق رنگی، هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا