لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
مقالات-علمی-آهن مقالات علمی آهن اخبار-بازار-آهن اخبار بازار آهن تحلیل-بازار-آهن تحلیل بازار آهن تحلیل-بازار-خودرو تحلیل بازار خودرو تحلیل-بازار-ارز تحلیل بازار ارز
گزینه-ها سفیران آهن زاینده رود
۰۳۱-۹۱۰۰۱۰۴۰ تلفن-تماس ورود | ثبت نام

طلا: 3,427,900 تومان

دلار: 0 تومان

بیتکوین: 62,219 دلار

بورس: 2,229,403

تمام سکه: 37,995,000 تومان

نیم سکه: 23,600,000 تومان

ربع سکه: 15,000,000 تومان

تتر: 61,592 تومان

یورو: 66,190 تومان

جستجو
صفحه-اصلی صفحه اصلی لیست-قیمت لیست قیمت بیشتر
لیست-قیمت-ورق لیست قیمت ورق
لیست-قیمت-میلگرد لیست قیمت میلگرد
لیست-قیمت-تیرآهن لیست قیمت تیرآهن
لیست-قیمت-پروفیل لیست قیمت پروفیل
لیست-قیمت-لوله لیست قیمت لوله
لیست-قیمت-نبشی لیست قیمت نبشی
لیست-قیمت-ناودانی لیست قیمت ناودانی
لیست-قیمت-مفتولی لیست قیمت مفتولی
فروش-ویژه فروش ویژه بلاگ وبلاگ بیشتر درباره-ما درباره ما ارتباط-با-ما ارتباط با ما

بالا رفتن تقاضا در اسفندماه دلیل گرانی و نوسان قیمت خودروهای داخلی و خارجی!

تاریخ انتشار تاریخ انتشار: ١۴۰۲/١۲/۷
تعداد بازدید ۲۶ بازدید
مدت مطالعه مدت مطالعه: ١١ دقیقه
تعداد نظر ۰ نظر
افزایش قیمت خودروهای ایرانخودرو

بازار خودروهای داخلی

• آنچه در یک هفته قبلی در بازار گذشته

• وضعیت فعلی بازار خودرو و قیمت خودرو های داخلی

• پیش بینی یک هفته آتی بازار خودرو های داخلی

• عوامل مؤثر بر افزایش و کاهش قیمت در یک هفته آینده

بازار خودروهای خارجی

• وضعیت فعلی بازار خودرو و قیمت خودروهای خارجی

• پیش بینی یک هفته آتی بازار خودروهای خارجی

• عوامل مؤثر بر افزایش و کاهش قیمت در یک هفته آینده

بازار داخلی

• آنچه در یک هفته اخیر در بازار گذشته

بازار خودرو یک ماه شد که پرنوسان دنبال شد و قیمت خودروی داخلی نزدیک به 100 الی 150 میلیون تومان گران شد. در یک هفته اخیر نوسان قیمت محدوده 10 میلیون تا 30 میلیون تومان نوسان داشت و اوایل هفته گرانی و آخر هفته ریزشی می شد و میانگین قیمت 15 میلیون تومان گرانی برای هر خودروی داخلی را به همراه داشت.

• وضعیت فعلی بازار خودرو وقیمت خودروهای داخلی

این هفته با شروع اسفندماه بازار کمی ساکن شده است و نوسان یک ماه قبلی را نداشته است و از هیجان آن گرفته شده است. بازار تا روز پنجشنبه در حد 5 الی 10 میلیون تومان نوسان را به خود مشهده کرد که با توجه به فصل اسفند و پایان سال و بالا رفتن تقاضا کمی آرامش قبل طوفان است.

این پیش بینی را خواهیم داشت که تا آخر هفته قیمت ها بالا برود.

• پیش بینی هفته آینده و دو هفته آینده بازار داخلی

هفته آینده بازار با توجه به اتمام بهمن ماه و شروع اسفند و اینکه هرچه به پایان سال نزدیک شویم قیمت خودرو با توجه به استقبال مردم جهت خرید ماشین بالا می رود طبیعی است و این موج گرانی ادامه دار خواهد بود اما دلیل اصلی نوسان شایعه گرانی بنزین در فروردین سال آینده است که خود به خود از همین الان تاثیر خود را در بازار گذاشته است. قیمت خودروی داخلی تا دو هفته دیگر محدوده 50 تا 90 میلیون تومان میانگین نوسان را خواهد داشت.

• علل قیمت گذاری خودرو

علل قیمت گذاری و افزایش و کاهش قیمت خودرو و بازار آن در ایران به شرح زیر می باشند:

1. تعیین قیمت تولید 2. ارزیابی محصول 3. مالیات و عوارض 4. عرضه و تقاضا 5. هزینه های عملیاتی

خب اگر بخواهیم اولویت بندی کنیم و بخواهیم اصلی ترین عوامل را بررسی و شرح دهیم مورد اول است و تعیین قیمت تولید که رابطه مستقیم به بازار های وابسته به بازار خودرو می باشد و یکی از این بازارها بازار آهن و بازار ارز و طلا و سکه می باشد. شاید از خود بپرسید چرا بازار آهن که در پاسخ باید بگویم بازار آهن و ورق های سیاه و رنگی و گالوانیزه و میلگرد و قوطی و پروفیل و نبشی و ناودانی تاثیر مستقیم در قیمت گذاری خودرو و تعیین قیمت تولید دارد، زیرا تمامی مقاطع نامبرده تاثیر مستقیم در قیمت خودرو دارند و نوسان بازار مقاطع فولادی مثل ورق سیاه می تواند به آنی و لحظه ایی قیمت خودرو را بالا ببرد و همین طور افزایش قیمت خودرو نیز تاثیر در قیمت بازار آهن می گذارد و یک رابطه مستقیم و تاثیرگذار نسبت به هم می باشند.


افزایش قیمت خودروهای داخلی

افزایش قیمت مقاطع فولادی از قبیل ورق سیاه و میلگرد و پروفیل می‌تواند تاثیر مستقیمی بر بازار خودرو و قیمت گذاری آن داشته باشد. چندین عامل می‌تواند در این رابطه تاثیر بگذارد:

1. هزینه تولید: افزایش قیمت مقاطع فولادی موجب افزایش هزینه تولید قطعات فولادی خودرو می‌شود. این هزینه‌ها در نهایت باید توسط تولیدکنندگان خودرو جبران شود و ممکن است منجر به افزایش قیمت‌های خودروها بشود.

2. تأثیر بر زنجیره تأمین: افزایش قیمت مقاطع فولادی ممکن است باعث افزایش قیمت قطعات دیگری که از فولاد ساخته شده‌اند شود، مانند قطعات ترمز یا قطعات موتور. این مسئله می‌تواند تأثیر مستقیم بر بازار خودرو داشته باشد.

قیمت خودروی داخلی ایرانخودرو گران می شود

3. تقاضا و عرضه: افزایش قیمت مقاطع فولادی ممکن است تأثیری بر تقاضا و عرضه خودروها داشته باشد. افزایش قیمت فولاد می‌تواند باعث کاهش تولید خودروها شود، چرا که افزایش هزینه تولید ممکن است باعث کاهش میزان تقاضا و کاهش منافع تولیدکنندگان خودرو شود.


4. تأثیر بر رقابت: افزایش قیمت‌های مقاطع فولادی ممکن است باعث افزایش قیمت‌های خودروهایی شود که از فولاد ساخته شده‌اند. این امر می‌تواند باعث کاهش تقاضا برای این خودروها شود و بازار رقابتی را تحت تأثیر قرار دهد.
در نهایت، تأثیر افزایش قیمت مقاطع فولادی بر بازار خودرو و قیمت گذاری خودرو به عوامل دیگری نیز بستگی دارد.

لیست قیمت محصولات ایرانخودرو و سایپا

نام خودروقیمت کارخانهقیمت بازارقیمت پیش بینی
پژو پارس TU5275,200,000۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰۷90,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس موتور XU7P۴۵۹,۱۸۹,۰۰۰۶۰۷,۰۰۰,۰۰۰۶30,۰۰۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک420,390,000۸۷۴,۰۰۰,۰۰۰۸90,۰۰۰,۰۰۰
تارا دستی394,400,000۷۷۱,۰۰۰,۰۰۰۷90,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک545,000,000۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰۹45,۰۰۰,۰۰۰
کوییک۲۵۶,۷۲۷,۰۰۰۳۸۶,۰۰۰,۰۰۰۳95,۰۰۰,۰۰۰
شاهین۴۳۵,۱۹۹,۰۰۰۶۹۸,۰۰۰,۰۰۰710,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S اتوماتیک (استاندارد)۳۳۰,۹۳۲,۰۰۰۴۸۶,۰۰۰,۰۰۰۴95,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ کارون۷۱۰,۱۹۰,۰۰۰۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰۸40,۰۰۰,۰۰۰

با مراجعه به تحلیل های قبلی ما می توانید مشاهده کنید که محدوده قیمت پیش بینی ما برای محصولات کاملاً منطقی و درست بوده است. این مجموعه سعی بر آن دارد بهترین پیش بینی را داشته باشد.

بازار خودروهای خارجی

 آنچه در یک هفته در بازار گذشته است

بازار خودروهای لوکس با توجه به قوانین محدود کننده بازار و اینکه شرایط برای واردات و خرید این خودروها سخت شده است دیگر رونق خاصی ندارد و مدت هاست قیمت این خودروها ثابت می باشد و نوسانی ندارد حتی وقتی که دلار گران می شود. تنها خودروهای خارجی استقبال همان خودروی چینی وارداتی می باشد که با توجه به قیمت آن و به صرفه بودن مورد توجه و استقبال است.

• آنچه در این هفته در بازار گذشته است

بازار هفته اول اسفند ماه هم بدون نوسان و آرام آغز شد و روندی را طی کرد که قیمت ها چندان تغییر خاصی را دنبال نکردند و اینکه بازار نوسان خاصی نداشت به عدم تغییر در بازار دلار و سکه و طلا می توان اشاره کرد. افزایش قیمتی هم اگر بود برای یکی دو محصول پر استقبال بود.

• پیش بینی بازار در یک هفته و دو هفته آینده

پیش بینی تیم سفیران آهن و این مجموعه این است که با توجه به بالا رفتن تقاضا در اسفندماه و همین طور گذر از انتخابات مجلس در این ماه گرانی و نوسان قیمت خودروها را شاهد باشیم و خودروهای گروه چینی با افزایش قیمت همراه خواهند بود و محدوده 20 تا 100 میلیونی را در این هفته برای این خودروها شاهد باشیم.

اما دلایل منطقی قیمت گزاری خودروهای خارجی به شرح زیر می باشد.

• علل قیمت گذاری خودروهای خارجی

نوسان قیمت خودروهای وارداتی ممکن است به دلایل مختلفی برگرفته شود. برخی از این دلایل عبارتند از:

1. نوسانات نرخ ارز: تغییرات در نرخ ارز می‌تواند تأثیر مستقیمی بر قیمت خودروهای وارداتی داشته باشد. اگر ارز محلی نسبت به ارز خارجی تضعیف شود، قیمت خودروها افزایش می‌یابد.

2. تغییرات مالیات و عوارض: تغییرات در مقررات مالیاتی و عوارض وارداتی می‌تواند به نوسانات قیمت خودروهای وارداتی منجر شود.

3. تغییرات در بازار جهانی: تغییرات در تقاضا و عرضه در بازار جهانی نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد و باعث نوسانات در قیمت خودروهای وارداتی شود.


خودروی چینی گران می شود

4. تغییرات در هزینه‌های تولید: هزینه‌های تولید خودروها در کشورهای تولیدکننده نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد و در نتیجه به نوسانات قیمت منجر شود.

5. تغییرات سیاست‌های تجاری: تغییرات در سیاست‌های تجاری و وارداتی کشورها نیز می‌تواند به نوسانات قیمت خودروهای وارداتی منجر شود.

این دلایل می‌توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر نوسانات قیمت خودروهای وارداتی تأثیرگذار باشند.

لیست قیمت های خودروهای وارداتی

نام خودروقیمت بازارقیمت یک هفته قبلقیمت پیش بینی
آریزو 6 پرو۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۵۴۵,۰۰۰,۰۰۰۱,۵70,۰۰۰,۰۰۰
تیگو 8 پرو۲,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰۲,۴10,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X55 پرو۱,۵۲۶,۰۰۰,۰۰۰۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۵70,۰۰۰,۰۰۰
پورشه ماکان 2018۱۹,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰۱۹,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰۱۹,2۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج 2018۵,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰۵,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰۵,310,۰۰۰,۰۰۰
هیوندای سانتافه 2018۵,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰۵,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰۵,410,۰۰۰,۰۰۰

بازار خودرو و بازار آهن و مقاطع فولادی از جمله صنایع حیاتی در اقتصاد کشورمان هستند. در سایت ما، ما تحلیل‌های جامع و کارآمدی را درباره این دو بازار ارائه می‌دهیم. اگر به دنبال درک بهتر این بازارها و تأثیرات عوامل مختلف بر آنها هستید، ما به شما خدماتی فراهم می‌کنیم که به شما اطلاعات مفید و قابل اعتمادی را ارائه می‌دهند.

قیمت خودرو چینی گران می شود در اسفند 1402

تحلیل‌های ما درباره بازار خودرو شامل بررسی عوامل تأثیرگذار بر قیمت گذاری خودروها، روندهای عرضه و تقاضا، تغییرات قوانین و مقررات، و نقش تکنولوژی در تحول این صنعت است. ما به شما نگرشی جامع و عمیق درباره روند رقابتی صنعت خودرو و تأثیر آن بر قیمت‌ها و گزینه‌های موجود در بازار ارائه می‌دهیم.

درباره بازار آهن و مقاطع فولادی نیز، ما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهیم که شما را با عوامل مختلفی مانند قیمت‌های آهن و فولاد، روندهای تولید و مصرف، تأثیرات تحریم‌ها و عوامل جهانی بر این بازار آشنا می‌کند. همچنین، ما به شما دیدگاهی درباره نقش آهن و فولاد در صنایع مختلف اقتصادی مانند ساخت و ساز، خودروسازی و صنایع فلزی ارائه می‌دهیم.


خودروی لوکس خارجی

تحلیل‌های مجموعه سفیران آهن، براساس داده‌های به‌روز و تحقیقات دقیق انجام می‌شود. ما تیمی از متخصصان و کارشناسان با تجربه داریم که بازار خودرو و بازار آهن و مقاطع فولادی را به طور جامع مورد بررسی قرار می‌دهند.

اگر شما به دنبال دسترسی به تحلیل‌های دقیق و معتبر درباره بازار خودرو و بازار آهن و مقاطع فولادی هستید، سایت ما بهترین منبع است. ما اطلاعاتی را ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کند تصمیمات هوشمندانه‌تری درباره سرمایه‌گذاری‌ها و معاملات خود در این صنایع بگیرید.

با سایت ما همراه شوید و بهترین تحلیل‌های بازار خودرو و بازار آهن و مقاطع فولادی را در اختیار داشته باشید.شما خواننده گرامی می توانید با ثبت نظر خود و اینکه از این محتوا رضایت داشته اید یا خیر. تیم سفیران آهن را در بهبود کیفیت خود یاری نمایید. سفیران آهن منتظر ثبت نظرات شما می باشد.


ارسال دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران

● مطالب مرتبط

خودرو گران شد خودرو همچنان افزایشی بی منطق رشد می کند خودرو گران شد
پشتیبانی-واتساپ پشتیبانی واتساپ پشتیبانی-تلگرام پشتیبانی تلگرام پشتیبانی-ایتا پشتیبانی ایتا