لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,305,800 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 67,145 دلار

بورس: 2,158,535

تمام سکه: 37,395,000 تومان

نیم سکه: 23,200,000 تومان

ربع سکه: 14,600,000 تومان

تتر: 56,900 تومان

یورو: 62,090 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

ورق رنگی چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: 1402/6/19
تعداد بازدید 58 بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: 10 دقیقه
تعداد نظر 0 نظر

ورق رنگی ورقی گالوانیزه شده است که بر روی سطح خود، پوششی از رنگ دارد که ضخامت این پوشش رنگی بین 15 الی 20 میکرون است. ورق های رنگی در رنگ های آبی، بنفش، سفید، سبز، قرمز و قهوه ای، زرد و بسیاری رنگ های دیگر هستند. بیشتر استفاده ورق رنگی در سازه هایی است که ظاهر قسمتی که ورق رنگی در آن به کار رفته دارای اهمیت است و در قسمت هایی از سازه که تنها جنس ورق مهم بوده و دیده نمیشود یا ظاهر آن مهم نیست میتوان از ورق سیاه استفاده کرد. ورق های رنگی از ضخامت 0.18 میلی‌متر تا 0.7 میلی‌متر تولید می شوند.

ورق رنگی چیست و چگونه تولید میشود؟

ورق رنگی میتواند ورق گالوانیزه نوردگرم یا ورق گالوانیزه نوردسرد باشد که عملیات رنگ آمیزی بر آن انجام شده است. ورق رنگی نورد گرم بیشتر در ساختمان ها استفاده میشود. لازم به ذکر است که ورق های رنگی گالوانیزه با انواع پوشش های پلی استر، پلی وینیلیدین و پلی استر های اصلاح شده با سیلیکون رنگ آمیزی میشوند. به شما پیشنهاد میکنم مقاله عوامل موثر بر قیمت ورق رنگی را از دست ندهید.

فرآیند تولید ورق رنگی به این صورت است که ورق گالوانیزه را با استفاده از یکسری مواد شوینده، چربی زدایی میکنند تا بستری مناسب برای رنگ آمیزی ایجاد شود و سپس برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن رنگ، از پرایمرها استفاده میکنند. پس از مدت زمانی که پرایمر خشک شد، برای رنگ آمیزی از غلتک استفاده کرده و رنگ از پیش آماده شده را بر روی سطح ورق با استفاده از غلتک رنگ آمیزی میکنند و در آخر ورق رنگ شده مجدد وارد کوره میشود.

ورق رنگی چه کاربردی دارد؟

برای پی بردن به چرایی کاربرد های ورق رنگی که در ادامه توضیح میدهیم بهتر است با یکسری از مزایا و خصوصیت های ورق رنگی آشنا شوید که از مهمترین آنها مقاومت بالا در برابر زنگ زدن و خوردگی به همراه ضخامت کم باعث استفاده زیاد آنها در بخش های مختلف صنعت و ساخت و ساز های گوناگون میشود. برخی از مهمترین کاربرد های ورق رنگی به شرح زیر است:

ورق رنگی چه مشخصاتی دارد؟

ورق رنگی به عنوان یکی از پر استفاده ترین ورق های فولادی دارای مشخصات مهمی است که اکثرا بر روی وزن و قیمت نهایی ورق رنگی تاثیر گذارند. از مهمترین مشخصات ورق رنگی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

معرفی برترین تولید کنندگان ورق رنگی در ایران

ورق رنگی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان به عنوان اولین و برترین کارخانه تولید کننده انواع ورق از جمله ورق سیاه و گالوانیزه و رنگی و روغنی و دیگر انواع ورق با بیشترین قدمت به شمار میرود. این شرکت که در ۷۵ کیلومتری شهر اصفهان واقع شده است از بزرگترین واحدهای صنعت فولاد در ایران به شمار می رود و با بیش از 30 سال سابقه در تولید انواع ورق فلزی، ظرفیت تولید ۱۱.۳ میلیون تن در سال را به خود اختصاص داده است.

این مجتمع در سال 1360 وارد فاز عملیات اجرایی شد و با وجود وقوع جنگ تحمیلی، فعالیت خود را ادامه داد. در سال 1370 اولین کوره قوس الکتریکی توسط رئیس جمهور وقت افتتاح شد و در سال 1371 زیرساخت‌های مربوطه جهت اجرایی کردن طرح توسعه تولید این مجتمع فراهم شد. جهت مشاهده قیمت تمامی ورق های رنگی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در ابعاد مختلف وارد صفحه قیمت ورق رنگی فولاد مبارکه شوید.

ورق رنگی کارخانه هفت الماس قزوین

کارخانه هفت الماس قزوین در سال 1375 با هدف تولید انواع ورق بر پایه نوردسرد و ورق گالوانیزه و رنگی در قزوین کیلومتر 18 اتوبان قزوین تاسیس شد. کارخانه هفت الماس قزوین در سال ١٣٨٢ با ظرفيت اسمی سالانه ١٠٠٠٠٠ تن ورق گالوانيزه با ضخامت ٣/٠ تا ٢ ميليمتر و عرض ١٠٠٠ و ١٢٥٠ ميليمتر به بهره برداری رسید. جهت مشاهده قیمت تمامی ورق های رنگی کارخانه هفت الماس قزوین در ابعاد مختلف وارد صفحه قیمت ورق رنگی هفت الماس شوید

کارخانه های فولاد مبارکه اصفهان و هفت الماس قزوین، برترین کارخانه های تولید کننده ورق رنگی در ایران هستند اما کارخانه های دیگری مثل فولاد بهمن قائمشهر و نورد لوله سمنان هم جز تولید کنندگان ورق رنگی در ایران به شمار میروند.

جمع بندی

در این مطلب ابتدا به چیستی و ساختار ورق رنگی پرداختیم و سپس به نحوه تولید ورق رنگی، کاربرد ورق رنگی، مشخصات و انواع آن به همراه برترین تولید کنندگان ورق رنگی در کشور پرداخته شد. قبل از خرید ورق رنگی یا هرگونه محصولات فولادی از هر شرکت یا کارخانه می توانید با گرفتن مشاوره دقیق و کارشناسی از نکات کلیدی انتخاب ورق رنگی یا محصول مورد نظر خود آگاه شوید و در ادامه با استعلام قیمت و آگاهی از قیمت کارخانه و مکان بارگیری خریدی بی واسطه داشته باشید. برای دستیابی به چنین مواردی می توانید سفیران آهن را در خرید ورق رنگی انتخاب نمایید.

ضمن تشکر از شما کاربران گرامی که تا این بخش از مقاله با ما همراه بودید، لطفا نظرات و پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته و بتوانیم به اطلاعات و آگاهی شما در خصوص خرید ورق رنگی هر چند به میزان کم افزوده باشیم.

پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا