لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

چه عواملی روی قیمت ورق رنگی تاثیر گذارند؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: 1402/6/11
تعداد بازدید 56 بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: 10 دقیقه
تعداد نظر 0 نظر

ورق رنگی یک نوع خاص از ورق گالوانیزه است که در طی فرآیندی رنگ آمیزی شده است. کاربرد های ورق رنگی در صنعت و ساخت و ساز هایی می‌باشد که ظاهر ورق فولادی از اهمیت بیشتری برخوردار است. قطعا نوسانات قیمت ورق رنگی بر روی قیمت تمام شده سازه‌هایی که از آن در خود استفاده میکنند تاثیر گذار است.

نوسانات قیمت ورق رنگی به قیمت ورق گالوانیزه و قیمت دلار بستگی دارد. البته عوامل دیگری مثل عرضه و تقاضا ورق رنگی در بازار و قیمت رنگ و سیاست های کارخانه و فعالان بازار آهن در تعیین قیمت ورق رنگی تاثیر دارند. اگر از فعالان بازار آهن باشید و به خرید و فروش ورق رنگی میپردازید و یا از آن در پروژه های خود استفاده میکنید، توصیه میکنم 10 دقیقه از وقت ارزشمند خود را جهت مطالعه این مقاله اختصاص دهید. در ادامه با عوامل تاثیر گذار بر قیمت ورق رنگی به طور کامل آشنا خواهید شد. با سفیران آهن همراه باشید.

آنچه میخوانید:

ارتباط قیمت ورق رنگی با ورق گالوانیزه

در ابتدا جهت بررسی ارتباط قیمت بین این دو ورق بهتر است بدانید ورق گالوانیزه از ورق سیاه ساخته میشود و قطعا قیمت ورق سیاه بر روی قیمت ورق گالوانیزه اثر گذار است. تفاوت قیمت ورق رنگی با گالوانیزه به علت رنگ به کار رفته بر سطح ورق رنگی است زیرا ورق رنگی همان ورق گالوانیزه رنگ شده است.

در نتیجه با افزایش قیمت ورق گالوانیزه در بازار آهن، قیمت ورق رنگی هم با ارزشی افزوده شروع به رشد میکند و میتوان ارتباط مستقیمی بین قیمت این دو ورق فلزی را در بازار آهن مشاهده کرد.

تاثیر ضخامت بر قیمت ورق رنگی

به طور خلاصه هر چه ضخامت ورق رنگی افزایش پیدا کند به طور مستقیم باعث افزایش قیمت ورق میشود. زیرا با افزایش ضخامت در عرض و طول مشخص، وزن ورق رنگی به طور قابل توجهی افزایش پیدا میکند و مشخص است که وزن ورق رنگی هرچه بیشتر شود، به همان نسبت هم قیمت نهایی ورق رنگی افزایش پیدا میکند.

کیفیت تولید چگونه بر قیمت ورق رنگی اثر میگذارد؟

قطعا فرآیند تولید ورق رنگی هزینه هایی دارد که شامل مراحل تولید ورق گالوانیزه و مراحل رنگ آمیزی و بسته بندی است که هر چه با کیفیت و دقت بالاتر این مراحل صورت گیرد، زمان بیشتری مورد نیاز بوده و ورق رنگی حاصل شده قیمت بالاتری دارد. مراحل تولید ورق گالوانیزه در این مقاله جای نمیگیرد اما قیمت ورق گالوانیزه نسبت مشخصی با قیمت سنگ آهن و مواد اولیه و همچنین فرآیند نورد و هزینه ماشین آلات تولیدی آن دارد.

مورد بعدی که در دسته اثرات فرآیند تولید بر قیمت ورق رنگی جای میگیرد، قیمت رنگ است. رنگ هایی که برای رنگ آمیزی ورق رنگی استفاده میشوند معمولا قرمز، آبی، نارنجی، زرد، سفید، سبز و قهوه‌ای هستند که به عنوان مثال اگر قیمت رنگ آبی که در فرآیند رنگ آمیزی ورق رنگی به کار میرود به هر دلیلی افزایش پیدا کند، به طور مستقیم بر روی قیمت ورق رنگی آبی تاثیر میگذارد و باعث افزایش قیمت ورق آبی رنگ نسبت به دیگر ورق های رنگی میشود.

علت های افزایش و یا کاهش قیمت رنگ در این مقاله جای نمیگیرد اما اکثر عوامل اثرگذار بر قیمت رنگ از طریق تغییر در نسبت عرضه و تقاضا باعث نوسان قیمت رنگ میشوند.

تاثیر نوسانات نرخ ارز بر قیمت ورق رنگی

در ارتباط با تاثیر قیمت دلار بر قیمت ورق رنگی میتوان اینگونه گفت که قیمت دلار به دو شکل روانی و غیر مستقیم بر روی قیمت ورق رنگی تاثیر میگذارد. هنگامی که با افزایش قیمت دلار، قیمت مواد اولیه و دیگر موارد لازم در جهت تولید ورق رنگی افزایش پیدا میکند، باعث اثر گذاری بر قیمت ورق رنگی به شکل غیر مستقیم میشود زیرا با افزایش قیمت دلار تقریبا قیمت همه چیز افزایش پیدا میکند که مواد اولیه جهت تولید ورق رنگی هم از همین دسته میباشند.

دومین تاثیر قیمت دلار جنبه روانی آن است که بر روی فعالان بازار آهن اثر میگذارد که در ادامه به بررسی چگونگی تاثیر نرخ دلار بر قیمت ورق رنگی و ارتباط آن با قیمت دلار میپردازیم.

قیمت ورق رنگی و تاثیر فعالان بازار بر آن

فعالان بازار آهن و خرید و فروش این افراد با اثر گذاری بر نسبت عرضه و تقاضای ورق رنگی، باعت تغییرات زیادی در قیمت آن میشوند. به این شکل که با افزایش نسبت خرید به فروش قیمت ورق رنگی بالاتر میرود و با کاهش نسبت حجم خرید به فروش، قیمت ورق رنگی کاهش پیدا میکند.

حال اگر بخشی از استراتژی این خریداران و فروشندگان ورق رنگی، بر پایه قیمت دلار باشد و قیمت دلار با افزایش یا کاهش توسط اثر گذاری بر ذهنیت فعالان بازار آهن باعث تفاوت در خرید و فروش آن ها شود، میتوان جنبه روانی اثر گذاری قیمت دلار بر قیمت ورق رنگی را مشاهده کرد.

چگونه از قیمت ورق رنگی از همه کارخانه های کشور مطلع شویم؟

قطعا اطلاع از قیمت انواع ورق میتواند به شما در محاسبه قیمت بخشی از پروژه شما کمک بسیاری کند و در بسیاری از هزینه صرفه جویی شود. شما میتوانید جهت اطلاع از قیمت انواع ورق رنگی با رنگ ها و ضخامت و اندازه های گوناگون، از همه کارخانه های کشور به صفحه قیمت ورق رنگی از وبسایت سفیران آهن مراجعه کنید.

جمع بندی

در این مقاله ما شما را با اصلی ترین عوامل موثر بر قیمت ورق رنگی و دلایل نوسانات قیمت ورق رنگی آشنا کردیم. قبل از خرید ورق رنگی یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب ورق رنگی یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید ورق رنگی انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص خرید ورق رنگی هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا